Un nou JOB si regulile sale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Un nou JOB si regulile sale Un nou JOB si regulile sale
de Manager.ro la 25 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
interviujobreguliangajatorcompetente

Foarte putini dintre cei care aplica pentru un job, stiu sa isi caute un nou loc de munca si sa isi schimbe strategia, daca nu resusesc. Astfel, pentru a avea success este nevoie in primul rand de schimbarea modului in care este efectuata cautarea, sustin expertii EURES.

Specialistii in resurse umane apreciaza ca este bine sa aveti o adresa profesionala speciala de e-mail pentru cautarea unui loc de munca. Astfel, le puteti indica recrutorilor o imagine profesionala despre voi si, in plus, nu mai trebuie sa va ganditi la felul in care se amesteca mesajele de e-mail personale cu cele profesionale.

De asemenea, expertii mai spun ca este foarte important sa adaptati CV-ul si scrisoarea de intentie la jobul pentru care aplicati si sa nu treceti pe foaie numai generalitati si clisee.


Oferta de munca trebuie studiata cu mare atentie, iar in cadrul CV-ului, este necesar sa fie trecute competentele de baza si experienta profesionala care corespund cerintelor postului. Este recomandat sa va construiti CV-ul in asa fel incat, sa arate ca aveti intr-adevar experienta necesara pentru a putea obtine postul pentru care aplicati.
 
O alta regula de aur a expertilor HR: recititi-va CV-ul inainte de a-l trimite unui potential angajator! Daca in CV sau in scrisoarea de intentie apar greseli gramaticale si de tipar, atunci sansele ca sa fiti chemati la interviu scad dramatic, spre zero. 

Unui recrutor ii ia cam 30 de secunde sa parcurga un CV, iar candidaturile scrise cu greseli gramaticale nu sunt luate in considerare din start.

Nu va grabiti si apelati la un coleg sau prieten, pe care sa il rugati sa va citeasca CV-ul, sa il mai verifice inca o data, inainte de a-l trimite angajatorului. Multi angajatori ar putea crede ca aceasta atitudine superficiala predomina si in comportamentul vostru profesional, in contextul in care acestia gasesc greseli de exprimare in text.
 
Mai trebuie sa luati in calcul faptul ca, in acest moment, Internetul reprezinta o cale de promovare on-line a CV-ului, in procesul de recrutare, de la publicarea de oferte de munca pana la cautarea de candidati potriviti, pe diferite site-uri.

Multe firme care cauta oameni potriviti pentru joburile lor, utilizeaza Twitter si LinkedIn ca sa publice oferte de munca, asa cum fac, de exemplu, si unii membri nationali ai EURES. De aceea, este foarte important sa va creati un profil LinkedIn profesional cu datele din CV-ul dumneavoastra.

Mai mult, este recomandat sa folositi cuvinte cheie sau “tag”- uri pentru competentele si experienta profesionala, astfel incat recrutorii sa va gaseasca datele si sa va contacteze cu oferte potrivite.
 
Un alt aspect despre care ar trebui sa tineti cont este perfectionarea in tehnica interviului. Mare atentie la modul in care va duceti imbracati la interviu. Trebuie sa va imbracati adecvat pentru un post de business, de exemplu, dar si sa va informati despre angajator, valorile firmei si principalele produse si servicii ale acestuia.

Conteaza mult sa il surprindeti pe recrutor cu datele pe care le cunoasteti despre activitatea firmei angajatoare. Pentru a afla mai multe date despre firma, consultati site-ul companiei si alte surse, de exemplu LinkedIn.

In contextul discutiei, este bine sa ascultati cu atentie intrebarile recrutorului si sa exemplificati in mod concret in ce a constat activitatea voastra profesionala. Pregatiti-va raspunsurile la intrebarile de interviu frecvente si pregatiti cateva intrebari pe care sa i le puneti intervievatorului.

Nu le recitati insa, la interviu, ca pe niste poezii invatate pe de rost!
 
Daca sunteti provocati sa raspundeti la intrebari referitoare la cum reactionati si cum rezolvati o situatie reala, este recomandat sa utilizati formula: situatie-sarcina-actiune-rezultat. Cei mai multi dintre angajatori vor aprecia ca raspunsurile date de voi sunt bine structurate, iar acestea se vor reflecta si in abordarea muncii pe care urmeaza sa o faceti, in cadrul firmei respective.
 

Ultimele NOUTATI

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x