Cum s-ar putea construi in Bucuresti o retea de drumuri verzi
drumuri verzibucurestipiste biciclistioptar
Cu prilejul prezentarii proiectului "Drumuri verzi in Bucuresti", in cadrul grupului de lucru pe mobilitate urbana constituit la Primaria Bucuresti, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) a propus realizarea unei retele de drumuri care sa uneasca fluxurile de biciclisti si de pietoni.
Proiectul in sine nu presupune doar realizarea de piste pentru biciclete, ci integrarea unui trotuar si a unei piste de biciclete ca drum colector pentru toti pietonii si biciclistii care locuiesc in zona respectiva sau doresc sa se deplaseze in siguranta confortabil.
"Pistele de biciclete, la fel ca si trotuarele, trebuie protejate de traficul autovehiculelor.
In momentul in care se gandeste o protejare in comun a celor doua fluxuri de circulatie, cele pietonale si cele pentru biciclete, e mult mai simplu, mai ieftin si aplicabil.
Proiectul isi propune sa uneasca cele doua fluxuri", a declarat Marian Ivan, membru fondator al OPTAR, citat de Agerpres.
Conform lui Ivan, OPTAR vrea sa colaboreze cu primaria pentru a realiza la nivelul intregului municipiu o retea de drumuri verzi.
Ivan a explicat ca este vorba despre eliberarea de masini a unui trotuar, langa care sa fie o pista de biciclete cu dublu sens, de cel putin 2 metri latime, cu spatiu de siguranta, ca sa nu fie loviti biciclistii.
Ivan a aratat ca, pe strazile secundare din Bucuresti, pot fi instituite sensuri unice, astfel incat sa se creeze spatiu suficient pentru drumuri verzi.
"Marea problema a modului in care e gandita reteaua stradala din Bucuresti este ca e concentrica: toate strazile duc spre centru.
Cand toate strazile duc spre centru, normal ca se blocheaza. In mod normal, capitala trebuie sa incurajeze mersul pe inele, in niciun caz sa nu aduca masinile spre centru, aici e marea greseala, ca se incurajeaza si mersul pe inele si mersul concentric spre centrul orasului.
Noi, din start, evitam aceasta problema, deoarece nu gandim aceasta retea concentrica, ci o gandim ca un tip fagure, astfel incat, oricand, omul sa aiba doua-trei variante de a traversa orasul schimband traseul, lungimea ramanand aproximativ aceiasi", a explicat Ivan.