Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

ANALIZA: Eforturile pentru dezvoltarea unei tigarete care sa nu provoace cancer continua


ANALIZA: Eforturile pentru dezvoltarea unei tigarete care sa nu provoace cancer continua
de la 06 Sep. 2012
ANALIZA: Eforturile pentru dezvoltarea unei tigarete care sa nu provoace cancer continua
Tags: analizatigaretecancercancer la plamani

Industria tutunului a cheltuit sute de milioane de dolari pentru gasire "Sfantului Graal" - tigareta care nu este cancerigena. Insa daca va reusi in acest demers, s-ar putea ca fumatorii sa nu fie fericiti.

In 1955, un executiv din industria tutunului scria, intr-un memo: "Nu ar fi minunat ca firma noastra sa produca prima o tigareta care nu prezinta risc de cancer? Ce am putea sa-i facem competitiei!" Imaginati-va: o tigareta care nu cauzeaza boli ale plaminilor sau ale inimii. Una care sa fie consumata cu placere de catre fumator si care s-ai aduca companiei producatoare profit. Asta ar fi ceva, nu?
 
Marii producatori de tigarete investesc de zeci de ani in dezvoltarea unei tigarete sigure. Insa rareori vorbesc in public despre aceste eforturi. Candva, activitatea cercetatorilor din laboratoarele British American Tobacco (BAT) era secreta. De aceea multa lume crede ca producatorii de tigarete au renuntat la idee. Ceea ce nu e adevarat. 
 
Acum, mai multe mari companii au anuntat ca lucreaza la gasirea unei formule care sa faca tigarile mult mai sigure pentru sanatatea consumatorilor. 
 
"In timp ce avem responsabilitatea de a face bani pentru actionarii nostri, trebuie sa ne comportam responsabil. Stim ca avem consumatori care se imbolnavesc din cauza produselor noastre", a declarat recent Dr. Chris Proctor, seful echipei de cercetare de la BAT. 
 
Este o schimbare "naucitoare" de strategie. In 2000, mai multe companii americane au negat legatura dintre cancer si tigarete. In Europa, aceasta conexiune a fost admisa de unele companii inca de la inceputul anilor '90. 
 
Cosmarul companiilor producatoare de tigarete a inceput in 1962
 
In 1962, Royal College of Physicians a publicat primul studiu care arata ca fumatul provoaca cancer la plamani. De atunci au urmat sute de cercetari care toate au confirmat acelasi lucru, iar viata executivilor din industria tutunului nu a mai fost la fel. Desi unii reprezentanti ai companiilor au spus, dupa acest studiu, ca vor face tigaretele mai sigure, nimeni din industrie nu a recunoscut legatura dintre cancer si tigarete. 
 
Evident, cercetatorii din laboratoarele companiilor de tutun stiau si ei ca exista o legatura intre tigarete si cancer. Altfel nu ar fi folosit cuvinte precum "zephyr" si "borstal" in documentele interne ale BAT, atunci cand se refereau la cancerul la plamani si la substante cancerigene. 
 
Cativa pasi spre produse mai sigure
 
Primul pas spre tigarete mai sigure a fost introducerea filtrului. Cand Kent a introdus primul filtru, vanzarile marcii au crescut cu 20 miliarde de dolari intr-un an. Insa exista o problema. Filtrul era realizat din azbest. Oamenii care trageau din tigarete inhalau fibre de azbest, nocive. 
 
La inceputul anilor '70 a mai aparut o inovatie in industrie. Mici gauri au fost introduse in filtrele tigaretelor (acestea se folosesc si acum). Acestea au rolul de combina fumul cu aer curat, pentru a se reduce toxicitatea. Insa Food and Drug Administration (FDA) din SUA a transmis ca aceasta este o "pacaleala", deoarece riscul nu este redus de aceste mici gauri. "Ventilarea filtrului a fost probabil cea mai mare frauda care a fost promovata catre consumatori", a declarat Mitch Zeller, fost angajat al FDA. Aceste gauri mici sunt plasate la 12 mm de capatul filtrului. Potrivit lui Zeller, majoritatea fumatorilor astupa cu buzele aceste gauri de ventilatie asa ca nu are loc nicio... ventilatie. 
 
In 1988, compania RJ Reynolds a lansat, dupa o investitie de 325 milioane de dolari, tigaretele Premier. Acestea emanau mai putine substante nocive - combustia este cea care, in procesul de ardere a unei tigarete, emana sute de substante periculoase -, doarece in loc sa fie ars, tutunul era incalzit puternic. Insa aceste tigarete nu aveau gustul obisnuit. Compania a incercat sa introduca arome, precum de ciocolata si merisoare, insa cei care le-au testat au spus ca au gust de "plastic topit". 
 
O misiune dificila
 
Eforturile de a dezvolta o tigareta care sa nu provoace boli sunt zadarnicite chiar de catre fumatori. Nicotina stimuleaza eliberarea de dopamina, unul dintre principalii neurotransmitatorii de la nivelul sistemului nervos. Exista si o dependenta psihologica extrem de puternica. Multi fumatori spun ca nu sunt neaparat dependenti de nicotina, ci de "gestul, ritualul de a fuma". "Fumatorul isi aminteste ritualul, experienta de a se bucura de o tigareta, si dezvolta o dorinta puternica de a recreea acest act", potrivit lui Robert West, profesor de psihologie la University College, Londra. 
 
Tigaretele mai sigure, dar care nu ii ofera consumatorului acelasi gust si senzatii, sunt evitate de catre acesta. Dovada ca multi se reintorc la tigaretele normale dupa ce incearca o perioada sa le substituie cu cele electronice. "Nicotina te antreneaza sa fumezi tigaretele cu gustul cu care esti obisnuit. Chiar si schimbarea marcii este dificila pentru fumatori, deoarece gusturile sunt diferite", continua West. 
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016