Cine-i receptiv la mesajele de pe pachetele de tigari? Nimeni!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cine-i receptiv la mesajele de pe pachetele de tigari? Nimeni! Cine-i receptiv la mesajele de pe pachetele de tigari? Nimeni!
de Manager.ro la 06 Apr. 2012
Urmareste-ne pe Google News
fumattutunmoartemesajepachete tigari

Te trezesti cu capul greu, dupa o petrecere prelungita catre dimineata, si dupa aproape doua pachete de tigari "arse". Ai pieptul greu, abia respiri si tusesti de scoli tot blocul. Iti zici:"Gata, ma las!". Dupa care mergi in bucatarie, iti faci o cafea, iti aprinzi o tigara, in timp ce te plangi celorlalti: "Vai cat am fumat"! Acesta este profilul fumatorului care, oricat de multe mesaje ar vedea pe pachetul de tigari, tot isi aprinde una. De cele mai multe ori "ultima".

"Fumatul dauneaza calitatii spermei si scade fertilitatea"; "Fumatul poate provoca o moarte lenta si dureroasa" sau "Fumatul ucide" au avut impact la fel de mare asupra fumatorilor precum tantarul care pisca elefantul. Adica zero!

Conform unui studiu efectuat in premiera despre impactul imaginilor de pe pachetele de tigari asupra fumatorilor si a celor care au renuntat la fumat prin tehnici de neuromarketing, a evidentiat ca mesajele respective au impact zero. In examinarea subiectilor s-a folosit RMN-ul functional pentru detectarea reactiei creierului la mesajele de pe pachetele de tigari.

Romanii cheltuie jumatate din venituri pe alimente, tigari si alcool


"Am realizat acest studiu pornind de la comportamentul fumatorilor de evitare a mesajelor de pe pachetele de tigari: 30% dintre tineri acopera imaginea atunci cand iau tigari din pachet. In cei trei ani de criza economica romanii au devenit mai viciosi, cheltuind aproape jumatate din venituri pe alimente, tigari si alcool, tigarile si alcoolul inregistrand chiar o crestere de un punct procentual, de la 6,2% in 2008 la 7,2% in 2009. Deci impactul avertismentelor scrise si vizuale de pe pachetele de tigari nu e suficient", a declarat Stelian Marian, director Synergon Consulting.

Fumatorii n-au emotii la mesajele de pe pachtele de tigari

In prima parte a cercetarii a fost examinata reactia la mesajele verbale a fumatorilor si a subiectilor care au renuntat la fumat de cel putin un an. Nici in cazul fumatorilor, nici al ex-fumatorilor nu a aparut vreun semn de emotie in creier, acesta neprocesand mesajul verbal de avertizare, sustin realizatorii studiului.

In a doua parte, echipa de cercetatori a investigat reactia creierului la combinatia imagine - mesaj verbal. Creierul ambelor categorii de participanti in studiu a prezentat semne de emotii mai puternice la fostii fumatori.

Sentiment de vina si conflictul mental

Adaugarea imaginilor a condus si la procesarea mesajului verbal. In cazul fumatorilor, combinatia imagine - mesaj verbal a generat activari specifice sentimentului de vina si de stare de conflict mental.

Studiul despre efectele imaginilor de pe pachetele de tigari a condus la concluzia ca raspunsurile cele mai puternice se vad atunci cand subiectii sunt supusi la imagini foarte socante (tumori la gat si la plamani).

Fotografii cu continut explicit

Realizatorii studiului atrag atentia ca pentru a avea impact mesajele folosite trebuie in mod necesar sa fie insotite de fotografii cu un continut fizic explicit. "Pornind de aici am vrut sa vedem creierul in actiune in mod direct, apeland la tehnica de neuromarketing. Am obtinut astfel date nu doar despre ce gandeste consumatorul in mod constient, ci si despre cum reactioneaza la un produs in mod inconstient", a explicat, la randul sau, Dragos Carneci, reprezentant Synergon Consulting.

Pachete albe cu text de avertizare si imagini dure

El a mentionat ca se studiaza in unele tari si posibilitatea ca unele pachete de tigari sa nu mai arate atractiv si eventual sa fie albe si cu mesajele pe ele. "Pentru a avea un impact asupra fumatorilor, este necesar ca textele sa fie insotite de imagini foarte dure", a subliniat Carneci.

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x