MOVEMBER: Mustatile se implica in lupta contra cancerului de prostata
movembercancerprostatafundatiesitepromovare
Incepand din 2004, din initiativa Fundatiei Movember, luna noiembrie este ocazia de a sensibiliza opinia publica cu privire la maladiile masculine. In cateva tari anglo-saxone, "Movember" (cuvant compus din "moustache" si "november") a devenit un fel de analog masculin al lunii octombrie roz, luna de informare si prevenire a cancerului mamar.
Miscarea "Movember" a fost lansata de un grup de australieni din Adelaide, in 1999. Din 2004, conceptul a fost preluat de Fundatia Movember, care le propune barbatilor sa-si lase sa creasca mustata pe durata intregii luni, pentru a atrage atentia si a strange fonduri in sprijinul luptei contra maladiilor specific masculine, precum cancerul de prostata.
1 noiembrie este ziua barbieritului: participantii se rad si isi iau angajamentul sa-si intretina mustata toata luna. In tarile in care miscarea a devenit populara, “ceremoniile barbieritului” permit colectarea de fonduri din donatii.
Sustinuta de lumea rugby-ului, miscarea s-a extins in 21 de tari
"Movember" a avut un puternic ecou in tarile anglo-saxone si in lumea rugby-ului. Dincolo de Australia, miscarea s-a extins treptat in SUA, Canada, Noua Zeelanda, Marea Britanie, Irlanda, apoi in Africa de Sud, Finlanda, Olanda, Danemarca, Norvegia, Belgia, Republica Ceha, Spania, Hong Kong, Singapore, Franta, Germania, Suedia, Elvetia si Austria.
Anul trecut, "Movember" a inregistrat circa 850.000 de participanti in intreaga lume si a reusit sa stranga fonduri in valoare de 126,3 milioane de dolari pentru lupta impotriva cancerului de prostata si testicular, precum si pentru promovarea sanatatii barbatului.
Site-ul Fundatiei "Movember": http://fr.movember.com/en/