4 pasi pentru un blog de succes
social mediablog de succesblog pe nisaall in one seo packalegerea keywordurilor
Pentru ca traim in era internetului, iar fenomenul social media este intr-o continua dezvoltare, pentru a deveni cat mai vizibil ai nevoie de un blog.
Blogul, in principiu, ar trebuie sa contina ideile personale ale unui individ, cu privire la un domeniu in care este specializat: politica, finante, vanzari, comunicare, tehnologie, etc.
Daca vrei ca blogul tau sa devina renumit, trebuie sa ai grija de calitatea materialelor pe care le postezi! Asta inseamna in primul rand ca articolele trebuie sa fie scrise de tine, si nu furate de pe alte site-uri, fotografiile ar trebuie de asemenea sa fie facute de tine, sau cel putin sa pui sursa atunci cand le iei de pe internet si sa te asiguri ca textele tale sunt scrise corect, atat din punct de vedere gramatical, cat si din punctul de vedere al compozitiei logice.
Ai respectat toate aceste etape, insa nu ai obtinut rezultate? Blogul tau nu este citit decat de cateva persoane, iar jumatate dintre ele sunt rude sau colegi de serviciu? Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa ai un blog de succes:
1. Stabileste nisa
Blogurile de succes sunt in principiu cele care se niseaza pe un anumit domeniu, despre care cel care scrie detine informatii de specialitate, si nu cele de tipul "cu de toate, pentru toti". Asadar, esti un expert in domeniul imobiliar? Deschide-ti un blog in care sa scrii strict despre imobiliare. Astfel, vei arata tuturor cat de priceput esti in ceea ce faci, iti vei putea gasi mult mai repede un job sau chiar clienti importanti.
2. Alege-ti publicul
Odata ce ai stabilit domeniul despre care vrei sa scrii, trebuie neaparat sa selectezi publicul tinta caruia te adresezi. Una este sa scrii pentru tinerii cu varsta cuprinse intre 18-25 de ani din Romania, si cu totul alta este sa scrii pentru oamenii de afaceri, care cu siguranta au varste cuprinse intre 25-60 de ani sau mai mult, din Romania sau din alte tari. Fiecare categorie de varsta are alte principii, valori, foloseste un alt vocabular si este interesata de aspecte diferite ale aceluiasi domeniu. Daca vorbesti despre imobiliare pentru tineri, acestia vor fi interesati strict de cum sa faca bani rapid, in timp ce oamenii de afaceri respectabili, vor fi interesati de modalitatile de satisfacere ale clientilor.
3. Design-ul blogului
Dupa ce iti alegi nisa si publicul tinta este momentul sa iti construiesti blogul. Trebuie sa alegi cu atentie numele acestuia! Este ideal sa poarte numele tau, pentru a fi gasit mai usor atunci cand clientii te cauta pe Google, insa atunci cand nu doresti, asigura-te ca numele pe care il alegi este unul scurt si usor de retinut. Sloganul si logo-ul trebuie sa fie personalizate, sa nu se confunde cu o alta companie, iar tema trebuie sa nu fie prea incarcata, astfel incat sa-i oboseasca pe cititori sau sa le distraga atentia de la articolele tale.
4. SEO
Pentru ca blogul tau sa fie mai usor de gasit si sa atragi cat mai multi cititori, trebuie sa il imbunatatesti folosind diverse pluginuri, cum ar fi All in one SEO pack, Contextual Related Posts, Feed Statistics, etc. De asemenea, este indicat sa consulti si un instrument de sugerare a keywordurilor sau Google Trends.