Cat va valora publicitatea online din Romania in 2018

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat va valora publicitatea online din Romania in 2018 Cat va valora publicitatea online din Romania in 2018
de Manager.ro la 29 Iul. 2014
Urmareste-ne pe Google News
publicitatea onlinepwcpiata media

Publicitatea online din Romania va inregistra o crestere medie anuala (CAGR) de 14,6%, ajungand la 141 milioane dolari americani (USD) pana in 2018.

Publicitatea online si platile pentru accesul la internet vor fi cele mai dinamice segmente ale pietei media si divertismentului din Romania pana in 2018, arata un studiu PwC. Publicitatea online si platile pentru accesul la internet vor fi cele mai dinamice segmente ale pietei media si divertismentului din Romania pana in 2018, potrivit editiei de anul acesta a studiului PwC Entertainment and Media Outlook.

Publicitatea online va inregistra o crestere medie anuala (CAGR) de 14,6%, ajungand la 141 milioane USD pana in 2018, in vreme ce platile pentru accesul la internet vor creste cu 9,9% CAGR, de la 841 milioane USD in 2014, la 1,18 miliarde USD in 2018. Astfel, accesul la internet si publicitatea online vor reprezenta in 2018 mai mult de 40% din piata media si divertismentului din Romania, urmate la mare distanta de abonamentele TV (612 milioane USD in 2018). Per total, piata romaneasca de media si divertisment va inregistra o rata medie de crestere anuala de 5,2%, ajungand la 3,1 miliarde USD pana in 2018.

Cu toate acestea, cresterea generala a pietei ascunde unele evolutii foarte inegale intre diferitele segmente de piata, cel al editarii de reviste scazand de la 95 de milioane USD in 2009, la doar 25 de milioane USD in 2018 (-12,5% CAGR), iar cel al achizitiilor de muzica si publicitatea outdoor scazand cu -9,7% si respectiv -1,7% CAGR. In Europa Centrala si de Est, Rusia si Turcia vor ramane pietele cu cea mai rapida crestere (9,5% si respectiv 8,7% CAGR), pe cand Republica Ceha, Polonia si Ungaria vor inregistra rate mai scazute de crestere decat piata romaneasca.


„Trebuie remarcat ca scenariul de crestere al pietei media si divertismentului din Europa Centrala si de Est a fost ajustat in jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datoreaza scaderii prognozei privind cresterea economica a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia si Rusia”, a declarat Florin Deaconescu, Partener, Lider al echipei de servicii de audit pentru industria Telecom, Media si Divertismentului, PwC Romania.

Chiar daca piata romaneasca de media si divertisment va creste intr-un ritm constant in urmatorii cinci ani, aceasta va ramane cea mai mica din regiune ca valoare absoluta, cu 3,1 miliarde USD, comparativ cu Rusia (42 de miliarde USD), Turcia (17,5 miliarde USD), Polonia (12,6 miliarde USD), Republica Ceha (6,5 miliarde USD) si Ungaria (3,2 miliarde USD). La nivel global, cheltuielile totale de media si divertisment pentru segmentul digital (excluzand cheltuielile cu accesul la Internet) sunt prognozate sa creasca cu o rata medie anuala de 12,2% (CAGR) intre 2013 si 2018, si vor reprezenta 65% din cresterea generala a industriei media si divertismentului – aproape 2 din fiecare 3 dolari. Rata de penetrare a internetului mobil va ajunge la 55% in 2018, ceea ce va duce publicitatea digitala de la 14% din totalul incasarilor din publicitate in 2009 la 33% pana in 2018.

Cu publicitatea online crescand cu o rata CAGR de 10,7% (fata de totalul pietei publicitatii care va creste cu doar 4,4% CAGR), intreaga industrie se apropie de un punct de inflexiune: in 2018, publicitatea online va fi pe punctul de a egala ca pondere in totalul incasarilor publicitatea TV. In 2009, publicitatea TV era dubla fata de cea online, insa in 2018, publicitatea online va fi in urma celei TV cu doar 20 de miliarde USD. Segmentul publicitatii pe terminalele mobile este proiectat sa creasca cu o rata de 21,5% CAGR. Noua piete emergente vor contribui cel mai mult la cresterea industriei media si divertismentului. China, Brazilia, Rusia, India, Mexic, Africa de Sud, Turcia, Argentina si Indonezia sunt pietele de urmarit, acestea urmand sa genereze 21,7% din veniturile industriei media si divertismentului la nivel global in 2018, fata de doar 12,4% in 2009. In acelasi an, se va mai produce o schimbare semnificativa, China va depasi Japonia, devenind a doua piata de media si divertisment din lume, dupa cea din Statele Unite.

„Monetizarea relatiei cu consumatorul digital nu va presupune doar aplicarea tehnologiei de ultima generatie. Va necesita aplicarea unei „mentalitati digitale” pentru a construi comportamentele potrivite, facand trecerea de la nevoia de avea o strategie digitala, la cea de a avea o strategie de afaceri potrivita pentru epoca digitala. Acest lucru presupune apropierea tot mai mare de client – la toate nivelurile organizatiei. Se observa ca aceasta mentalitate digitala este acum prezenta in multe companii de media si divertisment. Insa industria trebuie sa adopte modele mai flexibile de afaceri. Pentru a face aceasta, companiile trebuie sa faca dovada a trei comportamente: segmentarea potrivita a nevoilor si comportamentelor consumatorilor si castigarea increderii acestora, capacitarea de a se adapta rapid si cu agilitate la oportunitatile pietei si dezvoltarea unei culturi a inovatiei”, a conchis Florin Deaconescu.

Cea de-a 15 editie a raportului Global Entertainment and Media Outlook 2014-2018 este o sursa cuprinzatoare de informatii privind cheltuielile de consum si de publicitate din domeniul media si divertismentului. Analiza cuprinde date comparative, cifre privind evolutia pietei din ultimii cinci ani si prognoze pentru urmatorii cinci ani pentru 13 segmente ale acestei pietei din 54 de tari din intreaga lume, printre care si Romania. Raportul faciliteaza comparatiile dintre diversele piete nationale si regionale.

Foto: Wikipedia.

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x