Ce instrumente folosesc pe Twitter brandurile de top ale lumii [ANALIZA]
twitterbranduricoca-colahootsuitetweetdeck
Cand oamenii obisnuiti publica pe Twitter fac de obicei acest lucru prin intermediul site-ului retelei de microblogging sau prin intermediul aplicatiei mobile a acesteia. Marile branduri au insa instrumente speciale, care le permit o activitate mai organizata pe platforma sociala.
Aceste instrumente mai sunt numite si Social Media Management Systems (SMMS). Ele sunt capabila sa administreze nu doar continutul de pe Twitter, ci si suportul de pe alte platforme, precum Facebook.
Compania de analiza web Pingdom a aflat ce instrumente folosesc 96 din cele 100 de marci de top ale lumii pe Twitter pentru a-si administra conturile (pentru trei branduri compania nu a gasit conturi). Unele marci au mai mult de un cont. Printre brandurile analizate se numara Coca-Cola, McDonald's, Pepsi, Intel, Google, Microsoft, HP, IBM, Sony, Panasonic, BMW si Ford.
Iata care sunt cele mai populare sisteme de management ale prezentei pe Twitter pentru cele mai populare branduri ale lumii:
1. HootSuite – 20 de conturi (20,8%). Folosit de @hm, @tiffanyandco, @gap, @hp, @ebay, @porsche, @ibm, @ups, @panasonic, @niveausa, @kelloggcompany.
2. TweetDeck – 16 conturi (16,7%). Folosit de @reuters, @yahoo, @audi, @louisvuitton, @sony, @heineken, @dell, @hyundai, @gillette, @xeroxcorp, @nestle, @smirnoff.
3. SocialEngage – 9 conturi (9,4%). Folosit de @blackberry, @cocacola, @htc, @ford, @toyota, @honda, @sprite.
4. Vitrue – 4 conturi. Folosit de @oracle, @americanexpress, @harleydavidson, @designbyikea.
5. SocialFlow – 3 conturi (3,1%). Folosit de @burberry, @hp, @mbusa.
6. Sprinklr – 3 conturi. Folosit de @intel, @ciscosystems, @dell.
Instrumente cu mai putin de trei conturi: Sprout Social, Spredfast, Context Optional Social Marketing Suite, Seesmic, Involver, Astute Social, Buddy Media Suite, SocialOomph, Socialware, Crowdbooster si Twitterfeed.
Trebuie precizat ca TweetDeck apartine Twitter din mai 2011.
Pingdom a aflat si ca sunt branduri de top (28 - 29,2%) care nu folosesc instrumente speciale pentru a publica pe Twitter.
Alte concluzii ale studiului:
- Sunt branduri care folosesc mai multe instrumente pentru a publica pe Twitter continut. Un exemplu este @ciscosystems, care foloseste Crowdbooster, TweetDeck, StockTwits, Sprinklr si site-ul Twitter. Altul este @hm, care foloseste site-ul, HootSuite, Instagram si aplicatia Twitter pentru iPhone.
- Au fost descoperite in total 42 de aplicatii diferite folosite pentru publicarea de continut pe Twitter.
- Un cont foloseste aplicatia Twitter pentru BlackBerry. Pingdom nu a gasit tweet-uri publicate de pe aplicatiile Twitter pentru Android sau Twitter pentru Windows Phone.
- Cinci conturi folosesc Instagram.
Sursa foto: Flickr.com/
Joe Pemberton