Facebook nu cedeaza santajului la care o supun marile companii si nu isi va modifica politica editoriala
Intr-un articol publicat ieri pe manager.ro semnalam faptul ca multe mari companii au decis sa boicoteze Facebook, retragandu-si bugetele de publicitate destinate platformei de socializare din pricina presiunilor la care sunt supuse de catre extremistii miscarii Black Lives Matter (BLM). Acestia considera ca filtrele de continut ale Facebook sunt prea permisive si au cerut marilor companii sa boicoteze platforma.
In spatele platformei de socializare lucreaza, la ora actuala, o armata de oameni care vegheaza ca pe Facebook sa nu apara continut pornografic, instigari la ura, la violenta, comentarii cu caracter xenofob sau rasist.
Dar, se vede treaba, BLM vrea mai mult - isi doreste ca Facebook sa-si modifice politicile fata de continutul acceptat, ceea ce ar insemna ca s-ar ajunge in situatia in care am avea de-a face cu o cenzura (pe criterii rasiale, in primul rand) la nivel global, un lucru care nu s-a mai intamplat pana acum niciodata.
Pentru a nu-si vedea vanzarile si profitul diminuate, nu putine corporatii au ingenunchiat in fata solicitarii BLM si si-au retras sau au amenintat ca isi vor retrage publicitatea de pe Facebook.
Printre gigantii care au cedat presiunilor BLM se numara Coca-Cola, Adidas, Reebok, Puma, Unilever, Levi’s, Starbucks, Mozilla, Honda, Ford, HP, Microsoft, Pfizer si inca multi altii de acelasi calibru.
Astazi, presa internationala relateaza despre reactia pe care a avut-o Mark Zuckerberg fata de santajul la care a fost supusa compania sa de catre marile corporatii.
Zuckerberg a declarat ca Facebook nu-si va modifica poticica si standardele editoriale si nu va ceda presiunilor la care este supus.
"Nu ne vom schimba politica editoriala sub amenintarea diminuarii veniturilor pe care le realizam din publicitate, indiferent cat de consistenta ar fi aceasta pierdere." - a afirmat Zuckerberg citat de Business Insider US.
Zuckerberg a mai mentionat ca veniturile din publicitate ale Facebook vin, in cea mai mare parte, de la companiile mici, iar nu de la marile corporatii, colaborarea cu acestea din urma fiind mai degraba un exercitiu de imagine.
Dupa anuntarea boicotului marilor companii, actiunile Facebook au inregsitrat o scadere semnificativa, iar platforma de socializare a pierdut cca 60 de miliarde de dolari din valoarea sa de piata in numai doua zile.
Zuckerberg: "Daca va fi sa ne modificam vreodata politica editoriala, o vom face doar respectand niste principii in care credem, iar nu in urma amenintarii de diminuare a veniturilor."
La sfarsitul anului trecut, Facebook era a cincea cea mai valoroasa companie din lume dupa capitalizarea de piata, care se cifra la peste 534 miliarde de dolari.
Sursa foto: pexels.com