Michael si Xochi Birch au infiintat Bebo, care a devenit o retea sociala populara in randul tinerilor, la inceputul anilor 2000.
Aceasta a fost vanduta catre AOL in 2008, pentru suma de 850 milioane dolari, dar din cauza numarului tot mai scazut de utilizatori, a ajuns sa fie revanduta in 2010 pentru 10 milioane dolari.
Bebo a inaintat formalitatile pentru intrarea in faliment in luna mai si Birch (foto) a cumparat acum compania, pentru a-i asigura un viitor.
Intr-un mesaj postat pe Twitter, Birch a anuntat ca a cumparat Bebo si a dezvaluit intentia sa de a relansa reteaua sociala.
"Putem sa ne reinventam? Cine poate sti, o sa fie amuzant...", a scris Birch.
Bebo, alaturi de MySpace, a fost una din rivalele Facebook-ului la inceputul anilor 2000 si in momentul de varf, a inregistrat 40 milioane utilizatori. Totusi, a incercat sa ramana relevanta, undeva in umbra Facebook-ului, precum si in cea a unor titani precum Twitter, YouTube, Tumblr si, mai recent, Google+ si Reddit.
Declinul Bebo a fost pus pe seama scepticismului noului proprietar, AOL, de a investi in reteaua sociala, pentru a o mentine la un nivel acceptabil, in raport cu rivalii de pe piata. Numarul scazut de useri a determinat gigantul AOL sa vanda Bebo catre Criterion Capital si un consortiu de investitori individuali.
TechCrunch precizeaza ca tensiunile dintre Criterion si investitori au determinat ca Bebo sa intre in faliment si sa fie scoasa la vanzare. Astfel, Birch a redobandit controlul asupra retelei sale sociale.
Incubatorul de business al lui Birch, Monkey Inferno, se va ocupa de relansarea retelei sociale Bebo. Pana acum, Birch nu a oferit detalii despre cum va arata respectivul site de socializare.
Intr-o declaratie de presa, seful Monkey Inferno, Shaan Puri, a declarat: "Stim ca sansele joaca impotriva noastra, dar ne plac provocarile si utilizatorii Bebo merita mai mult decat au primit in ultimii ani".
Bebo este doar una din cele mai rasunatoare relansari ale unui site de socializare. Site-ul agregator de stiri Digg a trecut printr-o reimprospatare, ca si deja clasicul MySpace.