Un tren numit dorinta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Un tren numit dorinta Un tren numit dorinta
de Manager.ro la 04 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
tren de mare vitezasiemensvelaro dmarea britanielicenta

Dupa ani de intarzieri, noua generatie de trenuri europene de mare viteza a fost aprobata de autoritatile de reglementare din domeniul cailor ferate germane, dar mai au cateva obstacole de trecut.

20 decembrie, 2013, ora 13.02, este momentul in care a inceput licenta de operare ale celei mai noi generatii de trenuri de mare viteza, pe care le va folosi operatorul feroviar german, Deutsche Bahn.

Producatoarea noilor garnituri de trenuri de mare viteza, compania Siemens, a intarziat lansarea modelului denumit generic " Velaro D", ca urmare a unui dezacord in privinta detaliilor tehnice. Au trebuit sa treaca doi ani si o noua procedura de aprobare, pentru ca trenurile sa poata fi puse in circulatie in Germania. Ca urmare a acestei intarzieri, Siemens s-a angajat sa livreze 17 garnituri complete, in loc de 16, cate erau prevazute in contractul cu Deutsche Bahn. In plus, firma germana si-a cerut public scuze si va plati, probabil, si o suma compensatorie. In acest moment divizia de transport a Siemens a acumulat datorii de aproximativ 360 de milioane de euro, in mare parte datorita intarzierii lansarii modelului "Velaro D".

Este nevoie sa ne uitam catre inceputul anilor 2000, pentru a intelege ce s-a intamplat de fapt. Atunci, in urma unui accident care a avut loc la 3 iunie 1998, 101 oameni si-au pierdut viata. Accidentul a declansat o campanie de revizuire a reglementarilor de licentiere pentru productia de trenuri de mare viteza.

Iar in timp ce lucrurile pareau sa intre pe fagasul normal, o garnitura fabricata conform noilor reglementari s-a rupt, pur si simplu, la 9 iulie 2008, in gara centrala din Koln. Astfel, producerea noii generatii de trenuri mare viteza de catre firma germana, s-a petrecut intr-un climat tensionat, inca de la inceput. Desi s-au inregistrat o serie de dezacorduri de filozofie operationala, cum ar fi acceptarea unei intarzieri de 1,6 secunde intre momentul in care mecanicul de locomotiva actiona franele si momentul in care acestea se cuplau efectiv, Autoritatea Feroviara Federala din Germania a dat unda verde proiectului, cu conditia reducerii timpului de reactie la 1 secunda.

Dupa ce a trecut si acest test, extrem de delicat, modelul "Velaro D" mai are inca trei obstacole de trecut. Noua garnitura a fost conceputa pentru a face legatura intre Germania si Marea Britanie, cu punct terminus Londra. Desi a trecut toate testele necesare pentru a calatori prin tunelul de sub Canalul Manecii, "Velaro D" nu are, inca, permisul de exploatare pentru Regatul Unit si nici macar pentru tarile pe care ar trebui sa le tranziteze, Franta si Belgia.

In cea mai optimista varianta, germanii de la Siemens spera ca, dupa obtinerea tuturor aprobarilor necesare in cele trei tari pe care le va tranzita, sa poata circula cu "Velaro D" candva, pana la sfarsitul acestui deceniu. Cand, insa, nimeni nu poate preciza.

Ultimele NOUTATI

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x