ANAF: Declaratia unica 112 se depune din februarie 2011
declaratia unica 112declaratia unicadeclaratii fiscale 2011anaffiscfiscalitateimpozitetaxe si impozite
Executivul a aprobat marti, 28 decembrie, o hotarare de guvern privind modelul, continutul si modalitatea de depunere si gestionare a declaratiei privind obligatiile de plata, a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
"Practic, declaratia unica. Prin actul normativ adoptat astazi se reglementeaza modelul si continutul acestei declaratii unice si instructiunile de completare a declaratiei", a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean. Potrivit acesteia, a fost stabilita si o perioada tranzitorie, pana la 1 iulie 2011, timp in care declaratia poate fi depusa si in format hartie.
"A fost stabilita si o perioada tranzitorie, pana la 1 iulie 2011, timp in care declaratia poate fi depusa si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, la ANAF sau la unul din ghiseele acreditate de la Ministerul Finantelor Publice, dupa care declaratia se depune lunar, prin mijloace electronice", a explicat Muntean.
Daca in prezent, contribuabilul trebuie sa completeze cinci declaratii, din care doua le depune la ANAF, iar cate una la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa de Pensii si Agentia de Somaj, incepand cu ianuarie 2011 se va institui o declaratie unica pentru contributii sociale si impozit pe venit, care va fi depusa la ANAF, urmand ca Administratia Fiscala sa transmita datele necesare celorlalte institutii.
Este vorba de formularul 112 , declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Aceasta declaratie va fi depusa la ghiseele unitatilor fiscale teritoriale ale ANAF incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie, respectiv, prima depunere va fi in luna februarie.