Ce reprezinta miza intr-o negociere comerciala

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce reprezinta miza intr-o negociere comerciala
de Manager.ro la 28 Mai. 2009
Urmareste-ne pe Google News
negocierefinanciar


                    Ce reprezinta miza intr-o negociere comerciala

Pentru a ne sustine pretul si conditiile, trebuie sa cunoastem marile mize ale problemei. Dar, mai intai, sa vedem ce semnifica termenul "miza" intr-o negociere.

Ce este miza? Participantii la seminarele noastre pun adesea aceasta intrebare. Pe scurt si foarte prozaic, sa spunem ca este oarecum ca la pocher: este miza fiecaruia si totalul mizelor diferitilor jucatori. Altfel spus, este ceea ce negociatorii pot spera, fiecare in parte, sa castige - daca lucrurile se desfasoara conform asteptarilor lor si ceea ce risca sa piarda si unul si celalalt - daca lucrurile merg rau. Miza consta in aceea ca negociatorii pot sa castige sau sa piarda in cadrul operatiunii.


Diferitele aspecte ale mizelor intr-o negociere comerciale sunt de ordin psihologic, financiar si personal.

Mizele psihologice ale pretului

Un produs transmite o imagine. Aceasta imagine este la fel de importanta (si, uneori, chiar mai importanta) decat produsul insusi. Este riscant sa nu tinem seama de acest aspect. Firma Bic, desi mare specialista in marketingul de masa, a avut o amara experienta cu parfumurile sale. Acestea, dupa cum au confirmat marii cunoscatori in domeniu, miroseau bine, totusi. Distribuite la pretul de 5 franci, in raioanele bazar ale benzinariilor, nu au reusit niciodata sa-i cucereasca pe consumatori.

In cele din urma, directorii au sfarsit prin a abandona lupta, dupa ce au inregistrat pierderi colosale. Adevarul este ca un parfum ce presupune o parte de vis incomensurabila. Mirosul pe care-l raspandim face parte integranta din noi insine. El nu trebuie banalizat printr-o difuzare in masa, nici cumparat la un pret de nimic.

Subiectivismul unui pret dat sau primit impregneaza orice negociere. De aceea intr-o negociere, miza unui pret imbraca un aspect psihologic de care trebuie sa tinem cont. Sa ne referim la relatia dintre pret si calitate si sa determinam strategiile ce rezulta din diferitele evolutii posibile ale acestor doua criterii. Sa analizam cazul in care clientul nu are habar despre pret. Sa observam teama comerciantilor de a nu fi mai scumpi decat concurenta lor. Sa percepem corect caracterul eliberator de griji al achitarii marfii, pentru firmele noastre. Si, in final, sa intelegem efortul neobosit al clientului pentru a beneficia de un pret mai avantajos, daca nu chiar de cel mai bun pret. Invata acum cum sa devii un negociator de succes si sa obtii intotdeauna ceea ce ti-ai propus .

Mizele financiare


Intr-o negociere aspectul de miza financiara a protejarii pretului si conditiilor de vanzare nu este alta decat cea a profitului. Din acest punct de vedere, sa observam ca atat cumparatorii, cat si vanzatorii depun aceeasi munca. La randul lui, respectivul profit este rezultatul a numerosi factori.

Mai intai, e vorba de miza pret/volum, fiecare din acestea conditionandu-l, adesea, pe celalalt. Cu cat volumul unei comenzi este mai important, cu atat firma beneficiaza de un profit de valoare importanta in sine. Rezulta, de aici, ca pretul este cu atat mai aprig disputat de cumparatori cu cat comanda pe care acestia isi propun sa v-o faca este mai atragatoare.

Apoi, exista miza cheltuielilor accesorii, cum ar fi: transportul, ambalajul si diverse alte cheltuieli. Impactul lor asupra profitului este important. In functie de faptul daca acestea sunt facturate sau nu, profitul final de care beneficiaza compania dvs. evident ca nu este acelasi. Lucru valabil pentru firma dvs., pentru furnizorii ei, dar si pentru clientii pe care ii aveti. Rezulta, de aici, discutiile interminabile pentru a stabili care dintre cei doi furnizor sau client si le va asuma.

Vine apoi miza platii. In functie de modalitatea de plata convenita si de termenul acordat clientilor, cheltuielile financiare nu sunt aceleasi, iar riscul de neplata este ridicat.

In sfarsit, miza numita a ultimelor mici ciupeli merita, de asemenea, sa fie protejata. In respectiva sintagma includ, in aceeasi masura, instruirea utilizatorilor, conditiile speciale pretinse pentru a face o prima comanda, renuntarea la procentele ce acopera service-ul, eventualele seturi de consumabile gratuite si toate celelalte solicitari "port-chei" care niciodata nu le sunt de-ajuns cumparatorilor ce negociaza activ.

Aceste mici ciupeli reprezinta totalitatea cadouaselor care, chiar daca reusesc sa lege o prietenie, nu reprezinta decat unele din ultimele cedari, ducand la afectarea profitului si pentru a caror contracarare tactica de "pricing power" a vanzatorului bine pregatit ii permite acestuia sa lupte.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Tehnici de negociere

Ultimele NOUTATI

Noul pachet fiscal nu include majorarea impozitului pe tranzactiile bursiere – o veste buna pentru investitori
Economie

Noul pachet fiscal nu include majorarea impozitului pe tranzactiile bursiere – o veste buna pentru investitori

today07 Iul. 2025
Surse - Proiectul final cu masurile fiscale pe care Guvernul il va prezenta Parlamentului. Impozit pe dividende de 16%,  impozit specific pe cifra de afaceri a bancilor
Ultimele stiri economice

Surse - Proiectul final cu masurile fiscale pe care Guvernul il va prezenta Parlamentului. Impozit pe dividende de 16%, impozit specific pe cifra de afaceri a bancilor

today07 Iul. 2025
Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor
Economie

Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor

today07 Iul. 2025
Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba
Business

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba

today07 Iul. 2025
Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x