Cuvintele pozitive si frazele reflexe care aduc vanzari
vanzarifirmetehnici de vanzari
Cuvintele pozitive si frazele reflexe care aduc vanzari
- Ce-ar fi trebuit sa fac, pentru a evita reactia pe care a avut-o?
- Sa intrebi:
Ce te face sa reactionezi asa?
- Si daca faceam asta?
- Daca faceai asta, ai fi stiut ce-i displace si ai fi reactionat in consecinta.
- Esti tu dragut, dar cand incasezi asa ceva drept in fata, in momentul cand traversezi Campiile, printre toate masinile alea, nu mai stii nici ce sa zici, nici ce sa faci!
- Am ajuns la aceeasi concluzie. Iata de ce trebuie sa ai pregatite fraze si cuvinte care sa-ti vina reflex si aduca
vanzari, ca sa-ti gasesti replica in orice imprejurari, cand esti plesnit sau emotionat. O sa-ti povestesc despre asta. E foarte interesant, vei vedea.
Cand doi jucatori de tenis se infrunta la cel mai inalt nivel, nici unul, nici celalalt nu sta sa se gandeasca, sa afle daca trebuie sa ia pozitie la capatul terenului, cand serviciul este la adversar. Nici nu se intreaba daca e cazul sa loveasca la dreapta, cand adversarul s-a indepartat pe partea cealalta. Acest tip de reflectii nu sunt utile decat inainte de meci sau dupa. In niciun caz, pe durata lui. Odata ajuns pe teren, jucatorul trebuie sa loveasca mingea, cat mai bine posibil.
>>>
3 secrete pe care nimeni nu vi le spune atunci cand vreti sa demarati o afacere!
<<<
Tot ce vom studia impreuna reprezinta pretiosul fir al Ariadnei care va va ghida, de acum inainte, pentru a va duce la bun sfarsit intrevederile de
vanzari. La fel ca la autostrada - care e prevazuta cu glisiere de siguranta, ca noi sa nu ajungem sa rulam pe contrasens, cu benzi de oprire in caz de urgenta, pentru siguranta in caz de pana, marcarea benzilor pentru viteze diferite, refugii de odihna etc. si intrevederile de
vanzari au balizajul lor. Stiu ca, in ceea ce priveste aceste intrevederi, succesul trece in mod obligatoriu prin inlantuirea unei suite logice:
1. Necesitatea de a intelege nevoia interlocutorului;
2. El sa fie determinat sa accepte acest lucru;
3. Sa-l indrumam sa accepte sa-si satisfaca aceasta nevoie, bineinteles;
4. Sa-i prezentam beneficiile solutiei pe care dorim sa-l facem s-o adopte, inlaturand toate obiectiile, inainte de a face pasul urmator;
5. Formularea finalizarii, in functie de situatie.
Intrevederile de
vanzari se desfasoara insa ca deplasarea pe autostrada, in ziua plecarii in vacanta. Glisierele de siguranta si benzile laterale nu-l impiedica pe sofer sa-si faca ochii roata. Si nici pe vreun inconstient sa-si serveasca picnicul pe banda de oprire de urgenta. In astfel de momente, numai reflexele corecte sunt eficiente pentru a evita accidentul. Iata de ce, pentru fiecare etapa a intrevederii de
vanzari, trebuie sa avem gata stiute fraze si cuvinte reflexe, care ne vor ghida spre succes, in momentele cele mai grele.
Frazele de incepere a intrevederii de vanzari care ne ajuta sa luam un start bun
Luati un start corect! Incepeti prin a va motiva interlocutorul. In cartea Conquérir de nouveau clients scrisa de mine, sunt detaliate toate tipurile de tehnici de optimizare a acestei luari de contact. Bazandu-ma pe teste stiintifice, expun efectele psihologice pe care le pot avea atingerea discreta a deciziei ulterioare privind cumpararea, in ceea ce il priveste pe potentialul client care ne primeste. Ca sa evit sa ma repet, nu voi aminti aici decat ca, la inceputul intrevederii de
vanzari, trebuie sa renuntam la atitudinile noastre de vanzatori ambulanti, care isi tin produsele sub
pulpana hainei, ca si cum ei n-ar avea nimic de vandut, sau care nu s-ar simti prea mandri ca trebuie sa faca asta.
Expresiile:
Am venit doar pentru o prima luare de contact sau chiar:
Am venit pentru ca a trecut foarte multa vreme de cand nu ne-am mai vazut trebuie inlaturate. Meseria noastra este plina de demnitate si indispensabila. Nu ezitati sa va anuntati motivul vizitei: cel de a va convinge interlocutorul sa va adopte produsele, sistemele sau solutiile.
Daca asta va doriti, de ce sa nu i-o si spuneti? In acest fel, v-ati achitat taxa de intrare in joc si, dintr-o data, va veti pozitiona intrevederea in dimensiunea ei energetica client/ vanzator (oarecum, ca la un club specializat pe intalniri - unde esti in drept sa spui
De asta am venit!).
Deci, exersati afirmatiile pentru succesul in
vanzari:
-
Am trecut pe aici ca sa va vad, in speranta de a va convinge sa ne adoptati produsele...
-
Sunt dator sa va impartasesc un secret. De multa vreme doresc sa obtin din partea firmei dvs. incredintarea in grija noastra a...
-
As dori sa va fac sa apreciati numeroasele servicii pe care firma mea vi le poate face, dvs. si intregii familii.
- sau, in sfarsit:
Clientela firmei dvs. este o miza importanta pentru compania noastra. Am venit sa incerc sa va conving asupra interesului reciproc de a lucra impreuna. Dupa care, cu un zambet larg, adaugati:
Pot sa iau loc? Nu cunosc prea multi interlocutori care sa refuze asa ceva.
Tuturor celor ce manifesta oarece retineri sau timiditate in utilizarea acestui tip de formulari in
vanzari le amintesc faptul ca nu este nicio rusine sa faci cariera in
management sau in domeniul
resurse umane...
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Tehnici de vanzari