Tratarea obiectiilor in domeniul vanzari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tratarea obiectiilor in domeniul vanzari
de Manager.ro la 15 Oct. 2008
Urmareste-ne pe Google News
domeniivanzariafaceri


                        Tratarea obiectiilor in domeniul vanzari in afaceri

   Se intampla foarte des ca oferta sa fie respinsa, chiar daca vanzatorul o considera „imposibil de refuzat“. Uneori cumparatorul obiecteaza chiar impotriva ideii de a asculta prezentarea. Evident ca, pentru a reusi vanzarea, obiectiile trebuie tratate.


Primul pas este identificarea tipului de obiectie, apoi ea va fi tratata conform regulilor pentru categoria din care face parte.

Dupa impactul pe care il pot avea asupra reusitei in domeniul vanzari in afaceri, obiectiile pot fi:

- obiectii minore, care de fapt arata interesul pentru produs/serviciu. In acest caz cumparatorul doreste mai multe informatii;

- obiectii majore, care indica opozitia cumparatorului fata de cumparare sau fata de necesitatea de a i se prezenta produsul. Deblocarea se va face tot furnizand suficiente informatii, desi la prima vedere cumparatorul vrea sa termine intalnirea cat mai repede.

In afara de impact, obiectia din domeniul vanzari in afaceri mai este caracterizata de natura ei:

- obiectii de amanare – cumparatorul amana intalnirea sau, daca intalnirea a avut loc, amana plasarea comenzii;

- obiectii privind nevoia – se refera fie la faptul ca: nevoia nu exista pur si simplu, fie ca a fost incorect inteleasa de vanzator;

- obiectii privind produsul/serviciul – vizeaza caracteristicile afacerii, avantajele sau beneficiile afacerii si apar fie inaintea prezentarii („lasa ca stiu eu ca nu e bun“) fie pe parcursul sau la sfarsitul ei;

- obiectii privind originea produsului/serviciului – privesc locul unde este fabricat produsul, firma care-l fabrica sau chiar persoana care il vinde;

- obiectii de natura baneasca – cel mai adesea este vorba de pret. Dar, de asemenea, poate fi legata si de sistemul de rate, de marimea sau durata creditului acordat;

- obiectiile ascunse – pot fi de oricare dintre tipurile de mai sus, dar nu este ridicata explicit de catre cumparator, ci detectabila doar prin aceea ca desi pare convins, cumparatorul refuza sa faca vreo comanda.

Ca regula generala obiectiile in domeniul vanzari in afaceri sunt tratate in doi pasi:

1.
intai obiectia trebuie cu adevarat inteleasa;
2. odata obiectia inteleasa, vanzatorul va furniza clientului informatia necesara pentru a transforma refuzul in acceptare.

Cele doua greseli grave pe care le poate face un vanzator in etapa de tratare a obiectiilor in sunt sa raspunda inainte sa fi pus intrebarile de clarificare necesare sau sa dea cu buna stiinta alte raspunsuri in speranta „ca-l va face pe client din vorbe“.

Sfatul nostru

Cel mai bine este ca obiectiile sa fie preintampinate inca din fazele de deschidere a discutiei sau de prezentare. Vanzatorii noi trebuie sa se intereseze la colegii lor in legatura cu cele mai frecvente obiectii care vin din partea clientilor. In cazul in care nu au pe cine sa intrebe, isi pot face niste idei despre posibilele obiectii studiind produsul in sine si comparandu-l cu ceea ce ofera concurentii.

Vanzatorilor cu experienta le este mult mai usor sa-si ajusteze deschiderea sau prezentarea asa incat sa preintampine obiectiile pentru ca s-au intalnit deja cu situatiile respective si stiu si ce exista la competitori.

Riscul vanzatorilor cu experienta este sa fie prea increzatori in capacitatea lor de a raspunde obiectiilor si, in consecinta, sa prefere sa invinga in confruntare in loc sa o evite din start.

Ultimele NOUTATI

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x