Incurajati-va clientii sa va recomande

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Incurajati-va clientii sa va recomande
de Manager.ro la 04 Mar. 2008
Urmareste-ne pe Google News
afacericlientiproduse


                            Incurajati-va clientii sa va recomande

  Una dintre cele mai eficiente metode de a castiga noi clienti in afaceri o reprezinta recomandarile clientilor dumneavoastra. Publicitatea "din gura in gura" are un impact semnificativ mai mare decat orice mesaj publicitar, indiferent cat de mestesugit ar fi acesta. 


Multi dintre noi suntem foarte ocupati si nu avem timp sa gasim un furnizor de incredere care sa ne rezolve problema cu care ne confruntam in prezent. De aceea ne bazam pe sfaturile prietenilor, colegilor de serviciu, cunostintelor.

Iata de ce fiecare client trebuie privit ca un centru de influenta pentru toti cunoscutii sai deoarece fiecare client are prieteni, vecini, colegi de serviciu, amici, diverse cunostinte. Ceea ce este si mai interesant sunt recomandarile pe baza recomandarilor. Pentru a fi mai explicit am sa va dau un exemplu: Un prieten  ne povesteste despre experienta sa fericita cu o echipa de zugravi. (Binenteles, fabulez, deoarece pana acum nu am auzit de experiente fericite cu zugravi in Romania.)

Noi, la randul nostru nu avem nevoie de serviciile acestei echipe. Insa un alt amic ne intreaba intr-o zi: "Nu cunosti cumva o echipa de incredere de zugravi?"

Din dorinta de a fi de ajutor, ii vom recomanda echipa despre care am aflat de la prietenul nostru si asta fara ca noi sa apelam la serviciile echipei respective. Acest fenomen se numeste "efectul bulgarelui de zapada" si subliniaza si mai mult importanta de a oferi servicii si produse de calitate pentru ca oamenii, clientii vorbesc intre ei.

Din nefericire recomandarile nu se intampla prea frecvent. Si asta chiar daca clientii sunt multumiti de produsele sau serviciile dumneavoastra. De aceea ma grabesc sa va impartasesc cateva cai de stimulare a clientilor astfel incat acestia sa va aduca cat mai multe noi afaceri.

1. Rugati-va fiecare client multumit sa vorbeasca despre dumneavoastra cu cei pe care ii cunoaste.

Oferiti-i mai multe carti de vizita si brosuri (nu va zgarciti) si rugati-l sa le ofere cunoscutilor. Nu lasati sa plece nici un client de la dumneavoastra fara sa-l rugati sa va recomande.

2 .
Oferiti cadouri, bonusuri, reduceri tuturor celor care va recomanda si va aduc clienti.

3.
Intrebati-va noii clienti cum au ajuns la dumneavoastra si, daca au fost trimisi de un vechi client, luati legatura cu acesta si multumiti-i. Dati-i un telefon, un e-mail sau, daca este o persoana foarte importanta, scrieti-i o scrisoare.

4.
Pastrati legatura cu vechii clienti astfel incat acestia sa nu va uite si, de fiecare data cand cineva le cere sfatul, sa va recomande pe dumneavoastra.

Un newsletter prin e-mail precum acesta pe care il cititi acum este o metoda foarte buna de a pastra legatura cu clientii dumneavoastra.

Pe scurt, incurajati si rasplatiti recomandarile clientilor pentru succesul in afaceri. Insa nu uitati, nici macar o singura clipa ca punctul principal de pornire al acestor recomandari este numai si numai calitatea serviciilor si produselor pe care le comercializati.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Tehnici de vanzari

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
O intrebare scurta pentru dl George Simion
Analize

O intrebare scurta pentru dl George Simion

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x