Cat de poluante se vor dovedi masinile electrice? O intrebare pe care toti producatorii o ascund sub pres

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de poluante se vor dovedi masinile electrice? O intrebare pe care toti producatorii o ascund sub pres
Cat de poluante se vor dovedi masinile electrice? O intrebare pe care toti producatorii o ascund sub pres
de Lucian Vasilescu la 05 Apr. 2019 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
In lume, primul milion de masini electrice a fost vandut in 5 ani, in vreme ce in 2018 doar in primul semestru au fost vandute peste 1 milion de unitati. Apetitul pentru acest tip de automobile s-a dovedit a fi mare atat in randul consumatorilor cat si al producatorilor.

In 2018, tarile unde ponderea masinilor electrice vandute din total vehicule a fost cea mai mare sunt: Norvegia (49% din totalul masinilor vandute), Islanda (19,1%) Suedia (8%), Olanda (6,7%) si Finlanda (4,7%).

Daca ne uitam la numarul total de masini electrice vandute in 2018, podiumul arata altfel: pe primul loc este China, cu 1.053.000 unitati (4,4% din totalul masinilor vandute), urmata de Statele Unite, cu 361.000 uitati (2,1% din total) si Norvegia, cu 73.000 de unitati (49% din total).

Desi nu produc automobile si au investit sume uriase in extractia de hidrocarburi, norvegienii si-au propus ca, in tara lor, la orizontul anului 2025, toate masinile noi vandute sa fie cele cu zero emisii.


In cazul masinilor electrice un lucru este cert: ele insele produc zero emisii, asadar au un efect negativ mult mai mic aspra mediului decat masinile alimentate cu hidrocarburi lichide sau gazoase.

Intrebarea din titlu, ramane, insa, valabila. Cat de poluante se vor dovedi masinile electrice?

Daca, in cazul masinilor clasice, problemele pleaca de la petrol (extractie, prelucrare primara, prelucrare secundara) si produsele rezultate din arderea benzinei/ motorinei/ GPL-ului in motoare, in cazul masinilor electrice problema pleaca de la litiu.

Metalul cu pricina este indispensabil pentru fabricarea acumulatorilor masinilor electrice si, fiind instabil chimic, nu se gaseste in natura decat sub forma de compusi.

Daca despre extractia si prelucraerea titeilui se stie aproape tot (iar datele sunt publice) despre extractia litiului nu prea exista informatii.

Cat de prietenoase cu natura sunt tehnologiile de extracie a minereului care contine litiu? Cat de prietenoase cu natura sunt tehnologiile de separare a litiului din compusii sai naturali si cat de prietenoase cu natura sunt tehnologiile de purificare a acestuia?

Cu siguranta, aceste informatii exista, dar nu le cautati, pentru ca le cautati degeaba: nu au fost facute, in toate detaliile, publice.

Si inca: masinile electrice sunt alimentate de acumulatori reincarcabili. Ca toti acumulatorii, si acestia au o durata de viata. Daca numarul masinilor electrice va creste exponential, suntem pregatiti sa reciclam acumulatorii uzati? Iarasi o intrebare fara raspuns.

Si un ultim aspect: istoria ultimei sute de ani a dovedit faptul ca rezervele de hidrocarburi au reprezentat, pentru multe tari, un factor de risc suplimentar, in loc sa reprezinte un avantaj. La fel se va intampla si cu tarile (Chile, Australia si Argentina) care detin cele mai mari rezerve de litiu?

Sursa foto: pexels.com

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
O intrebare scurta pentru dl George Simion
Analize

O intrebare scurta pentru dl George Simion

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x