Cat de poluante se vor dovedi masinile electrice? O intrebare pe care toti producatorii o ascund sub pres

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de poluante se vor dovedi masinile electrice? O intrebare pe care toti producatorii o ascund sub pres
Cat de poluante se vor dovedi masinile electrice? O intrebare pe care toti producatorii o ascund sub pres
de Lucian Vasilescu la 05 Apr. 2019 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
In lume, primul milion de masini electrice a fost vandut in 5 ani, in vreme ce in 2018 doar in primul semestru au fost vandute peste 1 milion de unitati. Apetitul pentru acest tip de automobile s-a dovedit a fi mare atat in randul consumatorilor cat si al producatorilor.

In 2018, tarile unde ponderea masinilor electrice vandute din total vehicule a fost cea mai mare sunt: Norvegia (49% din totalul masinilor vandute), Islanda (19,1%) Suedia (8%), Olanda (6,7%) si Finlanda (4,7%).

Daca ne uitam la numarul total de masini electrice vandute in 2018, podiumul arata altfel: pe primul loc este China, cu 1.053.000 unitati (4,4% din totalul masinilor vandute), urmata de Statele Unite, cu 361.000 uitati (2,1% din total) si Norvegia, cu 73.000 de unitati (49% din total).

Desi nu produc automobile si au investit sume uriase in extractia de hidrocarburi, norvegienii si-au propus ca, in tara lor, la orizontul anului 2025, toate masinile noi vandute sa fie cele cu zero emisii.


In cazul masinilor electrice un lucru este cert: ele insele produc zero emisii, asadar au un efect negativ mult mai mic aspra mediului decat masinile alimentate cu hidrocarburi lichide sau gazoase.

Intrebarea din titlu, ramane, insa, valabila. Cat de poluante se vor dovedi masinile electrice?

Daca, in cazul masinilor clasice, problemele pleaca de la petrol (extractie, prelucrare primara, prelucrare secundara) si produsele rezultate din arderea benzinei/ motorinei/ GPL-ului in motoare, in cazul masinilor electrice problema pleaca de la litiu.

Metalul cu pricina este indispensabil pentru fabricarea acumulatorilor masinilor electrice si, fiind instabil chimic, nu se gaseste in natura decat sub forma de compusi.

Daca despre extractia si prelucraerea titeilui se stie aproape tot (iar datele sunt publice) despre extractia litiului nu prea exista informatii.

Cat de prietenoase cu natura sunt tehnologiile de extracie a minereului care contine litiu? Cat de prietenoase cu natura sunt tehnologiile de separare a litiului din compusii sai naturali si cat de prietenoase cu natura sunt tehnologiile de purificare a acestuia?

Cu siguranta, aceste informatii exista, dar nu le cautati, pentru ca le cautati degeaba: nu au fost facute, in toate detaliile, publice.

Si inca: masinile electrice sunt alimentate de acumulatori reincarcabili. Ca toti acumulatorii, si acestia au o durata de viata. Daca numarul masinilor electrice va creste exponential, suntem pregatiti sa reciclam acumulatorii uzati? Iarasi o intrebare fara raspuns.

Si un ultim aspect: istoria ultimei sute de ani a dovedit faptul ca rezervele de hidrocarburi au reprezentat, pentru multe tari, un factor de risc suplimentar, in loc sa reprezinte un avantaj. La fel se va intampla si cu tarile (Chile, Australia si Argentina) care detin cele mai mari rezerve de litiu?

Sursa foto: pexels.com

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x