Suntem asaltati de reclame la fiecare pas pe care il facem, reclamele de la TV sau de pe internet, afisele, banner-ele, mash-urile sau posterele incercand fiecare sa ne convinga sa cumparam diverse produse sau servicii. Elon Musk vrea insa sa duca lucrurile la un alt nivel, anuntand instalarea unui panou publicitar in spatiu. Seful Tesla nu este singur in acest proiect, partener urmand sa ii fie Samuel Reid. Astfel, dupa ce a trimis in orbita joasa a Pamantului mai multe sute de sateliti Starlink, Musk este convins sa lanseze un panou publicitar in spatiu.
Samuel Reid, partenerul lui Elon Musk in acest proiect deja destul de controversat, este CEO si co-fondator al companiei canadiene GEC - Geometric Energy Corporation. Numele celor de la Geometric Energy Corporation este deja cunoscut pentru multi, start-up-ul canadian aflandu-se in spatele satelitului Doge-1, despre care Elon Musk spunea in urma cu ceva timp ca este “prima criptomoneda din spatiu”.
Potrivit informatiilor, GEC a contractat deja SpaceX pentru a trimite un panou publicitar in orbita joasa a Pamantului. Reid a acordat recent un interviu jurnalistilor de la Business Insider pe aceasta tema, sustinand ca in 2022 va lansa un satelit in spatiu la bordul unui SpaceX Falcon 9. Samuel Reid a mai spus cu aceasta ocazie ca prin aceasta initiativa incearca “sa realizeze ceva care sa poata democratiza accesul la spatiu si care sa permita participarea descentralizata”.
Panoul publicitar ce urmeaza sa fie lansat in spatiu nu va fi unul de dimensiuni uriase, ba chiar din contra. Conform informatiilor oferite de Samuel Reid, este vorba despre un mic CubeSat, un satelit in forma de cub cu dimensiunile de 4 x 4 x 4 inci. Bineinteles, in aceste conditii este mai mult decat clar ca reclamele nu vor putea fi vazute de pe Pamant. Insa nici nu este aceasta intentia celor doi, reclamele urmand sa fie fotografiate cu un fel de selfie stick hign end si transmise ulterior prin live stream pe platforme precum YouTube sau Twitch. Astfel, oricine de pe internet va putea vedea ce este proiectat pe laturile acestui cub.
Ce este insa si mai interesant este ca oricine va putea cumpara spatiu de reclame pe satelitul celor de la Geometric Energy Corporation, prin intermediul unor tokeni. Reclama va putea fi personalizata, cei care cumpara spatiu putand sa aleaga mesajul, culorile, luminozitatea si durata de afisare. Mai exact, token-ul Gamma va permite schimbarea luminozitatii, in timp ce cel Beta va schimba coordonata X, iar Rhoe coordonata Y. In cele din urma, token-ul Xi va fi utilizat pentru stabilirea duratei reclamei, iar Kappa va permite alegerea culorilor. Aceste jetoane (token) vor putea fi cumparate cu criptomonede.
Ultimele NOUTATI
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Partenerii nostri
Elemente noi care se introduc OBLIGATORIU in REGES ONLINE. Atentie la prevederile legale!
Instruirea SSM la continuarea activitatii dupa pensionare - reglementari cheie
Amortizare apartament fara justificare economica: Ce a decis ANAF intr-un caz concret
Masuri fiscale aplicabile din 1 august 2025 si 1 ianuarie 2026: Ce pregateste Guvernul Bolojan
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii