Strategia de produs

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Strategia de produs
de Manager.ro la 07 Iun. 2010
Urmareste-ne pe Google News
strategie de produsstrategie de marketing


Strategia de produs reprezinta una din cele 4 componente de baza ale strategiei de marketing, alaturi de strategia de pret, strategia de promovare si cea de distributie.
Rolul ei este esential, deoarece de ea depind in buna masura cifra de afaceri, cota de piata si profitabilitatea firmei.

Fata de strategia de pret, strategia de produs presupune o durata mai mare de implementare iar rezultatele vin, de asemenea, dupa un timp mai indelungat. Ea este, insa, cea care da trend-ul pe termen lung al strategiei de piata.

Definirea si evolutia strategiei de produs trebuie sa aiba in vedere:
- factori interni: asteptarile actionarilor si conducerii si obiectivele pe care conducerea firmei si le propune, resursele disponibile, capacitatea de productie, tehnologii si know-how;
- factori externi: structura si dinamica pietei, nivelul si caracteristicile concurentei, asteptarile consumatorilor, volumul cererii, fiscalitatea si elemente de reglementare;
- pozitionarea pe piata a firmei.

Exista mai multe clasificari ale strategiilor de produs, cele mai relevante fiind:


Cunosti cele mai eficiente modalitati pentru restabilirea echilibrului financiar in afaceri?
Relanseaza-ti afacerea pe timp de criza! Detalii aici >>>



In functie de modalitatea aleasa pentru cresterea vanzarilor (modalitate care la randul ei va lua in considerare caracteristicile pietei si pozitia firmei):
- dezvoltarea pietei pe baza produselor existente: tinteste atragerea de clienti noi folosind produse obtinute, cu adaptari minime, pornind de la unele deja existente. Acestor produse „adaptate” li se dau intrebuintari diferite, pentru alte categorii de clienti/ alte piete. Un exemplu relevant este cel al cutiilor de viteze semiautomate de performanta ridicata, preluate din formula 1, cu modificari minimale, de modele comerciale;  
- strategia de reformulare: vizeaza modernizarea si cresterea calitatii produselor, pentru a creste vanzarile pe pietele existente. Este de obicei folosita in combinatie cu alte strategii;
- diferentierea produselor si segmentarea pietei: producerea mai multor sortimente ale aceluiasi produs, pentru mai multe segmente de clienti. Este intens folosita de catre producatorii de sapunuri; un alt exemplu este cel al unei cofetarii care decide sa produca sortimente pentru diabetici ale produselor deja oferite;
- strategia largirii gamei de produse: urmareste crearea de produse noi, care insa folosesc aceeasi tehnologie/ tehnologii apropiate celor deja utilizate. Pietele targetate sunt, si ele, aceleasi. Este cazul unei firme specializate pe camasi si tricouri, care decide sa ofere si lenjerie;
- strategia innoirii produsului: presupune lansarea unor variante actualizate ale produsului, fara schimbari majore la nivel tehnologic. Este strategia folosita de multe firme auto;
- diversificarea laterala: consta in obtinerea de produse noi pentru piete noi. De multe ori este profitabila, in acest caz, diferentierea brand-urilor (fie prin „cumpararea” unui brand deja existent, fie prin crearea unuia nou);
- diversificarea orizontala: se refera la producerea unor bunuri noi cu tehnologie noua, dar pentru aceleasi segmente de piata. De exemplu, produceti escalopi pentru alpinisti si decideti sa adaugati in oferta si pioleti.

In functie de gradul de innoire, pentru o anumita gama de produse:
- oferirea de produse noi: este o strategie preferabila intr-o piata cu concurenta puternica si durata mica de viata a produselor (cum este cea a PC-urilor);
- actualizarea produsului existent (imbunatatirea sistematica a caracteristicilor sale);

In functie de momentul schimbarilor in relatie cu concurenta:
- strategia proactiva (anticipata): lansati primul un produs nou, putand deveni un trend-setter. Este o strategie costisitoare (presupune costuri ridicate) si riscanta (trebuie sa intuiti corect dinamica asteptarilor clientilor), dar poate aduce profituri insemnate si, de asemenea, pune presiune mare pe competitori, putandu-i  „face knock-out”;
- strategia reactiva (adaptiva): adaptarea ofertei la schimbarile impuse de concurenta si de consumatori.

Dificultatea majora in alegerea strategiilor de produs optime vine din necesitatea cunoasterii si intelegerii in profunzime a factorilor externi si a gasirii, in functie de acestia, dar si de conditionarile interne, a compromisului cel mai potrivit dintre risc si potential de crestere.

Liviu Deculescu

Ultimele NOUTATI

Dezamagire pentru clientii ING Bank? Mesajul de la banca pentru toti clientii, ce nu mai poti face
Financiar-Bancar

Dezamagire pentru clientii ING Bank? Mesajul de la banca pentru toti clientii, ce nu mai poti face

today02 Mai. 2024
Vine reforma fiscala peste Romania: anul 2026 e capat de linie
Economie

Vine reforma fiscala peste Romania: anul 2026 e capat de linie

today02 Mai. 2024
Ghid de calatorie in Santorini: Lucruri de facut in Santorini, Grecia
Travel

Ghid de calatorie in Santorini: Lucruri de facut in Santorini, Grecia

today01 Mai. 2024
1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok
Analize

1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok

today01 Mai. 2024
Cum inchiriezi cea mai ieftina masina pentru vacanta din Italia in 2024: trucuri de la agentii
Travel

Cum inchiriezi cea mai ieftina masina pentru vacanta din Italia in 2024: trucuri de la agentii

today30 Apr. 2024
Cum arata un aragaz de ultima generatie?
Afla...

Cum arata un aragaz de ultima generatie?

today30 Apr. 2024
Cum decurge o zi dintr-o vacanta in Tenerife pentru turistii romani: de asta e mereu coada la agentiile de turism
Travel

Cum decurge o zi dintr-o vacanta in Tenerife pentru turistii romani: de asta e mereu coada la agentiile de turism

today30 Apr. 2024
Cele mai proaste afaceri pe care le poti face in 2024. In ce sa nu-ti bagi banii
Companii

Cele mai proaste afaceri pe care le poti face in 2024. In ce sa nu-ti bagi banii

today30 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghid de calatorie in Santorini: Lucruri de facut in Santorini, Grecia
Travel

Ghid de calatorie in Santorini: Lucruri de facut in Santorini, Grecia

today01 Mai. 2024
1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok
Analize

1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok

today01 Mai. 2024
Cum inchiriezi cea mai ieftina masina pentru vacanta din Italia in 2024: trucuri de la agentii
Travel

Cum inchiriezi cea mai ieftina masina pentru vacanta din Italia in 2024: trucuri de la agentii

today30 Apr. 2024
Cum arata un aragaz de ultima generatie?
Afla...

Cum arata un aragaz de ultima generatie?

today30 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x