Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Capcanele zborurilor low-cost: preturi de pana la 19 ori mai mari la facilitati extra


Capcanele zborurilor low-cost: preturi de pana la 19 ori mai mari la facilitati extra
de la 24 Iul. 2018
Capcanele zborurilor low-cost: preturi de pana la 19 ori mai mari la facilitati extra
Tags: capcane low costbilete low costbilete ieftineblue airwizz airryanair

Datorita companiilor aeriene low-cost, romanii gasesc bilete la preturi accesibile, dar costurile de calatorie pot creste, daca opteaza pentru servicii extra, cum ar fi alegerea locului in avion sau mai multe bagaje.


De asemenea, gustarile si bauturile cumparate din avion pot influenta semnificativ bugetul de vacanta al romanilor, in unele
cazuri, costand mai mult decat zborul propriu-zis. 
Pentru a-i ajuta pe calatori sa obtina cel mai bun pret, echipa motorului gratuit de cautare a ofertelor de calatorie momondo.ro a analizat aceste facilitati de zbor.
 
 
Modificarea numelui sau a zborului
 
Chiar daca au ales atent cea mai ieftina oferta de zbor, calatorilor le pot scapa detalii care sa ii coste peste asteptari. De exemplu, pentru modificarea sau schimbarea numelui de pe bilet in aeroport, Ryanair percepe o taxa de 160 de euro per zbor per persoana, de aproximativ 19 ori mai mult decat costul unui zbor intern (8,35 euro) pe care il pun la dispozitie. 
 
De asemenea, pasagerii Wizz Air platesc 45 de euro, iar cei ai Blue Air 40 de euro, pentru corectarea sau schimbarea numelui.
 
Exista si situatii in care calatorii incurca ora sau ziua zborului, insa, pentru a putea face o modificare pe biletul de avion, ei ajung sa platesca pana la 90 de euro, la Ryanair, in sezon, asadar de aproape 11 ori mai mult decat pretul unui zbor. Cine are rezervari la Wizz Air plateste mai putin, pana la 40 de euro per zbor per pasager pentru aceste modificari, la fel ca la Blue Air.
 
 
Alegerea locurilor in avion
 
Multe companii permit alegerea locului in avion, fie pentru a sta mai aproape de un partener de calatorie sau pentru a avea parte de confort mai mare. Indiferent de situatie, trebuie luate in calcul costuri suplimentare pentru aceasta optiune la unele companii aeriene. 
 
Pentru pasagerii care vor sa aleaga orice loc in avion, inclusiv cel cu spatiu suplimentar pentru picioare, costul poate ajunge chiar la 50 de euro, cu Wizz Air; 26 de euro, cu Blue Air, si la minimum 15 euro, cu Ryanair.
 
 
Cu cel mic la bord
 
Pentru cei care planuiesc o calatorie in care sa ia bebelusul in avion (pe care il vor tine in brate) costurile pot fi de trei ori mai ridicate decat biletul pentru un adult, chiar daca bebelusul nu ocupa un loc. Ryanair percepe o taxa fixa de 25 de euro, iar, la Wizz Air, taxa este de pana la 27 de euro. Cu Blue Air, costurile sunt mai mici, 10 euro, pe rute interne, si 20 de euro, pentru cele externe. 
 

Bagajele in plus
 
Pentru majoritatea calatorilor romani costurile extra pentru un bagaj in plus la cala,  cand calatoresc cu companiile low-cost nu este o noutate. In unele cazuri, aceste costuri pot fi mult mai mari decat pretul pe care il platesc pe biletul de avion. Ryanair percepe o taxa de pana la 40 de euro, pentru un bagaj la cala inregistrat la aeroport (25 de euro la check-in-ul online), de aproape cinci ori mai mult decat costul unui zbor. La Wizz Air, taxa este de pana la 120 de euro, in timp ce, la Blue Air, este de doua ori mai mica.
 
 
Apetit crescut in timpul zborului, pe masura bugetului
 
Indiferent de durata petrecuta in avion, majoritatea calatorilor sunt ademeniti de mirosul si aspectul gustarilor sau bauturilor servite la bord. In plus, exista diverse optiuni la dispozitie, de la chipsuri, batoane de ciocolata si alune la cafea, ceai, suc si alte bauturi, prin urmare pasagerii pot fi usor tentanti sa mai cheltuiasca niste bani.
 
Pentru cei carora li se face pofta de ceva sarat, o cutie cu chipsuri (40g) costa 2,5 euro la bordul avioanelor Ryanair si cu 5 euro in plus, la Wizz Air. 
 
Pentru acelasi produs, la Blue Air, costul este de 4 euro. La supermarket, pentru o cutie care cantareste 165g de chipsuri, de patru ori mai mult, pretul este 1,52 de euro. Cei care simt mai degraba nevoia de zahar platesc pentru un baton de ciocolata 1,5 euro, la Wizz Air; 2 euro, la Ryanair, 3 euro, la Blue Air, iar, in supermarket, de pana la noua ori mai putin: 0,34 euro. Acelasi lucru este valabil ppentru bauturi, fie ca este vorba despre cele racoritoare sau calde.
 
O sticla cu apa plata/minerala de 500 ml costa 2 euro, la Blue Air; 2,5 euro, la Wizz Air, si 3 euro, la Ryanair. Pentru acelasi produs, la supermarket, pretul este de noua ori mai mic: 0,33 de euro. In cazul bauturilor acidulate, pretul este asemanator: pentru o doza de 250-330 ml, pasagerii Ryanair, Blue Air si Wizz Air platesc 2,5 euro. 
 
Pe rafturile supermarketului, acelasi produs costa de sapte ori mai putin: 0,35 de euro. Pentru un ceai sau o cafea/ciocolata calda, pretul, la Blue Air, este de 1 euro, la Wizz Air, intre 2,5 si 3 euro, si, la Ryanair, 3 euro, echivalentul unui pachet cu cafea de 250 g din supermarket.
 
Datele prezentate sunt bazate pe informatiile obtinute de pe site-urile oficiale ale companiilor aeriene. Preturile au fost identificate in perioada 12-17 iulie 2018.
Preturile din supermarket sunt cele gasite pe site-urile oficiale ale celor mai populare/principalelor supermarketuri din Romania, afisate in perioada 12-17 iulie 2018.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016