Companiile aeriene din intreaga lume traverseaza o perioada extrem de dificila in contextul crizei actuale provocate de pandemia de coronavirus care a lovit intreaga planeta in acest an, traficul aerian scazand semnificativ in ultimele noua luni. Asa cum era de asteptat inca din primavara, un numar considerabil de companii aeriene nu au reusit sa treaca peste aceasta provocare, declarandu-si falimentul in cele din urma. Obstacolul nu este insa unul facil nici pentru cele mai mari companii la nivel global, acestea avand dificultati majore in aceasta perioada atat din punct de vedere economic, cat si din punct de vedere organizatoric.
Potrivit analizelor realizate in aceasta perioada, transportul aerian va cunoaste o revenire lenta din criza actuala, calatoriile neesentiale fiind in continuare descurajate de marea majoritate a guvernelor din toate colturile lumii. In aceste conditii, cel mai probabil, pretul kerosenului va ramane la un nivel destul de scazut si in perioada urmatoare. Conform previziunilor facute de cei de la IATA (International Air Transport Association), numarul de pasageri al transportatorilor aerieni va scadea pana la finalul acestui an cu nu mai putin de 55% la nivel global in raport cu anul precedent.
Prognozele pe termen mediu nu sunt nici ele dintre cele mai optimiste, analistii din cadrul IATA estimand ca traficul de pasageri la nivel global, masurat in numar de kilometri per pasager, va ajunge la nivelul din perioada pre-pandemie de abia in anul 2024. Cel mai afectat de criza actuala va fi transportul aerian pe distante lungi, transportul pe rute scurte urmand sa isi revina cel mai probabil mai rapid. Motivele sunt evidente, calatoriile intre continente fiind aproape imposibile in momentul de fata avand in vedere masurile de restrictie impuse de guvernele locale in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus.
Spre exemplu, marea majoritate a tarilor asiatice sunt inchise complet chiar si la aceasta ora, fiecare stat permitand accesul doar cetatenilor proprii. Mai mult decat atat, despre calatoriile in scop turistic se poate spune la aceasta ora aproape ca nu mai exista daca vorbim despre continentul asiatic. In continuare, daca ne uitam in cealalta parte a lumii, vom observa ca si continentul american se confrunta in continuare cu o perioada extrem de dificila, criza sanitara fiind mai mult decat accentuata in anumite zone.
Si traficul aerian din Romania a avut de suferit in aceasta perioada, numarul de pasageri din primele sase luni ale anului scazand cu nu mai putin de 61% in raport cu aceeasi perioada a anului precedent. Daca in primul semestru din 2019 vorbeam despre aproximativ 11 milioane de pasageri, dupa primele sase luni ale acestui an am putut vorbi doar despre 4 milioane de pasageri. Conform estimarilor facute de Asociatia Aeroporturilor din Romania, traficul de pasageri din tara noastra va scadea in acest an cu 60 de procente fata de 2019.
Reprezentantii IATA vin si cu o solutie la toata aceasta problema, propunand ca toti cei care calatoresc cu avionul sa fie testati pentru COVID-19 inaintea zborului. In aceste conditii, odata ce calatorii vor fi triati, se va putea renunta la perioada de carantina si la alte restrictii impuse de autoritatile locale celor veniti din strainatate. Conform IATA, in perioada imediat urmatoare vor fi disponibile pe piata la scara larga teste rapide si ieftine care pot fi administrate de personalul non-medical la nivel global, ceea ce ar usura acest proces de testare al tuturor pasagerilor.
Ultimele NOUTATI
Partenerii nostri
INS: venituri medii in crestere - 8.210 lei pe o gospodarie, respectiv 3.274 lei per persoana
Norme SSM - CONDITII pentru conducerea pe drumurile publice a unui stivuitor
Ce activitati pot presta administratorii, in cadrul unui SRL?
Titluri de stat TEZAUR: Se lanseaza o noua editie cu dobanzi neimpozabile de pana la 7%
Radiere SRL fara activitate: obligatii si proceduri legale
Venituri din activitati independente si dividende: tratamentul fiscal din punct de vedere al CASS
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?
Te-ar putea interesa si