Cel mai iubit dintre chinezi vrea sa cumpere The Wall Street Journal
the wall street journalthe new york timesactiunimogulchinacarti de vizita
Chiar daca a fost refuzat de The New York Times, mogulul chinez Chen Guangbiao nu se lasa si cauta sa cumpere actiuni la un alt ziar american. Potrivit presei, antreprenorul din domeniul reciclarii este interesat de achizitia The Wall Street Journal.
"O sa discut cu oficialii de la The Wall Street Journal, ca sa aflu daca este de vanzare", a spus Chen intr-un interviu televizat.
Wall Street Journal a scris un amplu material despre vizita lui Chen la New York si interesele sale in zona, dar nu a precizat daca mogulul a inaintat vreo oferta pentru cumpararea unor actiuni la WSJ.
Chen a dorit sa cumpere actiuni in valoare de un miliard de dolari la The New York Times, dar precizeaza ca nu mai este interesat de aceasta publicatie.
Chen a anuntat ca a anulat intalnirea pe care ar fi urmat sa o aiba cu un actionar minoritar la New York Times, din cauza interesului mediatic generat in jurul tentativelor sale de a intra pe piata media din SUA.
Intentia sa de a cumpara actiuni la The New York Times a atras atentia presei, deoarece miliardarul a promis ca va "retusa" imaginea cotidianului american in China.
China a blocat site-ul The New York Times, dupa ce publicatia a prezentat un articol referitor la averea familiei fostului premier chinez Wen Jiabao, in toamna lui 2012.
Intr-un interviu oferit Sinovision, Chen a spus ca este constient de faptul ca multe publicatii americane sunt detinute de evrei. El a subliniat ca poate face minuni in vederea imbunatatirii imaginii presei americane in China, deoarece este la fel de "competent precum evreii": "Stiu sa colaborez excelent cu evreii".
Chen este o figura excentrica in China si a ajutat victimele unui cutremur din 2008 (Sichuan); anul trecut, miliardarul a oferit doze "cu aer curat", in timpul unei dezbateri despre poluare.
Mogulul se afla in clasamentul celor mai bogati 400 de chinezi si are o carte de vizita absolut ridicola, pe care isi asuma titulaturi precum: "Cea mai influenta persoana din China", "Eroul salvator in urma cutremurelor din China", "Cel mai cunoscut si iubit model al cetatenilor din China".
Cartea sa de vizita a devenit subiect de barfa pe site-ul de micro-blogging Weibo din China si a generat o sumedenie de comentarii pe Twitter.