Costurile de marketing ale Nike au crescut in contextul Cupei Mondiale
nikeadidasluis suarezfotbalcupa mondiala 2014echipamente sportive
Costurile ridicate de marketing au influentat performanta financiara a gigantului Nike in al patrulea trimestru, incheiat la 31 mai 2014.
Cheltuielile pentru marketing au crescut cu 36%, la 876 milioane dolari, pe masura ce Nike a incercat sa se promoveze in contextul Cupei Mondiale Fifa 2014, informeaza BBC.
Profiturile Nike au crescut cu 1%, la 698 milioane dolari, comparativ cu trimestrul anterior al anului 2013.
Intre lunile martie si mai, Nike a lansat numeroase modele de incaltaminte, inclusiv Mercury Superfly, purtate de Cristiano Ronaldo.
Joi, Portugalia a devenit una din ultimele echipe eliminate din finalele Cupei Mondiale.
Perspectiva pentru Nike ramane insa foarte optimista, in conditiile in care brandul are comenzi pentru incaltaminte si echipamente sportive de 13,3 miliarde dolari, programate pentru intervalul iunie - noiembrie 2014 (+11% fata de aceeasi perioada a anului anterior).
Vanzarile Nike au crescut cu 11% in T4, la 7,4 miliarde dolari.
Nike versus Adidas
Pentru prima oara, Nike a sponsorizat mai multe echipe decat Adidas in cadrul Cupei Mondiale.
Compania germana Adidas are un contract de sponsorizare cu "vampirul" Luis Suarez, care a fost suspendat timp de patru luni, dupa ce l-a muscat pe fotbalistul italian Giorgio Chiellini.
Jucatorul echipei de fotbal Liverpool Luis Suarez nu mai are voie sa joace in urmatoarele noua partide internationale, fapt ce-l elimina, practic, din confruntarile sportive ale Cupei Mondiale.
Adidas a precizat ca nu-l va mai sponsoriza pe Suarez in cadrul competitiei actuale, dar nu va modifica aspectele contractelor aflate in desfasurare, pentru care si-a luat angajamentul jucatorul.
"Adidas sustine fara echivoc decizia FIFA. Adidas nu este de acord sub nicio forma cu comportamentul recent al lui Luis Suarez si ii va reaminti acestuia de standardele ridicate care sunt impuse jucatorilor", a anuntat un purtator de cuvant al Adidas.