Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Sute de taximetristi protesteaza in Piata Constitutiei. Cer disparitia Uberistilor


Sute de taximetristi protesteaza in Piata Constitutiei. Cer disparitia Uberistilor
de la 18 Iun. 2019
Sute de taximetristi protesteaza in Piata Constitutiei. Cer disparitia Uberistilor
Tags: transporttrafictaximetrieordonanta uberboltclevertaxify

Sute de taximetristi protesteaza, marti, in Piata Constitutiei, cerand autoritatilor sa inlature de pe piata platformele de ride-sharing, de tip Uber, Bolt sau Clever.


Update: La pranz, aproximativ 200 de taximetristi protesteaza in  Piata Constitutiei. Protestul decurge pasnic, taximetristii nu scandeaza nimic si se comporta civilizat. Protestul este autorizat pana la ora 15:00


Sute de taximetristi vor protesta, marti, in Piata Constitutiei, nemultumiti de Ordonanta care reglementeaza functionarea platformelor de ride-sharing.

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) protesteaza marti in Piata Constitutiei impotriva proiectului de lege privind reglementarea transportului alternativ de persoane, destinat platformelor de ride-sharing.
 
Taximetristii sunt nemultumiti de faptul ca autoritatile vor sa ofere drept de functionare acestor platforme, in anumite conditii, spunand ca aplicatiile de tip Uber si Bolt fac concurenta neloiala taximetriei clasice.
 
"Proiectul de lege pentru care au facut lobby companiile care pretind ca fac "ridesharing" sau ca "revolutioneaza" transportul de persoane, prin incalcarea legilor va genera discriminari grave si nelegale, desi mai multi ministri au promis ca nu vor lasa sa se intample acest lucru. Practic, aceeasi activitate - cea de transport rutier de persoane, in regim de taxi - se doreste a fi reglementata prin doua legi diferite: una pentru cei cu masini galbene, inscriptionate, care-i obliga pe taximetristi sa respecte foarte multe reguli si sa plateasca multe taxe, iar cealalta pentru oricine vrea sa faca aceeasi activitate, dar fara niciun fel de restrictie, nici macar din punct de vedere al fiscalizarii. Cam asa s-ar traduce legea pentru "ridesharing" - adica o alta activitate de taximetrie, denumita impropriu altfel", transmite Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania. 
 
 Tudorel Pesteleu, presedintele presedintele COTAR-CNTR- filiala Timis spune ca legislatia nu va fi echitabila pentru toata lumea.
 
"De fapt, unii raman sub un control strict al organelor abilitate, atat din punct de vedere fiscal, cat si din cel al controlului, pe cand ceilalti vor fi beneficiarii paradisului fiscal creat special pentru ei. Prin acest proiect se pare ca nu se mai urmareste descongestionarea traficului, nu se doreste reducerea poluarii, nu se doreste ca toate societatile comerciale sa fie fiscalizate si controlate de organele abilitate, nu mai este prioritara siguranta cetateanului in trafic. Peste tot in UE, traficul urban este corelat in functie de cate mijloace de transport in comun sunt - autobuze, tramvaie, taxiuri, etc. Nu pot fi lasate marile orase la cheremul unor companii care fac activitati dupa bunul lor plac", a declarat Tudorel Pesteleu, presedintele presedintele COTAR-CNTR- filiala Timis, intr-un comunicat remis luni AGERPRES. 
 
Protestul se va desfasura in intervalul orar 09:00-15:00 in Piata Constitutiei si sunt asteptate peste 800 de masini.

Va amintim ca, pe data de 23 mai, Ministerul Transporturilor a publicat, in consultare, proiectul de Ordonanta de urgenta a Guvernului privind reglementarea activitatii de ridesharing. Conform documentului, aplicatiile de transport alternativ trebuie sa fie autorizate de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI), autorizatia devenind valabila dupa plata de catre operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei.

Citeste si: Scandal la Guvern intre taximetristi si soferii Uber, Bolt si Clever. Platformele de ride-sharing, acuzate ca vor falimenta programul Rabla
 

Ce noutati aduce Ordonanta Uber, Bolt si Clever pentru companiile de ride-sharing, dar si pentru soferi?
 

Ordonanta care reglementeaza transportul alternativ de persoane aduce o serie de conditii pe care soferii, dar si operatorii trebuie sa le prespecte. Printre cele mai importante obligatii sunt privitoare la conducatorii auto, catre trebuie sa aiba minimum 21 de ani si sa detina un certificat de atestare a pregatirii profesionale pentru transportul de persoane in regim de inchiriere eliberat de ARR 
 
Autoturismele cu care se efectueaza transport alternativ trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: au maxim cinci locuri, inclusiv locul conducatorului auto; au inspectia tehnica periodica (ITP) realizata la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si utilizarea conform destinatiei; detin copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ.
 
Conducatorul auto care efectueaza transport alternativ trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ mai multe conditii printre care sa aiba varsta de cel putin 21 de ani si sa detina un certificat de atestare a pregatirii profesionale pentru transportul de persoane in regim de inchiriere eliberat de ARR si sa detina permis de conducere categoria B cu o vechime de cel putin doi ani.
 
Operatorul de transport alternativ va trebui sa obtina o autorizatie pentru transportul alternativ de la agentia teritoriala a Autoritatii Rutiere Romane (ARR) din judetul sau municipiul Bucuresti, unde isi are sediul sau domiciliul dupa caz. Autorizatia de transport alternativ se elibereaza in maximum 15 zile lucratoare, pentru o perioada de 3 ani, dupa plata de catre operatorul de transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autorizatia de transport alternativ este netransmisibila, arata stiripesurse.ro
 
"Romanii, soferi si utilizatori, au aratat Guvernului ca isi doresc in continuare un transport urban civilizat. Am demonstrat faptul ca utilizatorii, dar si soferii cu care colaboram sustin reglementarea acestor servicii moderne de transport urban. Ne dorim ca Guvernul Romaniei sa-si onoreze promisiunea facuta chiar de primul ministru si sa adopte in sedinta de Guvern de saptamana aceasta Ordonanta de urgenta care reglementeaza serviciile de mobilitate urbana", a declarat Catalin Codreanu, presedintele Asociatiei Coalitia pentru Economia Digitala, care a depus la Guvern petitia #continuam cu peste 400.000 de semnaturi de sustinere a serviciilor de ridesharing.

Citeste si: Proiect USR: Desfiintarea Sectiei speciale pentru magistrati
 
 

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016