RATB investeste 760.000 de euro in sisteme de control trafic pentru autobuze si troleibuze
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
RATB investeste 760.000 de euro in sisteme de control trafic pentru autobuze si troleibuze
Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) va cheltui peste 760.000 de euro in scopul cumpararii de sisteme de monitorizare si control trafic in timp real pentru 1.100 de autobuze si troleibuze.
Data stabilita pentru demararea procedurilor de atribuire este 12 octombrie, informeaza e-licitatie.ro. Sistemele de monitorizare si control trafic in timp real vor fi introduse pe 500 autobuze Mercedes Benz Citaro Euro 3, 500 autobuze Mercedes Benz Citaro Euro 4 si 100 troleibuze Astra Irisbus Citelis.
Potrivit sursei mentionate, costurile aproximative vor ajunge la 760.000 de euro fara TVA, fiind asigurate din surse proprii RATB. Regia Autonoma de Transport Bucuresti este principala companie de transport public de persoane din Capitala si judetul Ilfov.
Transportul public de suprafata in Bucuresti este responsabilitate RATB si include un sistem complex de autobuze, troleibuze, tramvaie si o linie de metrou usor. Reteaua RATB este printre cele mai mari din Europa, fiind a patra cea mai mare de pe continent. RATB transporta zilnic 2,26 milioane de calatori pe cele 78 linii de autobuz, 19 linii de troleibuz si 26 linii de tramvai.
In 2010, RATB avea un personal format din 18.000 de angajati. Autobuzele RATB sunt deseori supraincarcate. Una din pricipalele probleme cu care se confrunta regia este proportia mare de calatorii frauduloase (sa nu uitam ca si pretul calatoriilor este piperat).
Peste 75% dintre bucuresteni au calatori fara bilet, potrivit unui sondaj www.ratb.ro. 98% dintre acestia au recunoscut ca au calatorit chiar "foarte des" fara tichet (in prezent, cardul de calatorie electronic).
Transportul public in Capitala are o istorie bogata. In 1871, este infiintata Societatea Romana de Tramvaiuri, care utiliza tramvaie trase de cai. Pe 9 decembrie 1894 apar si primele tramvaie electrice, intre OBOR si COTROCENI, pe o distanta de 6,5 km.
In 1936, Societatea Comunala pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in Bucuresti obtine exclusivitatea transportului comun cu tramvaie si autobuze pentru Bucuresti si 12 comune suburbane. Societatea dispunea de 392 de autobuze fabricate la compania Leonida & Co, pe baza unor sasiuri Renault, Chevrolet si Henchel.
Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, apare ITB - Intreprinderea de Transport Bucuresti, care i-a transportat indeosebi pe parintii si bunicii nostri. In '49, se infiinteaza prima linie de troleibuz, intre Piata Victoriei si Hipodrom. Dupa Revolutia din '89, ITB devine RATB.