4 reguli de baza pentru amenajarea unui birou modern

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 reguli de baza pentru amenajarea unui birou modern
4 reguli de baza pentru amenajarea unui birou modern
de Redactia Manager la 16 Mar. 2022
Urmareste-ne pe Google News
culori vopseavopsea decorativavopsea interior

Orice angajator isi doreste salariati creativi, productivi si entuziasti. Beneficiile si salariul sunt un element motivational puternic, dar realitatea dovedeste ca atmosfera de la job, conditiile de lucru si felul in care arata birourile contribuie intr-o masura foarte mare la stimularea angajatilor. Acesta este si motivul pentru care angajatorii acorda o atentie din ce in ce mai mare modului in care sunt amenajate spatiile de lucru, acesta fiind nu doar un avantaj pentru evidentierea brandului, dar si o cale care aduce beneficii productivitatii.

1. Cromatica unui spatiu de lucru modern

Oamenii au inteles importanta culorilor in viata de zi cu zi, dar si faptul ca, folosite corect, acestea pot avea efecte reale asupra starii de spirit. Concret, exista culori care linistesc sau care stimuleaza si incita, dupa cum exista nuante care imbunatatesc dispozitia, cresc creativitatea, inspira dialogul, colaborarea si, prin toate acestea, productivitatea. 


De pilda, orice specialist in design interior stie ca albastrul creste capacitatea de concentrare si confera un sentiment de stabilitate, verdele genereaza energie si optimism, fiind una dintre culorile cele mai potrivite pentru stimularea gandirii creative si a comunicarii, galbenul activeaza memoria si imaginatia, iar portocaliul imprima decorului o nota energica, pozitiva si de incredere. 


Indiferent de culoare, formulele vopselelor decorative pentru interior, folosite la renovare sau amenajare, sunt caracterizate prin:

- versatilitate, ceea ce permite utilizarea lor pe suprafete din materiale diverse: 

  • lemn;  
  • ceramica; 
  • metal; 
  • placi ceramice; 
  • pardoseli; 
  • radiatoare; 

- usurinta in aplicare, chiar si pentru cei care nu au experienta; 

- calitate exceptionala; 

- pret accesibil; 

- excelente proprietati anticorozive. 


Probabil ca singura dificultate este aceea de a alege nuanta cea mai potrivita pentru spatiul de lucru, din multitudinea de culori vopsea decorativa interior, insa poti apela la specialistii in design interior, ca sa te asiguri ca alegerile tale sunt inspirate. 


2. Delimitarea zonelor in functie de rolul lor

Vremea halelor imense, compartimentate alveolar, a trecut. In prezent, o zona de birouri care incurajeaza productivitatea si creativitatea este orientata catre confort si sustinerea interactiunii, in conditiile in care urmareste sa ofere, in acelasi timp, si spatii care protejeaza intimitatea angajatului sau a reuniunilor la care acesta participa. 


In spatiile de lucru moderne, este folosita o alta strategie de compartimentare a zonelor de lucru, decat in trecut. Astfel, exista arii destinate comunicarii profesionale, fie deschise, fie inchise, spatii pentru relaxare si socializare si, nu in cele din urma, zone de lucru individuale. 


Pe langa mobilierul adecvat, fiecare dintre aceste zone poate fi personalizata si delimitata prin culoare. Aceasta abordare creeaza confort estetic si induce salariatilor, instinctiv, o autodisciplina a modului in care sunt utilizate spatiile respective. De exemplu, s-a constatat ca folosirea culorilor distincte pentru zona de socializare si cea de lucru ii determina pe angajati sa vorbeasca mai incet in zona dedicata muncii si sa fie mult mai calmi, concentrandu-se mai bine asupra proiectelor in care sunt implicati.  

3. Fii inovativ si abandoneaza tiparele

Evenimentele ultimilor ani au dovedit ca potentialul de munca al oamenilor depinde de personalitatea lor. Angajatorii au constatat ca, in masura in care este posibil, salariatii trebuie lasati sa-si indeplineasca obligatiile de serviciu unde vor si cand vor, pentru ca, in felul acesta, devin mai productivi, mai implicati si mult mai eficienti. 


Libertatea oferita angajatilor si renuntarea la sabloane s-au dovedit a fi practici excelente, care au sporit substantial puterea de munca a oamenilor si, implicit, beneficiile pe care acestia le-au adus domeniului lor de activitate si firmei unde muncesc.


Ideea ca doar cel care sta cuminte in scaunul de la birou este cel care munceste a apus. Cel care sta tolanit pe o canapea cu un laptop in brate si casti pe urechi, in timp ce bate din picior ritmul muzicii pe care o asculta, poate fi cel mai creativ om din departament. Asadar, fii inovativ si amenajeaza spatiile de birouri dincolo de tipare, chiar daca acestea ajung sa semene cu un loc de joaca. 

4. Transfera natura in interior

Energia culorilor este concurata doar de cea pe care o ofera natura. Pe langa nevoia de a colora interioarele spatiilor destinate muncii, este necesara si aducerea naturii in interior. Acest lucru se poate face folosind plante verzi si alte elemente naturale: mici fantani arteziene de interior, piatra si lemn. 


Plantele de interior, mai ales cele ample, cu frunze mari, contribuie la purificarea aerului, la energizarea atmosferei cu ioni negativi si la inducerea unei stari de calm si confort emotional. 


Un alt element natural, a carui forta pozitiva trebuie intens speculata in spatiile de lucru, este lumina naturala. Aceasta contribuie la tonusul angajatilor, dar este si una dintre cele mai bune modalitati prin care se reduce amprenta de carbon a zonei de lucru. 


Pot fi luate in calcul si alte elemente la amenajarea spatiilor de birouri, cum ar fi bugetul si aspectele tehnice, legate de instalatiile electrice, sanitare, de ventilatie si de siguranta, dar culoarea, confortul si un mediu prietenos raman prioritare. 


Sursa foto: Shutterstock.com

 

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x