4 reguli de baza pentru amenajarea unui birou modern

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 reguli de baza pentru amenajarea unui birou modern
4 reguli de baza pentru amenajarea unui birou modern
de Redactia Manager la 16 Mar. 2022
Urmareste-ne pe Google News
culori vopseavopsea decorativavopsea interior

Orice angajator isi doreste salariati creativi, productivi si entuziasti. Beneficiile si salariul sunt un element motivational puternic, dar realitatea dovedeste ca atmosfera de la job, conditiile de lucru si felul in care arata birourile contribuie intr-o masura foarte mare la stimularea angajatilor. Acesta este si motivul pentru care angajatorii acorda o atentie din ce in ce mai mare modului in care sunt amenajate spatiile de lucru, acesta fiind nu doar un avantaj pentru evidentierea brandului, dar si o cale care aduce beneficii productivitatii.

1. Cromatica unui spatiu de lucru modern

Oamenii au inteles importanta culorilor in viata de zi cu zi, dar si faptul ca, folosite corect, acestea pot avea efecte reale asupra starii de spirit. Concret, exista culori care linistesc sau care stimuleaza si incita, dupa cum exista nuante care imbunatatesc dispozitia, cresc creativitatea, inspira dialogul, colaborarea si, prin toate acestea, productivitatea. 


De pilda, orice specialist in design interior stie ca albastrul creste capacitatea de concentrare si confera un sentiment de stabilitate, verdele genereaza energie si optimism, fiind una dintre culorile cele mai potrivite pentru stimularea gandirii creative si a comunicarii, galbenul activeaza memoria si imaginatia, iar portocaliul imprima decorului o nota energica, pozitiva si de incredere. 


Indiferent de culoare, formulele vopselelor decorative pentru interior, folosite la renovare sau amenajare, sunt caracterizate prin:

- versatilitate, ceea ce permite utilizarea lor pe suprafete din materiale diverse: 

  • lemn;  
  • ceramica; 
  • metal; 
  • placi ceramice; 
  • pardoseli; 
  • radiatoare; 

- usurinta in aplicare, chiar si pentru cei care nu au experienta; 

- calitate exceptionala; 

- pret accesibil; 

- excelente proprietati anticorozive. 


Probabil ca singura dificultate este aceea de a alege nuanta cea mai potrivita pentru spatiul de lucru, din multitudinea de culori vopsea decorativa interior, insa poti apela la specialistii in design interior, ca sa te asiguri ca alegerile tale sunt inspirate. 


2. Delimitarea zonelor in functie de rolul lor

Vremea halelor imense, compartimentate alveolar, a trecut. In prezent, o zona de birouri care incurajeaza productivitatea si creativitatea este orientata catre confort si sustinerea interactiunii, in conditiile in care urmareste sa ofere, in acelasi timp, si spatii care protejeaza intimitatea angajatului sau a reuniunilor la care acesta participa. 


In spatiile de lucru moderne, este folosita o alta strategie de compartimentare a zonelor de lucru, decat in trecut. Astfel, exista arii destinate comunicarii profesionale, fie deschise, fie inchise, spatii pentru relaxare si socializare si, nu in cele din urma, zone de lucru individuale. 


Pe langa mobilierul adecvat, fiecare dintre aceste zone poate fi personalizata si delimitata prin culoare. Aceasta abordare creeaza confort estetic si induce salariatilor, instinctiv, o autodisciplina a modului in care sunt utilizate spatiile respective. De exemplu, s-a constatat ca folosirea culorilor distincte pentru zona de socializare si cea de lucru ii determina pe angajati sa vorbeasca mai incet in zona dedicata muncii si sa fie mult mai calmi, concentrandu-se mai bine asupra proiectelor in care sunt implicati.  

3. Fii inovativ si abandoneaza tiparele

Evenimentele ultimilor ani au dovedit ca potentialul de munca al oamenilor depinde de personalitatea lor. Angajatorii au constatat ca, in masura in care este posibil, salariatii trebuie lasati sa-si indeplineasca obligatiile de serviciu unde vor si cand vor, pentru ca, in felul acesta, devin mai productivi, mai implicati si mult mai eficienti. 


Libertatea oferita angajatilor si renuntarea la sabloane s-au dovedit a fi practici excelente, care au sporit substantial puterea de munca a oamenilor si, implicit, beneficiile pe care acestia le-au adus domeniului lor de activitate si firmei unde muncesc.


Ideea ca doar cel care sta cuminte in scaunul de la birou este cel care munceste a apus. Cel care sta tolanit pe o canapea cu un laptop in brate si casti pe urechi, in timp ce bate din picior ritmul muzicii pe care o asculta, poate fi cel mai creativ om din departament. Asadar, fii inovativ si amenajeaza spatiile de birouri dincolo de tipare, chiar daca acestea ajung sa semene cu un loc de joaca. 

4. Transfera natura in interior

Energia culorilor este concurata doar de cea pe care o ofera natura. Pe langa nevoia de a colora interioarele spatiilor destinate muncii, este necesara si aducerea naturii in interior. Acest lucru se poate face folosind plante verzi si alte elemente naturale: mici fantani arteziene de interior, piatra si lemn. 


Plantele de interior, mai ales cele ample, cu frunze mari, contribuie la purificarea aerului, la energizarea atmosferei cu ioni negativi si la inducerea unei stari de calm si confort emotional. 


Un alt element natural, a carui forta pozitiva trebuie intens speculata in spatiile de lucru, este lumina naturala. Aceasta contribuie la tonusul angajatilor, dar este si una dintre cele mai bune modalitati prin care se reduce amprenta de carbon a zonei de lucru. 


Pot fi luate in calcul si alte elemente la amenajarea spatiilor de birouri, cum ar fi bugetul si aspectele tehnice, legate de instalatiile electrice, sanitare, de ventilatie si de siguranta, dar culoarea, confortul si un mediu prietenos raman prioritare. 


Sursa foto: Shutterstock.com

 

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x