Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

5 factori de stres resimtiti cel mai mult de angajati si cum sa-i elimini


5 factori de stres resimtiti cel mai mult de angajati si cum sa-i elimini
de la 28 Nov. 2018
5 factori de stres resimtiti cel mai mult de angajati si cum sa-i elimini
Tags: luminacorp iluminat

Nu este niciun secret faptul ca stresul muncii de birou poate fi foarte mare in anumite momente. Intr-un mediu dominat de termene limita, presiune, obligatia de a livra rezultate impresionante intr-o perioada scurta de timp si de a ramane in acelasi timp flexibil in fata potentialelor surprize, nivelul de stres printre angajati poate fi extrem de mare.


In acelasi timp, acesta poate fi amplificat de unele elemente din mediul inconjurator care formeaza si dau tonul spatiului de lucru al angajatilor.


 


1. Zgomotul


Cum marea majoritate a spatiilor de birouri au fost construite eliminand peretii despartitori si aducand impreuna cat mai multi angajati, cu atat zgomotul din birouri a devenit tot mai mare, iar acesta poate fi unul dintre factorii nocivi care afecteaza considerabil nivelul de stres printre angajati. Asa cum un studiu publicat in Journal of Applied Psychology a aratat, angajatii care lucreaza intr-un mediu mai linistit au reusit sa termine mai repede o serie de puzzle-uri, spre deosebire de cei care lucreaza intr-un mediu mai galagios, zgomotul afectand considerabil capacitatea acestora de concentrare.


2. Lumina


In foarte multe spatii de birouri, lumina artificiala este cea mai des folosita pentru a ilumina complet zonele destinate angajatilor, iar aceasta poate deveni un factor de stres in timp. Potrivit unui studiu realizat de Rensselaer Polytechnic Institute a concluzionat faptul ca unul dintre principalii factori de stres dintr-un spatiu de birouri poate fi o lumina insuficienta, situație care poate fi provocata de alegerea gresita a solutiilor de iluminare pentru interior. Acesta este si motivul pentru care este foarte important sa alegi corpuri de iluminat care corespund cu nevoile pe care angajatii le au, ideale pentru reducerea stresului provocat de lumina slaba din birouri.


3. Lipsa de intimitate


Pornita initial ca o dorinta de a apropia si mai mult angajatii intre ei si de a-i ajuta sa lucreze mai eficient in echipa, ideea cladirilor de birouri „open-space” a nascut insa o alta problema care poate fi dificil de rezolvat. Lipsa de intimitate poate reduce performantele angajatilor si, mai mult, le creste nivelul de stres. De aceea, este si recomandat ca intre birouri sau intre departamente sa existe spatii despartitoare, fie prin pereti falsi, fie prin geamuri, pentru a putea aduce mai multa intimitate pentru angajatii din companie.


4. Lipsa spatiilor verzi


Nu vorbim aici despre gradini interioare, pentru ca nu multe cladiri de birouri dispun de astfel de spatii, ci mai degraba despre zone destinate plantelor de interior din birouri, extrem de utile daca sunt transformate in mici zone de relaxare, si asta datorita rolului extrem de important pe care plantele il au in oxigenarea mai buna a incaperilor. O astfel de solutie poate fi accesibila atat birourilor mari, dar poate intra usor si pe lista ideilor utile pentru cei care vor sa-si faca un birou in propria locuinta.


5. Lipsa de flexibilitate


Nu toate joburile ofera sansa angajatilor de a lucra si in sistem remote, motiv pentru care nu vom aduce acest lucru in discutie, insa unul dintre beneficiile minime de care angajatii ar trebui sa se bucure este o ora de relaxare sub forma unei pauze de pranz. Un studiu realizat in 2017 de catre Journal of Occupational Health Psychology arata faptul ca angajatii care aleg sa se plimbe in timpul pauzei de pranz si care se rup de munca pentru o ora se simt mai fericiti la finalul programului si arata o capacitate de concentrare mai mare in partea a doua a zilei, spre deosebire de cei care obisnuiesc sa manance pranzul pe fuga, eventual chiar pe biroul de lucru.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright: TORWAISTUDIO



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016