1. Transparenta
Transparentizarea comunicarii, procedurilor, selectiei, promovarii si deciziilor luate de o organizatie poate avea un impact urias in modul in care firma este receptata in rand angajatilor. De la prezentarea detaliata catre angajati a calculului pentru contributiile sociale, pana la modalitatile interne prin care cei ambitiosi pot ajunge sa ocupe, in timp, functii importante de conducere, transparenta se traducere prin incredere in randul angajatilor si in deschiderea acestora de a se vedea pe termen lung in structurile acesteia.
2. Comunicare interna
Este, de asemena, extrem de important ca fiecare firma sa aiba o comunicare interna eficienta, in care toti angajatii sunt pastrati mereu la curent cu ultimele decizii, dezbateri si directii de business luate de firma pentru care lucreaza. Una dintre cele mai simple metode prin care o companie isi poate construi o comunicare interna eficienta este un newsletter corporate saptamanal dedicat angajatilor. Tinerea lor la curent cu toate noutatile din firma contribuie, de asemenea, la increderea pe care o au in firma la care lucreaza.
3. Beneficii
Nu toate beneficiile trebuie sa fie financiare. Fie ca vorbim despre abonamente la sala de sport, reduceri comerciale in anumite magazine, la film, concerte sau teatru, fie ca vorbim despre bonuri de masa, asigurari private de sanatate si cupoane de benzina pentru cei care folosesc masina personala pentru a ajunge in fiecare zi la munca, beneficiile sunt foarte importante pentru a stabili o relatie mai stransa cu angajatii. In acelasi timp, la nivel de business, astfel de beneficii au avantajul de a fi scutite de anumite impozite la stat. Astfel, angajatorul poate rezolva unele dintre problemele cu care angajatii se confrunta lunar, fara sa suporte impozite si mai mari.
4. Respectarea angajamentelor
Un alt pilon extrem de important in stabilirea unei relatii bazate pe incredere intre angajator si angajati il reprezinta respectarea angajamentelor. Fie ca este vorba despre mariri de salarii, bonusuri la intervale regulate sau stabilite in functie de anumite rezultate, respectarea acestor angajamente asumate de firma au rolul de a pastra angajatii buni in cadrul firmei.
5. Dezvoltarea angajatilor
Un angajat nu va avea incredere intr-o firma in care simte ca este exploatat. De aceea este vital, atat pentru viitorul firmei din punct de vedere al resursei umane, dar mai ales din punct de vedere financiar, ca un angajator sa isi pregateasca angajatii sa evolueze constant. Fie prin cursuri de specializare, fie prin workshop-uri, pregatirea angajatilor este un element esential in stabilirea unei relatii bazate pe incredere reciproca si respect intre angajator si cei din firma sa. Angajatii buni vor alege sa ramane in firma, iar astfel business-ul nu va trebui mereu sa caute oameni noi in piata, ca sa umple golurile lasate de cei care pleaca in mod regulat din cauza lipsei de incredere ca actualul loc de munca este cu adevarat serios.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: ASDF_MEDIA
Ultimele NOUTATI
HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri
Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
PENSIILE aferente lunii mai se platesc inaintea sarbatorilor pascale
Peste 50.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM, in primele 3 luni din 2024