72% dintre romanii care practica sau vizioneaza sport sunt inclinati sa aleaga branduri care sustin sportul

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
72% dintre romanii care practica sau vizioneaza sport sunt inclinati sa aleaga branduri care sustin sportul
de Manager.ro la 24 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
companiismark researchtrendurifirmeresearchconsultantaromania

Raportul de cercetare "SPORT IN ROMANIA - The link between brands, companies and sports", realizat de Quantix Marketing Consulting, analizeaza perceptiile si comportamentele romanilor legate de sport, precum si perceptiile romanilor despre companiile care se asociaza cu sportul. Studiul este cel de-al 11-lea din seria SMARK Research.

Cercetarea a fost realizata imbinand metodologii cantitative si calitative. Cercetarea cantitativa s-a realizat online, in perioada noiembrie - decembrie 2013, pe un esantion de 882 de respondenti, printr-un chestionar aplicat pe romanii intre 18-70 ani din mediul urban. Culegerea datelor este realizata de Inovaction Market Research, furnizorul panelului pentru acest studiu.

Demersul calitativ s-a derulat in perioada octombrie 2013 – martie 2014, prin interviuri in profunzime cu persoane care au o legatura mai stransa cu sportul, fie ca il practica (la nivel de performanta sau amator), organizeaza evenimente sportive sau se asociaza cu el prin intermediul companiei in care lucreaza. 

Raportul de cercetare “SPORT IN ROMANIA - The link between brands, companies and sports” este un instrument dedicat companiilor si brandurilor care sunt interesate de asocierea cu sportul. Legatura intre branduri si sport este una fireasca si des intalnita, atat pe plan mondial, cat si in Romania. Studiul vine cu date actuale despre gradul in care sunt practicate sporturile in Romania, despre perceptii si comportamente ale romanilor legate de sport. Raportul ofera o diagnoza a sportului de masa si de performanta, extrem de utila decidentilor de marketing si business in general. Aceasta cercetare este un prim pas dintr-o initiativa venita sa sprijine dezvoltarea sportului din tara noastra, prin aducerea fata in fata a celor care pot ajuta fenomenul sportiv din Romania si a celor care sunt conectati la acesta.

Dintre datele interesante reiesite din raport aflam ca:

50.7% dintre romani practica cel putin o activitate sportiva pe an, iar 61% dintre acestia practica cel putin o data pe luna;
Barbatii cheltuie mai mult pe articole sportive. Femeile cheltuie mai mult pe servicii legate de sport; 
Peste 90% dintre romani considera ca exista o relatie pozitiva intre practicarea sportului si starea de sanatate; 
Peste 85% dintre romani urmaresc diferite sporturi (indiferent de mediu: televizor, online, live) 
63% dintre romanii conectati la fenomenul sportiv urmaresc fotbal. Dintre acestia, peste 90% urmaresc meciuri ale echipei nationale;
Peste 90% dintre romani apreciaza ca performantele sportivilor romani pe plan international ajuta la promovarea unei imagini pozitive a Romaniei in lume. In acelasi timp, 83% dintre respondenti considera ca se cheltuie prea putini bani de la bugetul de stat pentru sport; 
Gimnastica este sportul despre care cei mai multi romani apreciaza ca Romania a avut performante deosebite pe plan international. De altfel, Nadia Comaneci este cea mai admirata sportiva din Romania din toate timpurile (37% dintre romani au ales-o ca cel mai admirat sportiv); 
72% dintre romani afirma ca sunt inclinati sa cumpere mai mult branduri pe care le-au vazut implicate in sustinerea, in diverse forme, a sportului; 
47% dintre romani apreciaza ca implicarea companiilor in sport ar trebui orientata spre sprijinirea competitiilor de amatori.

Alte subiecte abordate in raport sunt sursele de informare despre sport, calatoriile legate de sport, sportul in cadrul companiilor si directiile principale de investitii in sport ale companiilor, precum si legatura dintre sport si nutritie. 

Raportul de cercetare “SPORT IN ROMANIA – The link between brands, companies and sports” este un instrument extrem de util tuturor decidentilor care vad oportunitati in asocierea companiilor sau brandurilor cu sportul, celor care observa trendurile in materie de miscare, sport, viata activa si sanatoasa si care urmaresc:

- sustinerea si optimizarea deciziilor de asociere a companiilor sau brandurilor in zona sportului de performanta. Fie ca este vorba despre cluburi, echipe nationale, federatii sau sportivi de performanta, sustinerea lor sub diverse forme poate aduce beneficii atat actorilor implicati, cat si numerosilor suporteri;
- implicarea organizatiilor in sustinerea si dezvoltarea sportului de masa. Este un trend in ascensiune rapida in Romania, cu multiple beneficii la nivel economic si social.
- dezvoltarea unei culturi a sportului in interiorul organizatiilor. In aria resurselor umane, sporturile si initiativele legate de miscare sunt tot mai utilizate, cu efecte remarcabile in plan motivational, atat la nivel personal, cat si de echipa;
- ghidarea actiunilor din sfera Responsabilitatii Sociale Corporative (CSR). Sportul ofera o platforma excelenta de actiune si multe organizatii au initiative laudabile in aceasta directie. Orientarea oamenilor spre sport si viata activa are implicatii asupra starii de sanatate si wellbeing, are rol educativ pentru generatiile de copii;
- datele din raport ajuta in sustinerea unor eforturi de comunicare si pozitionare, ajuta in directionarea unor investitii in domeniul sportului de masa sau performanta, precum sprijinirea constructiei de terenuri de sport, bazine, patinoare, dotarea de sali de sport etc;
- ghideaza retailerii care vand produse sportive si furnizorii de servicii din zona sportului in optimizarea deciziilor de business;
- este un reper in dezvoltarea politicilor legate de sport la nivelul administratiei si al autoritatilor responsabile.
 
Companiile implicate in realizarea raportului sunt:

Quantix Marketing Consulting este o companie specializata in cercetare de marketing si consultanta strategica. Quantix este partenerul tehnic al proiectelor SMARK Research si dezvoltatorul unor servicii particularizate in domeniul cercetarii si consultantei, create pentru a maximiza impactul de business al insight-urilor. O companie locala de tip antreprenorial, Quantix este initiatoarea platformei Sport Insights, care ofera informatii relevante si consultanta brandurilor si companiilor implicate in lumea sportului. 

Inovaction Market Research este o companie care opereaza in industria in rapida dezvoltare de cercetare de marketing online din Romania. Fondata in 2006, Inovaction Market Research este specializata in oferirea de servicii de colectare de date si procesare de date pentru diferite tipuri de clienti. Agentia are acoperire nationala si este furnizorul raspunsurilor panelului pentru acest studiu. 

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x