Asociatia Pro Infrastructura: Mai multe proiecte PRIORITARE sunt SUBFINANTATE

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asociatia Pro Infrastructura: Mai multe proiecte PRIORITARE sunt SUBFINANTATE
Asociatia Pro Infrastructura: Mai multe proiecte PRIORITARE sunt SUBFINANTATE
de Magda Florea la 07 Ian. 2020
Urmareste-ne pe Google News
infrastructura rutieraautostrada sebes turdadrumul expres craiova pitestiautostrada transilvaniainvestitiiasociatia pro infrastructura

Asociatia Pro Infrastructura trage un puternic semnal de alarma si spune ca, in Legea bugetului national pe 2020 sunt subfinantate mai multe proiecte de investitii pe care Guvernul Orban le-a catalogat anterior ca fiind "prioritare". "Desi, declarativ, vor fi prioritizate principalele investitii pe fonduri europene aflate in derulare, lucrurile nu par sa stea asa", atrag atentia cei din Asociatia Pro Infrastructura.

Membrii Asociatiei Pro Infrastructura amintesc faptul ca, la inceputul saptamanii, presedintele Klaus Iohannis a promulgat Legea bugetului de stat pentru anul 2020. Totusi, Asociatia se declara nemultumita de faptul ca mai multe proiecte declarate de Guvern ca fiind prioritare, au primit fonduri foarte mici, insuficiente dezvoltarii lor.
 
"Presedintele Klaus Iohannis a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, dupa ce Guvernul Orban si-a asumat raspunderea in Parlament la finalul anului trecut pentru aceasta lege. Desi, declarativ, vor fi prioritizate principalele investitii pe fonduri europene aflate in derulare, lucrurile nu par sa stea asa”, scriu cei de la Pro Infrastructura, intr-un mesaj pe Facebook.

Asociatia ofera si cateva exemple, printre care:  centura orasului Bacau,  Autostrada Sebes-Turda, drumul Expres Craiova-Pitest, podul peste Dunare de la Braila, A3 Autostrada Transilvania si A3 Rasnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timisoara, Radauti, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timisoara-Moravita, realizarea studiilor pentru modernizarea cailor ferate Bucuresti-Giurgiu si Cluj Napoca-Oradea sau dublarea caii ferate intre Mogosoaia si Balotesti.

Citeste si: SONDAJ: Candidatul USR-PLUS la Primaria Capitalei va castiga detasat alegerile in fata Gabrielei Firea

"Un prim exemplu ar fi centura orasului Bacau, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrarile au inceput in martie 2019 si au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizati aproximativ 250 de milioane de lei. Estimarile noastre indica un necesar de 350-400 de milioane de lei in 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, constructia Centurii Targu Mures, aflata intr-o licitatie suspendata de 3 luni, fara oferte depuse, cu sanse reduse de contractare in 2020, are o alocare mai mare.
 
Un alt proiect drastic subfinantat este Autostrada Sebes-Turda. Chiar daca avansul in 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realista de aproximativ 200 de milioane.
 
Drumul Expres Craiova-Pitesti (cele 3 loturi aflate in constructie in valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modica de 96 de milioane de lei, desi premierul Orban a spus ca in 2 ani se finalizeaza lucrarile (evident, o promisiune fantezista).
 
Podul peste Dunare de la Braila, o investitie de peste 2 miliarde de lei care a atras in 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei in 2020.
 
Alte proiecte subfinantate in 2020 in opinia noastra ar fi A3 Autostrada Transilvania si A3 Rasnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timisoara, Radauti, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timisoara-Moravita, realizarea studiilor pentru modernizarea cailor ferate Bucuresti-Giurgiu si Cluj Napoca-Oradea sau dublarea caii ferate intre Mogosoaia si Balotesti", se mai arata in mesajul Asociatiei.

De asemenea, Asociatia Pro Infrastructura face si un apel la prim-ministrul Romaniei, precum si la ministrul Transporturilor, carora le solicita "sa demonstreze si cu fapta, nu doar cu vorba, ca sunt mai competenti decat predecesorii lor!"

Citeste si: Reorganizarea este cuvantul de ordine in business in 2020


 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x