Atentie, se deshid usile vietii reale!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atentie, se deshid usile vietii reale!
Atentie, se deshid usile vietii reale!
de Vlad Strunescu la 15 Sep. 2020 Exclusiv
inaugurare metroumetrou drumul tabereiiohannis metrouorban metrou

Lumea antica a adus omenirii Colosul din Rodos, gradinile suspendate ale Semiramidei, mausoleul de la Halicarnas, statuia lui Zeus din Olimpia, piramidele de la Gizeh, templul din Efes al zeitei Artemis, farul din Alexandria. Pe aceste meleaguri, acum multi, multi ani, practic in prima suta dupa Hristos sau a erei noastre - cum ziceau comunistii - Apolodor din Damasc ridica, in numai doi anisori, celebrul pod peste Dunare. 

Dupa aproape 2.000 de ani, Anghel Saligny avea nevoie de cinci pentru un sistem de poduri peste aceeasi Dunare, dintre care dainuie si inca este functional cel de cale ferata.

Citeste si: Datoria externa a Romaniei a crescut cu 9,616 miliarde de euro, in principal ca urmare a imprumuturilor facute de MFP
 
Motive de mandrie pentru Romania pot fi manastirile din nordul Moldovei, Castelul Bran, Castelul Huniazilor, cetatea Sighisoarei, Biserica Neagra din Brasov, Castelul Peles, Ateneul Roman, sediul Bibliotecii Centrale Universitare din Bucuresti, Palatul Culturii din Iasi, cazinoul din Constanta, culminand poate cu cei 365.000 de metri patrati ai Palatului Parlamentului, fosta Casa a Poporului, care, potrivit site-ului Camerei Deputatilor, ocupa, in Cartea Recordurilor locul 1 in lume la capitolul cladiri pentru uz civil, respectiv locul 3 in lume din punct de vedere al volumului si este cea mai grea si cea mai scumpa din lume.
 
Cu exceptia terminarii acestei controversate cladiri, toate aceste repere au fost facute inainte de 1989. 
 
Ce s-a facut dupa? Dupa, s-au facut foarte multe promisiuni, de ajuns sa inalti mai multe turnuri Babel, dintre care una a fost concretizata (si asta pe jumatate) astazi: Magistrala 5 de metrou, prima... minune a Romaniei post-decembriste, noul tren galben fara cai, cum suna celebrul cantec compus in secolul trecut.
 
Si chiar ca zici ca, in secolul 21, utilajele s-au miscat de parca ar fi fost trase de cai, asa cum erau folosite aceste minunate animale la construirea metroului londonez, primul din lume, inaugurat in anul... 1863...
 
Actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, anunta cu emfaza ca, astazi, pana la orele 23.00, accesul pe noua magistrala este liber, netarifat...
 
La cate tone de praf le-au intrat in alveole, prin cata zloata au inotat locuitorii din Drumul Taberei meritau cel putin un an de abonament, nu gratis (!) ci platit cu varf si indesat cu toate neajunsurile, caznele si sperantele desarte.
 
Magistrala 5 din Bucuresti trebuia sa fie gata (toata, cel putin pana la Piata Universitatii 2, dar nici vorba sa fie inceputa aceasta statie sau tunelurile care ar trebui sa duca spre ea) in trei ani, termen scris pe toate gardurile care, din 2011 incoace, cu tot ce au presupus lucrarile, le-au mancat multi ani din viata locuitorilor din Drumul Tarberei.
 
Astazi, dupa... 9 ani, norocul inaugurarii celor sapte kilometri si ceva a cazut peste, evident, diriguitorii actuali ai Romaniei, in frunte cu domnul presedinte Klaus Iohannis si domnul prim-ministru Ludovic Orban. 
 
"Este o mare realizare, trebuie sa recunoastem acest lucru, este cert, dupa Revolutie, cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din RomaniaSigur, nu a fost usor pana aici si aceasta linie risca sa devina asa, un fel de legenda, o legenda a amanarilor, dar, iata, a venit un guvern hotarat, care a dorit sa dovedeasca ca si astfel de lucrari pot fi finalizate cu succes. Si iata ca se inaugureaza.
 
Aceasta realizare, cu certitudine, contribuie la imbunatatirea vietii in Bucuresti si este foarte important sa se continue pe aceasta linie. 
 
Trebuie sa ajungem si cu infrastructura de transport in secolul XXI. Oamenii isi doresc infrastructura, mobilitatea devine din ce in ce mai importanta pentru fiecare roman si pentru asta Guvernul va trebui sa insiste foarte mult - si eu voi insista foarte mult - pentru ca avem nevoie de foarte multa infrastructura de transport, de comunicare, si asa mai departe", a declarat presedintele.
 
Intr-un an atat de nefericit ca acesta, sapte kilometri si ceva de metrou intr-o capitala care se sufoca sunt o raza de lumina, poate doua, precum farurile primei garnituri care i-a calcat, astazi, sinele. 

Citeste si: Romania, locul 23 in clasamentul Fraser al libertatii economice la nivel global

Sa dea Dumnezeu ca, macar in zilele urmatoare, sa nu iasa la iveala cine stie ce defecte! Si sa mai dea ca aceia care s-au plimbat astazi primii pe M5 sa se scoboare, macar din cand in cand, pe scarile rulante, printre oamenii obisnuiti care folosesc zi de zi transportul subteran, sa respire... aerul vietii reale, nu doar pe cel rarefiat al functiilor.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Se pune presiune pe Comisia Europeana. Tarile UE cer adoptarea pe banda rulanta a PNRR-urilor
Ultimele stiri economice

Se pune presiune pe Comisia Europeana. Tarile UE cer adoptarea pe banda rulanta a PNRR-urilor

Comitetul Regiunilor Uniunii Europene (CoR) a cerut saptamana aceasta Consiliului Uniunii Europene sa dea "rapid" unda verde planurilor de redresare si rezilienta ale statelor, pentru ca...
today20 Iun. 2021
Cum a reusit PNRR-ul Spaniei sa convinga Bruxelles-ul sa ii aloce aproape 70 de miliarde de euro, o suma cel putin dubla fata de cat ar putea obtine Romania
Ultimele stiri economice

Cum a reusit PNRR-ul Spaniei sa convinga Bruxelles-ul sa ii aloce aproape 70 de miliarde de euro, o suma cel putin dubla fata de cat ar putea obtine Romania

Comisia Europeana a dat unda verde "PNRR-urilor" Spaniei si Portugaliei. Spania va primi de la UE fonduri in valoare de 69,5 miliarde de euro pana in 2026, iar Portugalia 16,6 miliarde de...
today20 Iun. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pandemia ne poate pune in pericol sanatatea osoasa. Un nou studiu ne arata dimensiunile reale ale crizei sanitare
Sanatate

Pandemia ne poate pune in pericol sanatatea osoasa. Un nou studiu ne arata dimensiunile reale ale crizei sanitare

today20 Iun. 2021
Brazilia a sarit de jumatate de milion de decese Covid. Expertii avertizeaza ca lucrurile se vor inrautati
Sanatate

Brazilia a sarit de jumatate de milion de decese Covid. Expertii avertizeaza ca lucrurile se vor inrautati

today20 Iun. 2021
Studiu nemtesc: Varianta Delta Covid ar putea avea un impact grav asupra economiei
Sanatate

Studiu nemtesc: Varianta Delta Covid ar putea avea un impact grav asupra economiei

today20 Iun. 2021
Kovesi, pe mana careia vor ajunge marile fapte de coruptie ale UE: In opinia mea, nu exista nicio tara curata
Ultima ora

Kovesi, pe mana careia vor ajunge marile fapte de coruptie ale UE: In opinia mea, nu exista nicio tara curata

today20 Iun. 2021
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x