Atentie, se deshid usile vietii reale!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Atentie, se deshid usile vietii reale!
Atentie, se deshid usile vietii reale!
de Vlad Strunescu la 15 Sep. 2020 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
inaugurare metroumetrou drumul tabereiiohannis metrouorban metrou

Lumea antica a adus omenirii Colosul din Rodos, gradinile suspendate ale Semiramidei, mausoleul de la Halicarnas, statuia lui Zeus din Olimpia, piramidele de la Gizeh, templul din Efes al zeitei Artemis, farul din Alexandria. Pe aceste meleaguri, acum multi, multi ani, practic in prima suta dupa Hristos sau a erei noastre - cum ziceau comunistii - Apolodor din Damasc ridica, in numai doi anisori, celebrul pod peste Dunare. 

Dupa aproape 2.000 de ani, Anghel Saligny avea nevoie de cinci pentru un sistem de poduri peste aceeasi Dunare, dintre care dainuie si inca este functional cel de cale ferata.

Citeste si: Datoria externa a Romaniei a crescut cu 9,616 miliarde de euro, in principal ca urmare a imprumuturilor facute de MFP
 
Motive de mandrie pentru Romania pot fi manastirile din nordul Moldovei, Castelul Bran, Castelul Huniazilor, cetatea Sighisoarei, Biserica Neagra din Brasov, Castelul Peles, Ateneul Roman, sediul Bibliotecii Centrale Universitare din Bucuresti, Palatul Culturii din Iasi, cazinoul din Constanta, culminand poate cu cei 365.000 de metri patrati ai Palatului Parlamentului, fosta Casa a Poporului, care, potrivit site-ului Camerei Deputatilor, ocupa, in Cartea Recordurilor locul 1 in lume la capitolul cladiri pentru uz civil, respectiv locul 3 in lume din punct de vedere al volumului si este cea mai grea si cea mai scumpa din lume.
 
Cu exceptia terminarii acestei controversate cladiri, toate aceste repere au fost facute inainte de 1989. 
 
Ce s-a facut dupa? Dupa, s-au facut foarte multe promisiuni, de ajuns sa inalti mai multe turnuri Babel, dintre care una a fost concretizata (si asta pe jumatate) astazi: Magistrala 5 de metrou, prima... minune a Romaniei post-decembriste, noul tren galben fara cai, cum suna celebrul cantec compus in secolul trecut.
 
Si chiar ca zici ca, in secolul 21, utilajele s-au miscat de parca ar fi fost trase de cai, asa cum erau folosite aceste minunate animale la construirea metroului londonez, primul din lume, inaugurat in anul... 1863...
 
Actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, anunta cu emfaza ca, astazi, pana la orele 23.00, accesul pe noua magistrala este liber, netarifat...
 
La cate tone de praf le-au intrat in alveole, prin cata zloata au inotat locuitorii din Drumul Taberei meritau cel putin un an de abonament, nu gratis (!) ci platit cu varf si indesat cu toate neajunsurile, caznele si sperantele desarte.
 
Magistrala 5 din Bucuresti trebuia sa fie gata (toata, cel putin pana la Piata Universitatii 2, dar nici vorba sa fie inceputa aceasta statie sau tunelurile care ar trebui sa duca spre ea) in trei ani, termen scris pe toate gardurile care, din 2011 incoace, cu tot ce au presupus lucrarile, le-au mancat multi ani din viata locuitorilor din Drumul Tarberei.
 
Astazi, dupa... 9 ani, norocul inaugurarii celor sapte kilometri si ceva a cazut peste, evident, diriguitorii actuali ai Romaniei, in frunte cu domnul presedinte Klaus Iohannis si domnul prim-ministru Ludovic Orban. 
 
"Este o mare realizare, trebuie sa recunoastem acest lucru, este cert, dupa Revolutie, cea mai mare realizare de acest tip, de tip metrou, din RomaniaSigur, nu a fost usor pana aici si aceasta linie risca sa devina asa, un fel de legenda, o legenda a amanarilor, dar, iata, a venit un guvern hotarat, care a dorit sa dovedeasca ca si astfel de lucrari pot fi finalizate cu succes. Si iata ca se inaugureaza.
 
Aceasta realizare, cu certitudine, contribuie la imbunatatirea vietii in Bucuresti si este foarte important sa se continue pe aceasta linie. 
 
Trebuie sa ajungem si cu infrastructura de transport in secolul XXI. Oamenii isi doresc infrastructura, mobilitatea devine din ce in ce mai importanta pentru fiecare roman si pentru asta Guvernul va trebui sa insiste foarte mult - si eu voi insista foarte mult - pentru ca avem nevoie de foarte multa infrastructura de transport, de comunicare, si asa mai departe", a declarat presedintele.
 
Intr-un an atat de nefericit ca acesta, sapte kilometri si ceva de metrou intr-o capitala care se sufoca sunt o raza de lumina, poate doua, precum farurile primei garnituri care i-a calcat, astazi, sinele. 

Citeste si: Romania, locul 23 in clasamentul Fraser al libertatii economice la nivel global

Sa dea Dumnezeu ca, macar in zilele urmatoare, sa nu iasa la iveala cine stie ce defecte! Si sa mai dea ca aceia care s-au plimbat astazi primii pe M5 sa se scoboare, macar din cand in cand, pe scarile rulante, printre oamenii obisnuiti care folosesc zi de zi transportul subteran, sa respire... aerul vietii reale, nu doar pe cel rarefiat al functiilor.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x