Brandurile de lux recruteaza clienti din China
brand de luxclienti chinezicalatoriecentre urbanetaxe maripiata dezvoltata
Piata bunurilor de lux explodeaza in China. Cetatenii acestei tari fac un sfert din achizitiile de astfel de bunuri la nivel mondial, chiar de cinci ori mai mult decat in anul 2007.
Tocmai de aceea, retailerii se orienteaza si catre orasele mai mici din China, de dimensiunea unor capitale precum Paris, dar nu ignora nici marile centre urbane.
Cea mai mare pondere a cheltuielilor vine datorita chinezilor bogati, dar si celor din clasa de mijloc care au tendinta de a cumpara foarte mult.
"In timp ce gradul de recunoastere este inca scazut pentru unele branduri, iar penetrarea in orasele de rand doi este limitata, superbogatii Chinei cheltuie mai mult pe bunuri de lux decat cei din Vest", spun analistii HSBC.
Insa 10% din cheltuielile din aceasta categorie au loc in China, din cauza taxelor foarte mari. Pe plan mondial, ei ocupa 25% din piata.
Prin prisma calatoriilor pe care le fac, chinezii se asigura ca nu cheltuiesc banii pe falsuri, iar serviciile magazinelor sunt de o calitate mai ridicata decat cele din pietele dezvoltate.
De exemplu, la o vizita in Australia, chinezii cheltuiesc, in medie, 3.000 de dolari, in timp ce americanii si europenii cheltuiesc doar 1.000 de dolari.