Lumea s-a schimbat in ultimii ani, iar asteptarile si perceptia oamenilor despre locul in care isi desfasoara activitatea nu mai sunt nici ele la fel. Biroul modern trebuie sa le ofere angajatilor beneficii care sa le sustina activitatea si evolutia. In spatiile de lucru ale prezentului si viitorului se pune accent mai mult ca niciodata pe efectele asupra bunastarii, productivitatii si incurajarii creativitatii. Descopera in acest articol cele mai importante aspecte.
In noua normalitate, unul dintre marile motive de ingrijorare ale oamenilor este reprezentat de riscurile de sanatate la care se expun atunci cand se afla in spatii aglomerate. Prin urmare, biroul modern trebuie sa devina o zona sanatoasa, care sa le ofere angajatilor siguranta si sa-i ajute sa scape de stresul si anxietatea provocate de pandemie. Acest lucru a devenit posibil datorita certificarii IMMUNE Building Standard™, dezvoltata de antreprenorul roman Liviu Tudor si implementata in mai multe cladiri de birouri din lume.
Standardul IMMUNE™ aduce nu mai putin de 135 de masuri sanitare, ingineresti, arhitecturale si operationale, cu ajutorul carora siguranta sanitara a spatiilor de lucru poate fi monitorizata si ajustata in timp real. Recomandarile includ sisteme pentru purificarea aerului si dezinfectarea suprafetelor, sisteme de dezinfectie si de purificare UV a aerului, in lift si in casa liftului, precum si tehnologii de purificare a apei.
Cei trei C - creativitate, colaborare, comunicare - reprezinta setul de valori pe care orice organizatie face eforturi pentru a-l implementa in cadrul echipelor. Pe langa cerintele sanitare, biroul modern va trebui sa indeplineasca si criterii care sa incurajeze productivitatea in randul angajatilor. Prin urmare, tot mai importante au devenit facilitatile oferite de spatiile de lucru, care sa-i faca pe oameni sa se simta chiar mai bine decat la ei acasa.
Spre exemplu, birourile amenajate in stil cafenea sau restaurant imbina atmosfera relaxanta cu cea dintr-un spatiu de lucru clasic si sunt foarte apreciate de angajati. De asemenea, salile de sedinte de dimensiuni reduse - destinate sesiunilor de brainstorming, cabinele telefonice - care sa asigure intimitatea din timpul convorbirilor, colturile de liniste, spatiile verzi din preajma cladirilor de birouri sunt alte cateva zone de lucru extrem de importante atat pentru coeziunea echipelor, cat si pentru cultura organizationala.
Nu in ultimul rand, biroul modern trebuie sa le ofere angajatilor varietate si flexibilitate. Sunt doua beneficii care vor contribui la starea de bine si la productivitatea echipelor. In contextul in care munca hibrida - partial de acasa, partial de la birou - este noul sistem de lucru, spatiile de coworking, in care mai multe companii isi desfasoara activitatea la un loc, sunt si vor ramane o optiune populara. Acestea asigura o flexibilitate mai mare a muncii si costuri mai scazute pentru organizatii.
Birourile-satelit, aflate in diferite zone ale oraselor, vor raspunde si ele nevoii angajatilor de a se deplasa pe distante mult mai scurte intre casa si serviciu. De asemenea, birourile virtuale vor ajuta afacerile si angajatii sa isi desfasoare activitatea remote si, in acelasi timp, sa beneficieze de avantajele unui spatiu de lucru clasic, precum accesul la sali de sedinta pentru intalniri oficiale, o adresa de corespondenta la o locatie premium si multe alte servicii.
Asadar, biroul modern se va axa mai mult pe nevoile angajatilor. Reducerea stresului si anxietatii prin implementarea de masuri sanitare, spatiile de lucru care sa incurajeze creativitatea, colaborarea si comunicarea, precum si optiunile multiple reprezinta cele mai bune solutii nu doar pentru contextul actual, ci si pentru provocarile viitorului.
Sursa foto: Unsplash.com/Campaign Creators
Ultimele NOUTATI
Guvernul are ca obiectiv sa termine renegocierea PNRR-ului pana la finalul lunii mai, fix dupa alegeri
Statul continua sa faca concurenta bancilor! Lanseaza noi titluri de stat la dobanzi foarte avantajoase in comparatie cu depozitele bancare
Descopera metalul mai scump decat aurul: de ce valoreaza atat de mult si unde se gaseste
Partenerii nostri
CNPP: Numarul pensionarilor, in crestere. La ce valoare a ajuns pensia medie, in Romania?
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
SAGA pe intelesul tuturor: Ghiduri pentru o evidenta contabila fara greseli
e-TVA: Atentie la amenzile contraventionale in 2025!
Control fiscal: CAND si CUM se inregistreaza in contabilitate TVA stabilita suplimentar
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si