Ce buget au romanii de 1-8 martie si pe ce-l vor cheltui

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce buget au romanii de 1-8 martie si pe ce-l vor cheltui Ce buget au romanii de 1-8 martie si pe ce-l vor cheltui
de Alexandra Stanescu la 28 Feb. 2017
Urmareste-ne pe Google News
buget martisoareshopping 8 martiecadouri 8 martie

MEDNET Marketing Research Center a efectuat, in perioada 17 - 20 februarie 2017, un studiul online, pe un esantion reprezentativ la nivel national - urban, legat de cadourile pe care si le fac romanii de 1 si 8 Martie.

Au fost intervievate 700 de persoane cu varsta minima de 18 ani. Marja de eroare a studiului este de plus/minus 3,70%.
 
Potrivit sondajului, aproape 88% dintre persoanele intervievate din mediul urban intentioneaza sa ofere cadouri celor dragi in perioada 1-8 martie.
 
Majoritatea respondentilor intentioneaza sa ofere cadouri atat de 1 cat si de 8 martie, doar 1,4% dintre acestia intentionand sa se limiteze la cadouri/martisoare de 1 martie. 
 
Principalele destinatii de shopping sunt vanzatorii ambulanti si/sau targurile de 1-8 martie (66,2%), centrele comerciale (58,7%) si florariile/vanzatorii ambulanti de flori (54,8%).
 
Mediul online este o importanta resursa de shopping pentru oraseni, peste 20% dintre acestia luand in considerare si magazinele online pentru un posibil cadou de 1-8 martie. 
 
Aceasta posibilitate de shopping prezinta un grad de atractivitate mai ridicat in randul bucurestenilor, comparativ cu orasenii din provincie.
 
In ce priveste suma alocata pentru cumparaturile de cadouri din perioada 1-8 martie, orasenii cheltuiesc in medie 180,15 lei. Cei mai multi dintre acestia, aproape 60%, vor aloca sume intre 100-299 lei (36,8% vor aloca intre 100 si 199 lei si 22,3% intre 200 si 299 lei). 
 
Cand vine vorba despre oferirea martisoarelor/cadourilor de 1 si 8 martie, barbatii sunt mai cheltuitori in raport cu femeile.
 
In acelasi timp, bucurestenii aloca sume mai mari in raport cu provincialii din mediul urban pentru astfel de cadouri. Din totalul respondentilor care si-au exprimat intentia de a oferi cadouri/martisoare pentru a sarbatori intaia zi a primaverii, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) si peste jumatate vor oferi cadouri prietenelor, cu exceptia iubitelor (51,1%).
 
Cei mai multi barbati (86,7%) vor oferi cadouri/martisoare partenerelor de viata (sotii/iubite), in timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intentioneaza sa le daruiasca un martisor/cadou mamelor.
 
In timp ce femeile ofera cadouri/martisoare mai degraba persoanelor din familia lor, rudelor si prietenelor, barbatii au tendinta de a oferi cadouri/martisoare femeilor cu care interactioneaza in mod curent, si anume iubita/sotia si colegele/colaboratoarele de serviciu/partenerele de afaceri.
 
In ce priveste tipurile de martisoare/cadouri oferite, majoritatea respondentilor vor alege sa ofere traditionalele martisoare de pus in piept, florile dar si martisoarele sub forma de bratara. 
 
Romanii din mediul urban vor mai oferi in numar mare si bijuterii, dulciuri sau cosmetice/parfumuri.
 
Ca tendinta, femeile prefera martisoarele sub forma de bratara, in timp ce barbatii se orienteaza mai mult catre traditionalele martisoare de pus in piept, dar si catre flori sau bijuterii.

In ceea ce priveste Ziua Femeii, peste trei sferturi dintre oraseni vor oferi cadouri mamelor.
 
Pentru romani, 8 martie reprezinta ziua in care ne sarbatorim mamele, cea mai mare parte a orasenilor (76,0%) oferind cadouri mamelor lor, cu acest prilej.
 
Totodata, aceasta zi este un bun prilej pentru barbati de a-si exprima dragostea fata de sotii sau iubite, peste 85% dintre acestia intentionand sa ofere cadouri partenerelor de viata.
 
La fel ca si in cazul cadourilor de 1 martie, si de 8 martie, femeile vor face cadouri mai degraba persoanelor din familia lor (mame, bunici), rudelor (soacre, matusi etc.) si prietenelor, in timp ce barbatii vor oferi cadouri de 8 martie mai degraba femeilor cu care interactioneaza in mod curent, si anume iubita/sotia si colegele/colaboratoarele de serviciu/partenerele de afaceri.
 
In privinta tipurilor de cadouri, florile raman in top, 73,2% dintre orasenii care intentioneaza sa ofere cadouri de 8 martie optand pentru acestea.
 
Alte cadouri pe care locuitorii din mediul urban ar dori sa le ofere sunt bijuteriile (40,1%), cosmeticele/parfumurile (30,9%), dulciurile (28,0%) sau obiectele mestesugaresti (25,0%). La nivel declarativ, aproape jumatate dintre locuitorii din mediul urban vor sarbatori ziua de 8 martie, cu mese, iesiri in oras etc.
 
Dar, in timp ce barbatii vor petrece alaturi de sotii/iubite/mame/fiice etc., femeile se vor distra de 8 martie alaturi de prietene sau colege.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Adevarul despre facturile noastre la energie. 60% din cost reprezinta componente reglementate. Doar 40% e consumul real
Economie

Adevarul despre facturile noastre la energie. 60% din cost reprezinta componente reglementate. Doar 40% e consumul real

today10 Nov. 2025
Banii clientilor Bancii Transilvania sunt pe val. Raportul financiar al institutiei sfideaza orice criza
Financiar-Bancar

Banii clientilor Bancii Transilvania sunt pe val. Raportul financiar al institutiei sfideaza orice criza

today10 Nov. 2025
Romania si-a burdusit depozitele de gaz. Cat de pregatiti suntem, de fapt, sa facem fata iernii
Ultimele stiri economice

Romania si-a burdusit depozitele de gaz. Cat de pregatiti suntem, de fapt, sa facem fata iernii

today10 Nov. 2025
Prime pentru tinerii la primul job si sprijin pentru mame: modificari importante la Legea somajului
Ultima ora

Prime pentru tinerii la primul job si sprijin pentru mame: modificari importante la Legea somajului

today10 Nov. 2025
De la 12.000 de dolari la 1.2 miliarde. Povestea incredibila a fondatorului Reddit care a asteptat 20 de ani ca sa devina miliardar
Companii

De la 12.000 de dolari la 1.2 miliarde. Povestea incredibila a fondatorului Reddit care a asteptat 20 de ani ca sa devina miliardar

today10 Nov. 2025
Ghidul casei inteligente: cum sa alegi electrocasnice care iti fac viata mai usoara
Casa si gradina

Ghidul casei inteligente: cum sa alegi electrocasnice care iti fac viata mai usoara

today10 Nov. 2025
Revizie la centrala termica. Cand e obligatorie, costuri ascunse si pericol de explozie
Imobiliare

Revizie la centrala termica. Cand e obligatorie, costuri ascunse si pericol de explozie

today10 Nov. 2025
Top 7 motive pentru care petrolul ramane o alegere preferata de catre investitorii romani
Economie

Top 7 motive pentru care petrolul ramane o alegere preferata de catre investitorii romani

today10 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x