Ce mai cumpara bogatii lumii in pandemie: A explodat cererea pentru avioane private
avioane privateaviatie
Pandemia de coronavirus a schimbat comportamentul de consum al oamenilor din intreaga lume. Se resimte o schimbare de trend si in randul celor mai bogati oameni din lume, care au inceput sa investeasca masiv in avioane private.
Criza sanitara ne-a invatat cat de importanta este siguranta sanitara, dar, mai ales, cat de norocosi eram atunci cand puteam calatori oricand voiam, in toate colturile lumii, fara nicio restrictie.
Setea de libertate se manifesta in randul miliardarilor lumii prin achizitii care, spera ei, sa ii aduca un pic mai aproape de normalitatea pre-pandemica.
"A fost o adevarata petrecere in sectorul aviatiei private in ultimele 18 luni"
"A fost o adevarata petrecere in sectorul aviatiei private in ultimele 18 luni. Am avut un an fabulos", sustine Jim Simpson, director operational la First Republic Bank, care se ocupa de finantarea pentru achizitionarea de avioane si iahturi.
Totusi, expertii spun ca fenomenul se resimte puternic in SUA. In Europa, de exemplu, unde restrictiile continua sa fie mai dure, e dificila deplasarea chiar si cu un avion privat. "Nu vedem aceeasi dinamica pe care o are piata americana. Subiectul calatoriilor peste hotare a fost o problema mult mai grava in Europa, Mijlociu si Asia decat in SUA si asta fie a oprit fie a determinat unii oameni sa amane achizitia unui avion", a spus Chris Partridge.
Reprezentantii sectorului aviatiei le atrag atentia potentialilor cumparatori ca ar trebui sa isi faca calcule serioase inainte de a planui o astfel de achizitie. Costul real al unui avion nu consta doar in pretul de achizitie. Mententata este extrem de costisitoare, atrag atentia expertii.
Relansarea cererii este o veste buna pentru o industria aviatiei private, care a fost puternic afectata de criza sanitara, deoarece directorii de companii au zburat mai putin. Livrarile de avioane private au scazut anul trecut pentru toti producatorii, iar zborurile avioanelor de business in SUA au scazut cu 23% pe ansamblul anului trecut.