Ce proiecte de infrastructura va finaliza Guvernul pana la finalul anului?
infrastructura rutieraautostrada moldovacentura capitaleidrumul expres craiova pitesti
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat ca finalul anului 2020 ne va aduce finalizarea mai multor proiecte de infrastructura rutiera asteptate de soferii din Romania.
''Rasnov-Cristian, varianta ocolitoare Bacau, Sebes-Turda lotul 1, varianta ocolitoare Radauti, varianta ocolitoare Secuieni Bihor sunt printre proiectele de infrastructura rutiera care vor fi gata pana la sfarsitul acestui an'', a declarat ministrul Transporturilor, pentru
Digi24.
''Eu cred ca anul 2020 va fi anul in care vom putea spune ca s-au construit autostrazi in Romania'', a mai spus ministrul, care sustine ca in urmatorii 4 ani infrastructura rutiera din Romania se va dezvolta si mai mult si ea va sta la temelia consolidarii economice a tarii noastre.
''De asemenea, drumul expres Craiova-Pitesti, cu tronsonul 2, cu cele doua variante ocolitoare, de la Bals si de la Slatina, 41 de km, in acest moment au un progres fizic de peste 55 la suta'', a mai spus Bode.
Ministrul a discutat si despre Centura Capitalei: ''Noi ne-am propus ca pana in 2023 inelul de centura al Bucurestiului, la profil de autostrada, sa fie finalizat ca parte componenta a coridorului principal pan-european Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Nadlac”, a explicat Bode.
Nu in ultimul rand, ministrul si-a exprimat speranta ca pana la finalul anului 2020 sa fie finalizat primul tronson al Autostrazii Moldova.
La inceputul lunii octombrie, ministrul transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, Lucian Bode si ministrul fondurilor europene, Marcel Bolos au avut o intalnire de lucru la sediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor.
In cadrul discutiilor a fost analizat stadiul absorbtiei fondurilor europene, pe domeniul transport, la nivelul lunii octombrie 2020, precum si previziunile financiare pana la sfarsitul anului.
“Este un lucru foarte bun pe care l-am remarcat si anume ca din cele 2,6 miliarde de Euro absorbite pana in prezent in cadrul POIM pentru infrastructura de transport, 650 de milioane – adica 25% - au fost autorizate la plata in ultimele 11 luni. De asemenea, in ceea ce priveste sumele alocate in acest an, pentru investitii din fonduri externe nerambursabile avem deja 3,7 miliarde de lei, la 9 luni, platiti pentru proiecte majore rutiere si feroviare, reprezentand o crestere de 150%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Trebuie sa folosim toate resursele financiare, fie ele externe sau de la bugetul de stat, astfel incat sa dezvoltam cat mai mult infrastructura. Sunt sigur ca proiectele care vor fi finantate vor dezvolta economia, vor stimula investitiile si vor aduce noi locuri de munca. Doar cu o viziune pe termen mediu si lung, asa cum am prevazut si in Planul Investitional pentru Infrastructura putem sa vorbim de inchiderea principalelor coridoare Pan-Europene de transport, o conditie obligatorie pentru noul exercitiu financiar european”, a declarat Lucian Bode.