Compania din Europa in care angajatii sunt cei mai fericiti
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Compania din Europa in care angajatii sunt cei mai fericiti
Timp de aproape zece ani, o banca daneza a fost recunoscuta de GPWI (Great Place to Work Institute) drept una din cele mai bune companii de dimensiune mica spre medie in care poti lucra.
Training-ul, autocontrolul si cresterea personala nu sunt termeni specifici institutiilor financiare. Totusi, pentru aceasta banca, in care lucreaza 200 de angajati, personalul este cheia succesului. Afacerea functioneaza pornind de la premisa ca toata lumea vine la munca pentru a oferi tot ce este mai bun si astfel elimina necesitatea unei supravegheri amanuntite.
Suna utopic? Este posibil, dar directorul de la Resurse Umane, Knud Herbert Soerensen spune ca sistemul functioneaza. "O sa va mire modul in care se comporta oamenii, atunci cand au putere sa adopte o decizie".
Sub incidenta conceptului de SDL (self-directed leadership), fiecare angajat este instruit sa-si rezolve pe cont propriu 100% din munca. Uneori, acesta ia decizii financiare majore, fara a cere ajutorul sefilor.
"Ii determinam pe angajati sa fie ei insisi", spune Soerensen. "Si ei reusesc asta. Nivelul de satisfactie in randul angajatilor nostri este foarte ridicat si pentru clienti asta echivaleaza cu un tratament individual adecvat. Nu exista o solutie unilaterala si credem ca singura cale prin care putem trata oamenii la fel este sa-i tratam diferit. 80% dintre noii nostri clienti vin la noi pe baza de recomandari".
Banca MIDDELFART SPAREKASSEN a fost lider in utilizarea NLP (Neuro Linguistic Programming) ca metoda de instruire. Totul a inceput de la o simpla discutie intre Soerensen si directorul manager Hans Erik Broenserud in 1999.
"Ne intrebam cum am reusit sa obtinem pozitiile de top in banca", precizeaza Soerensen. "Nu am stralucit in scoala, astfel incat am cazut de acord ca altul a fost motivul. Apoi ne-am intrebat de ce doi angajati cu acelasi nivel de pregatire ca si noi nu au reusit sa aiba aceleasi rezultate; am dedus ca oamenii care reusesc in viata au ceva in plus: o dorinta de a reusi, o ambitie uriasa si incredere maxima in sine. In ultima faza, ne-am gandit ca i-am putea instrui pe oameni sa fie mai ambitiosi".
Si au reusit. Astazi, toti angajatii noi ai bancii parcurg un seminar NLP. Trainerii tin cursuri de empatie, management al stresului, dezvoltare personala.
Randi Rude, trainerul principal al NLP si director de Resurse Umane, a declarat ca se observa o diferenta majora. "Angajatii nostri raman implicati si motivati. Rata de imbolnavire in cadrul companiei noastre este cu mult sub cea inregistrata la nivelul industriei", mai spune Rude.
GPWI publica o lista a celor mai bune locuri de munca din Europa. "Fundamental vorbind, este vorba de respect si sustinerea oamenilor in vederea identificarii echilibrului personal de viata, pe langa managementul stresului", a declarat directorul GPWI pentru Danemarca, Ditte Vigsoe. "Trebuie sa fie un angajament serios".
Executivii bancii MIDDELFART SPAREKASSEN expun in prezent propria strategie in fata altor sefi, din cadrul companiilor mai mici sau mai mari. Dar oare functioneaza acest concept la nivelul unei companii mari? Soerensen este convins ca DA. In urma cu cativa ani, cand a descoperit ca banca Banco Real Sao Paulo din Brazilia utilizeaza aceeasi abordare, a aranjat o intalnire cu sefii si angajatii acestei institutii.
"La momentul acela, era o companie cu 29.000 de angajati. Am fost uimit sa constat ca au avut aceleasi rezultate pozitive ca si noi, in privinta relatiilor profesionale. Asadar, da, metoda functioneaza", conchide Knud Herbert Soerensen.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"