Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum eviti greselile uzuale ale antreprenorilor la inceput de drum


Cum eviti greselile uzuale ale antreprenorilor la inceput de drum
de la 01 Mar. 2019
Cum eviti greselile uzuale ale antreprenorilor la inceput de drum
Tags: casa de marcatcantar comercialimprimanta fiscala

Pe cat de rapid te poti lansa astazi in afaceri, pe atat de repede poti esua, din cauza unor decizii neinspirate. Inainte ca planurile ambitioase sa prinda contur, va trebui sa iti pastrezi vigilenta fata de unele vulnerabilitati. Un antreprenor veritabil, cu stofa de om de succes, nu va exclude niciodata perspectiva esecului. In loc sa astepti pasiv provocarile ce s-ar putea ivi in drumul companiei tale, cel mai intelept este sa te pregatesti pentru fiecare dintre ele, cu masurile corecte.


Fie ca ai nevoie sa iei din scurt decizii inspirate sau sa planifici cu rabdare urmatorii pasi, flerul tau in afaceri va fi pus cel mai bine in practica atata vreme cat vei pastra o abordare lucida.

Nu investi in mod inutil


Entuziasmul unui antreprenor este justificat, dar acest sentiment nu trebuie sa eclipseze abordarea lucida pe care trebuie sa o ai in primele luni de activitate a firmei tale. Sediul ultracentral poate sa mai astepte, iar banii necesari unei chirii exorbitante pot fi directionati catre puncte mai sensibile, cum ar fi dotarile tehnice care sa le confere eficienta si confort  angajatilor.


Flota auto a firmei nu trebuie neaparat formata din masini noi, care vor veni cu niste costuri uriase pentru o firma aflata la inceput de drum. Mai potrivit ar fi sa apelezi la o firma de rent a car cu servicii de inchirieri de flote. Revenind la angajatii tai, numarul lor trebuie sa fie potrivit cu volumul de activitate al organizatiei, iar un buget bine conceput va include si o suma alocata formarii lor profesionale.

Fereste-te de amenzi, cu aparatura potrivita


Printre testele importante pe care o firma trebuie sa le dea pentru a-si dovedi viabilitatea, se numara vizita inspectorilor Fiscului. Multe sunt legile in cadrul carora activitatea ta va trebui sa se incadreze, dar prima dintre ele este obligatia de a detine case de marcat si imprimante fiscale cu jurnal electronic. Conectarea acestor aparate la serverele ANAF permite monitorizarea directa a banilor vehiculati si incasarea de TVA.


Potrivit Hotararii de Guvern nr.701/2018, inspectorii ANAF au dreptul de a sanctiona lipsa acestor caselor de marcat prin confiscarea sumelor de bani nejustificate fiscal sau chiar cu amenda de pana la 50.000 de lei. Mai mult, activitatea firmei ar putea fi suspendata pana la plata amenzii. De asemenea, utilizarea de cantare comerciale cu omologare metrologica te scuteste de amenzi cuprinse intre 5.000 si 10.000 de lei, conform OG 20/1992.

Defineste clar atributiile individuale in firma


Atunci cand sarcinile atribuite angajatilor nu sunt clar separate, munca se transforma foarte rapid intr-un exercitiu de ineficienta. Pentru ca prestarea serviciilor sau livrarile bunurilor de care se ocupa firma ta sa nu aiba de suferit, sau chiar sa fie sistate temporar, asigura-te ca niciun angajat sau departament nu dubleaza activitatea altuia.


Dezorganizarea la locul de munca va duce la situatii absurde, in care unii vor ramane peste program pentru a-si duce sarcinile la capat, in timp ce altii vor depune un minimum de efort. Pe de alta parte, suprasolicitarea angajatilor noi va produce blocaje, iar cei mai experimentati dintre ei vor resimti frustrari cauzate de modul haotic de lucru.

Nu neglija importanta parteneriatelor


O firma mica nu va putea gestiona perfect toate procesele inca de la inceput, asa ca trebuie sa privesti parteneriatele cu alte organizatii, companii, institutii sau ONG-uri ca pe o excelenta oportunitate reciproc avantajoasa, bazata pe contracte de productie, proiecte de cercetare sau strategii de comunicare elaborate la comun.


De la banalul networking, pe care il poti face in cadrul unor evenimente destinate exclusiv oamenilor de afaceri, pana la o alianta strategica cu o organizatie care ofera servicii complementare celor prestate de firma ta, gama de parteneriate pe care le poti folosi este larga.

Mentine rulajul banilor si obtine o linie de credit


Chiria sediului social si a spatiilor de lucru, virarea salariilor, plata utilitatilor si onorarea datoriilor fata de furnizori sunt cheltuieli constante, de la care nu te vei putea eschiva, ca antreprenor. Totusi, atunci cand termenul scadent al unei datorii  este mai apropiat decat momentul in care vei incasa plata aferenta produselor si serviciilor livrate, te poti trezi cu indisponibilitatea numerarului pe termen scurt.


Pentru o firma aflata in crestere, elaborarea unei strategii coerente de business este imposibila fara o elementara stabilitate financiara. Obtinerea unei linii de credit te poate ajuta pe termen scurt cu acoperirea cheltuielilor curente, iar pe termen lung iti poate fi de folos pentru procesul de a renegocia termenele de plata si de incasare.


Frica de esec nu ar trebui sa-ti perturbe activitatea de antreprenor, dar trebuie sa fii in permanenta cu ochii pe riscuri. Cu un plan de actiune bine definit si cu ponturile potrivite, vei avea mai multa incredere in viitor.


Credit foto: Shutterstock

 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016