Romanii se plang din ce in ce mai des de o practica inselatoare pe care o observa in magazinele din Romania. Pentru a pastra preturile la acelasi nivel, unii producatori aleg sa scada cantitatea produsului comercializat. Cunoscuta sub numele de “shrinkflation”, vorbim despre o practica sesizata in ultimii ani si in alte tari europene, in Franta fiind deja interzisa de ceva vreme.
Spre exemplu, sa ne gandim la un pachet de biscuiti de 200 de grame, comercializat pana in urma cu o luna la pretul de 11 lei. Acum, pretul pachetului de biscuti este tot de 11 lei, insa gramajul lui a scazut la 180 de grame. Daca nu cunosti foarte bine produsul sau daca nu esti atent, exista riscul sa te pacalesti, crezand ca pretul este acelasi pe care il plateai si in urma cu cateva saptamani. Realitatea este insa alta!
Practica nu este una noua, fiind descoperita recent si in alte tari din Europa si nu numai. In unele tari au fost luate deja unele masuri in acest sens, producatorii fiind obligati sa specifice pe eticheta daca produsul lor s-a micsorat. In Coreea de Sud, producatorii care nu respecta aceasta regula risca amenzi cuprinse intre 3.000 si 7.500 de dolari, potrivit Digi24. De asemenea, si in Ungaria este in lucru un proiect de lege menit sa ii apere pe clienti de acest fenomen.
Subiectul a fost abordat recent si de premierul Marcel Ciolacu, care a vorbit despre aceasta practica a producatorilor in urma cu cateva zile. „Incep cu un subiect care, din pacate, este tot mai prezent in statele europene si pare ca a ajuns si la noi: faptul ca unii comercianti au scazut gramajul la produse, dar au lasat preturile la fel de mari.”, a spus seful social-democratilor inaintea sedintei de Guvern de joi.
“Consider ca aceasta este o forma de inselaciune impotriva consumatorilor! Este in fapt o scumpire „camuflata” sub un ambalaj foarte asemanator. Cer tuturor autoritatilor de control din Romania sa intervina urgent! Iar in paralel, sa pregatim o reglementare, pe modelul francez: producatorii sa fie obligati sa semnaleze vizibil pe ambalaj ca au redus gramajul, daca pretul produsului a ramas neschimbat. Si, evident, sanctiuni dure pentru nerespectarea acestei obligatii”, a mai declarat premierul.
Citeste si: Aceste afaceri duduie in Romania, la ora actuala: aici se fac banii cei mai multi in mediul privat
Sursa foto: freepik.com
Ultimele NOUTATI
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea