Facturile la energie vin pe sarite, luni de zile romanii nu stiu cat au de plata: de unde platim deodata mii de lei cand vor veni facturile din urma?
criza energeticafacturianrefurnizori de energie
Pe langa faptul ca ne confruntam cu preturi explozive la facturi, unii dintre consumatorii casnici nici macar nu stiu cat au de plata, de la o luna la alta. Oamenii au depus plangeri la institutiile statului din domeniul energetic, in care spun ca nu primesc facturile cu lunile de la furnizori. ANRE vorbeste, de asemenea, despre fenomen.
Situatia facturilor ce intarzie cu lunile este o problema care a inceput sa intre si in vizonul ANRE.
Se pare ca un furnizor de la noi n-a mai emis facturi din primavara acestui an, desi suntem aproape de 1 octombrie.
Zoltan Nagy Bege, vicepresedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei, spune ca unul dintre cei mai puternici furnizori din industrie nu a mai transmis din luna mai facturi consumatorilor care nu se incadreaza la cele doua plafoane prevazute de Ordonanta 2.
De altfel, ar mai fi intarzieri si la alti furnizori!
Oamenii se gandesc cu groaza la momentul in care vor vedea in cutia postala factura si o vor citi. Cred ca exista riscul sa fie nevoiti sa dea, deodata, mii de lei pentru energia consumata si se intreaba, pe buna dreptate, de unde vor plati acesti bani.
Tocmai de aceea, consumatorii au depus plangeri, iar acestea au inceput sa fie analizate de autoritati.
"Am identificat recent plangeri si reclamatii pe diverse cai, inclusiv prin presa, ca unul dintre marii furnizori activi pe piata de energie electrica, pentru categoria de clienti care nu se incadreaza la cele doua plafoane prevazute de Ordonanta 27, adica in anul 2021 au avut un consum mediu lunar de peste 300 de kWh, pentru aceasta categorie de clienti, acest furnizor despre care vorbim nu a mai emis facturi din luna mai.
Explicatia companiei este ca avut dificultati in adaptarea sistemului informatic de facturare, de emitere a facturilor, dupa modificarile legislative care au venit din aprilie incoace, Ordonanta 27, Ordonanta 42, Legea de aprobare a Ordonantei 27, cred ca e Legea 206, acum Ordonanta 119.
Ce pot sa va spun este ca sunt si alti furnizori in piata si am constatat intarzieri in emiterea facturilor in aceasta perioada si la alti furnizori, dar o perioada atat de lunga sa nu fie emise facturi deloc nu se intalneste la toti furnizorii. Unii s-au adaptat mai repede, altii mai tarziu, vedem ca sunt unii care nici macar in patru-cinci luni nu reusesc sa puna la punct aceste sisteme informatice", a explicat oficialul ANRE, pentru
B1tv.
ANRE verifica si daca facturile noastre au fost calculate corect
Amintim ca, de curand, ANRE a anuntat verificari asupra modului in care au fost calculate facturile romanilor la energie. Se pare ca valul de
controale este generat tot de reclamatiile din ce in ce mai numeroase venite din partea consumatorilor!
"In contextul cresterii numarului de reclamatii inregistrate de la consumatori in ceea ce priveste modul de calculare a facturilor la energie electrica, din ultima perioada, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a demarat deja o serie de actiuni de control, la nivelul intregii tari, in acest domeniu, ca urmare a unei tematici nationale, in acest sens.
Controalele comisarilor ANPC se deruleaza la furnizorii de energie electrica si verifica modul in care sunt respectate prevederile legale in vigoare, in ceea ce priveste calcularea facturilor emise de acestia catre consumatorul-persoana fizica, in ultima perioada.
Foto: freepik.com