Grupul Feroviar Roman, cu ochii pe transportul de marfa din Bulgaria

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Grupul Feroviar Roman, cu ochii pe transportul de marfa din Bulgaria Grupul Feroviar Roman, cu ochii pe transportul de marfa din Bulgaria
de Manager.ro la 23 Ian. 2012
Urmareste-ne pe Google News
grupul feroviar romantransport marfacaile feratebulgaria

Pentru ca la CFR treburile nu se mai misca aproape deloc, multi investitori din Romania sunt interesati de transportul feroviar de la vecinii bulgari. Grupul Feroviar Roman (GFR) este una dintre companiile care au manifestat cel mai serios interes fata de privatizarea transportului feroviar de marfa din Bulgaria.

Grupul Feroviar Roman (GFR) este una dintre companiile care au manifestat cel mai serios interes fata de privatizarea transportului feroviar de marfa din Bulgaria, informeaza luni cotidianul sofiot Trud.

GFR este deja prezent in Bulgaria prin operatorul privat Compania Feroviara Bulgara, detinand 75% dintre actiunile acestuia. Acum, romanii se afla printre principali candidati pentru cumpararea societatii de stat de transport de marfa (BDZ Marfa) care continua sa fie liderul pe piata bulgara, mai scrie Trud. 

Conditia de baza: capital de 25 mil. euro si active de 1 mld.

Ziarele Trud si 24 Ceasa trag insa un semnal de alarma, semnaland ca Ministerul Transporturilor de la Sofia va incerca sa faca in asa fel incat la procedura de privatizare sa poata participa doar banci. Potrivit unor surse ale celor doua ziare, una dintre conditiile care vor fi prevazute va fi ca posibilul cumparator sa aiba un volum de afaceri de cel putin 500 milioane de euro pentru fiecare din ultimii trei ani. 

La aceasta conditie raspund doar gigantii din sectorul feroviar, precum Deutsche Bahn, care insa nu sunt interesati de achizitionarea companiei bulgare. In schimb, conditia la care trebuie sa raspunda investitorii financiari este sa aiba un capital inscris de cel putin 25 milioane de euro si sa administreze active de cel putin un miliard de euro pentru fiecare din ultimii trei ani. 
 
Suma este mare, dar aceasta conditie este respectata de o mare parte din bancile bulgaresti si straine. Se pare ca Ministerul Transporturilor va incerca sa-i alunge pe eventualii investitori strategici si sa cedeze transportului feroviar de marfa unei banci, asa cum a facut cu producatorul de tigarete Bulgartabac, care a fost privatizat in anul 2011, comenteaza Trud. 
 
Rusii sunt in "pole position"

Jurnalul 24 Ceasa merge mai departe, anuntand ca cele mai mari sanse de a cumpara BDZ Marfa le are banca rusa VTB, aceeasi care a achizitionat si Bulgartabac. Potrivit unor surse a ziarului, aceasta banca actioneaza in numele omului bulgar de afaceri tvetan Vasilev. 
 
Sursele citate afirma ca Vasilev este adevaratul proprietar al companiei de tigarete, iar acum este interesat de achizitionarea transportului feroviar de marfa, precum si a companiei de telecomunicatii Vivacom care este unul dintre cei trei operatori de telefonie mobila din Bulgaria. 
 
Vasilev este proprietarul Bancii Cooperative si Comerciale din Bulgaria care detine printre altele si unul dintre cele mai mari trusturi de presa din tara. 

Ultimele NOUTATI

Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani
Economie

Inflatia si instabilitatea politica, principalele temeri ale producatorilor romani

today10 Mai. 2025
Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto
Ultimele stiri economice

Bitcoin stabileste un nou prag istoric: de ce moneda digitala domina din nou piata cripto

today10 Mai. 2025
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x