Grupul Rompetrol, 15 milioane tone de titei tranzitate prin Portul Midia

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Grupul Rompetrol, 15 milioane tone de titei tranzitate prin Portul Midia Grupul Rompetrol, 15 milioane tone de titei tranzitate prin Portul Midia
de Manager.ro la 02 Dec. 2013
Urmareste-ne pe Google News
rompetrolmidia navodarimarea neagra

Nivelul de 15,4 milioane tone de titei a fost inregistrat prin descarcarea tancului petrolier Altai, cu o incarcatura de aproximativ 94.000 tone de titei pentru rafinaria Petromidia. Aceasta a fost cea de a 31-a nava care a descarcat in acest an la terminalul operat de Midia Marine Terminal si a 182-a de la punerea in functiune a acestuia, in februarie 2009.

Grupul Rompetrol, prin compania Midia Marine Terminal (MMT), a atins recent un nivel de peste 15 milioane tone de titei descarcate prin terminalul petrolier din largul Marii Negre, la aproximativ 5 ani de la punerea sa in functiune, potrivit unui comunicat al companiei.

“Este un moment important pentru evolutia Grupului Rompetrol, atingerea unui volum de 15 milioane de tone titei livrat rafinariei Petromidia, prin legatura directa dintre terminalul situat la 8,6 kilometri in largul Marii Negre si parcul de rezervoare a unitatii de procesare. La aceasta se poate adauga si amortizarea in doar 5 ani a investitiei de peste 100 milioane USD necesare constructiei si punerii in operare a terminalului, prin optimizarea procesului de aprovizionare cu titei, reducerea timpului de descarcare, dar si eliminarea pierderilor tehnologice. Costurile pentru transferul materiei prime catre rafinarie au inregistrat in medie o reducere cu 7 USD/tona fata de varianta anterioara de aprovizionare prin portul Constanta, atat prin scurtarea traseului cu circa 33 km, cat si printr-un control strict al fluxului si o imbunatatire a gestiunii parcului de rezervoare a rafinariei (400.000 tone)”, declara Ioan Taus, directorul general al Midia Marine Terminal.

Nivelul de 15,4 milioane tone de titei a fost inregistrat prin descarcarea tancului petrolier Altai, cu o incarcatura de aproximativ 94.000 tone de titei pentru rafinaria Petromidia. Aceasta a fost cea de a 31-a nava care a descarcat in acest an la terminalul operat de Midia Marine Terminal si a 182-a de la punerea in functiune a acestuia, in februarie 2009. Cu o capacitate de transport de 115.000 tdw, nava este detinuta de compania nationala de transport maritim Kazmortransflot Kazakhstan si a facut legatura intre porturile Midia si Novorossiysk Rusia. Compania este parte a KazMunayGas - unicul actionar al Grupului Rompetrol, iar in 2011 si-a extins operatiunile de transport titei si produse petroliere si in Marea Neagra - Marea Mediterana prin constructia a doua tancuri petroliere de tip Aframax, o investitie totala de peste 100 milioane dolari. Compania nationala de petrol si gaze din Kazkahstan – KazMunayGas este un actionar important al Caspian Pipeline Consortium (CPC), operatorul conductei de transport titei dintre zacamintele din vestul Kazakhstanului si portul de la Marea Neagra - Novorossiysk.


De asemenea, aceasta este din 2008 unicul proprietar al terminalului petrolier din portul Batumi Georgia. Cu o capacitate totala de transfer (incarcare, descarcare) de 24 milioane tone pe an, terminalul petrolier operat de Rompetrol in largul Marii Negre reprezinta punctul de legatura intre resursele naturale din Asia Centrala si nevoile energetice ale tarilor Uniunii Europene. In prezent, acesta asigura necesarul de titei al rafinariei Petromidia - cea mai mare unitate de profil din Romania, care la finele anului trecut a incheiat cu succes un amplu program de modernizare si de crestere a capacitatii de procesare la 5 milioane de tone. Pentru cresterea tranzitului produselor realizate de rafinaria Petromidia, Midia Marine Terminal a modernizat si extins in 2008 capacitatea danei 9 (terminalele 9A, 9B si 9C), iar in 2011 dragarea celor 7 dane ale Grupului din portul Midia.

Lucrarile au permis triplarea capacitatii de transfer a produselor finite la peste 350.000 tone/luna, dar si acostarea navelor maritime cu o capacitate mai mare de 10.000 tdw si a barjelor de 2.000 tdw. Peste 1.300 de nave au tranzitat in perioada 2009 -2012 danele operate de MMT in portul Midia (Danele 1 – 4 pentru titei si 9 – 9A, 9B si 9C pentru produse petroliere). Prin Midia Marine Terminal este asigurata prezenta KazMunayGas si a Rompetrol in arcul geografic ce uneste zona Marii Caspice (Kazakhstan, Georgia) si a Marii Negre (Ucraina, Moldova, Romania, Bulgaria) cu Europa Occidentala (Franta si Spania). La nivel european, Grupul Rompetrol detine peste 1.000 de puncte de alimentare cu carburanti in Romania, Republica Moldova, Bulgaria, Franta, Spania, Georgia si Ucraina, care opereaza sub brandurile Rompetrol si Dyneff. De asemenea, Grupul detine rafinariile Petromidia Navodari si Vega Ploiesti (cea mai veche rafinarie din Romania in functiune – 1905), Rompetrol Petrochemicals (unicul producator intern de polimeri), producatorul de tevi si fitinguri din polietilena – Palplast Sibiu, dar si producatorul de armature industriale din fonta si otel - Rominserv Valves Iaifo Zalau.

Foto: Rompetrol.

Ultimele NOUTATI

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba
Business

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba

today07 Iul. 2025
Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x