Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Incepe constructia autostrazii Sibiu-Pitesti. Se fac 9 tunele de 5 km pe cea mai frumoasa autostrada din Romania


Incepe constructia autostrazii Sibiu-Pitesti. Se fac 9 tunele de 5 km pe cea mai frumoasa autostrada din Romania
de la 24 Ian. 2019
Incepe constructia autostrazii Sibiu-Pitesti. Se fac 9 tunele de 5 km pe cea mai frumoasa autostrada din Romania
Tags: autostrada 2019autostrada pitesti sibiucnair

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat, in noul Sistem Electronic de Achizitii Publice (SICAP), doua anunturi de intentie privind atribuirea lucrarilor de proiectare si executie a unor sectiuni totalizand 68 de kilometri din Autostrada Sibiu-Pitesti.


Primul anunt se refera la contractul „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu-Pitesti Sectiunea 1, Sibiu-Boita, Lot 2 (km 13+170 - km 14+150), si Sectiunea 2, Boita-Cornetu (km 14+150 - km 44+500)”.
 
Sectiunea 1, Sibiu-Boita, Lot 2, are o lungime de 0,98 km si se situeaza pe teritoriul judetului Sibiu. Sectiunea 2, Boita-Cornetu are o lungime 30,35 km si se situeaza pe teritoriul judetelor Sibiu (km 14+150 – km 25+200) si Valcea (km 25+200 – km 44+500).
 
"Principalele lucrari pe aceste sectiuni prevad construirea a 9 tunele cu o lungime de 4,95 km, a 51 de structuri cu o lungime totala de aproximativ 10,91 km, precum si consolidarea de versantisustinere corp autostrada pe o lungime de aproximativ 14.000 de metri liniari”, se precizeaza intr-un comunicat al CNAIR.
 
Al doilea anunt se refera la contractul „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu-Pitesti Sectiunea 3, Cornetu-Tigveni (km 44+500 - km 81+900)”.
 
Sectiunea 3, Cornetu-Tigveni, are o lungime de 37,40 km si se situeaza pe teritoriul pe teritoriul judetelor Valcea (km 44+500 - km62+000) si Arges (62+000– 81+900).
 
Principalele lucrari pe Sectiunea 3 Cornetu-Tigveni prevad „construirea unui tunel cu o lungime de 1,70 km, a 55 de structuri cu o lungime totala de aproximativ 15,77 km, precum si consolidarea de versantisustinere corp autostrada pe o lungime de aproximativ 5.650 de metri liniari”, se mai arata in comunicatul CNAIR.

Cat va costa autostrada Pitesti - Sibiu?


 Valoarea totala a investitiei pentru cea mai asteptata autostrada din Romania va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei). Asta reiese dintr-un proiect de act normativ publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Costul este dublu fata de cel estimat in Master Planul General de Transport, care prevedea investitii de 1,6-1,8 miliarde de euro. 
 
Valoarea totala de 15,06 miliarde de lei (3,34 miliarde de euro) pentru construirea autostrazii Pitesti-Sibiu este prevazuta in Anexa 1 la proiectul de modificare a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii, postata pe site-ul Ministerului Transporturilor.
 
In schimb, Master Planul General de Transport, adoptat in toamna trecuta prin HG 666/2016, prevedea investitii de 1,6-1,8 miliarde de euro pentru autostrada Sibiu-Pitesti. In plus, 75 la suta din valoare urma sa fie finantata prin fonduri europene. 
 
"Fata de studiul de fezabilitate realizat in anul 2008 s-au efectuat o serie de revizuiri, pricipalele constand in reinvestigarea terenului si studierea mai multor variante de coridoare posibile de traseu cat mai optime avand in vedere constrangerile zonei atat din punct de vedere topografic, geografic, geotehnic, hidrografic, a declararii unor noi situri protejate natural si cultural, cat si a dezvoltarilor socio-economice si a cresterii considerabile a traficului, atat cel de marfuri cat si cel turistic si de pasageri', se arata in Nota de fundamentare a proiectului normativ. 
 
Initiatorii sustin ca "a fost necesara si alinierea proiectului la cerintele noilor norme si normative revizuite/actualizate atat cele nationale cat si cele europene, exemplificand: studiile getehnice s-au realizat in mod detaliat in conformitate cu noile prevederi ale normativului NP 074/2014 fata de NP 074/2007, calculele specifice structurilor s-au realizat in concordanta noul normativ P100-1 /2013 fata de P100/2006, in concordanta cu normele de calcul Eurocod fata de calculele anterioare pentru clasa de incarcare E, studiul de trafic s-a efectuat in corelare cu rezultatele recensamantului 2015 fata de cel din 2005, precum si adaptarea la noile norme privind siguranta rutiera, iluminatul structurilor, nodurilor rutiere, ITS, legislatia de mediu', dupa cum rezulta din document. 

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4 din 5 - 6 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016