Incepe constructia autostrazii Sibiu-Pitesti. Se fac 9 tunele de 5 km pe cea mai frumoasa autostrada din Romania

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Incepe constructia autostrazii Sibiu-Pitesti. Se fac 9 tunele de 5 km pe cea mai frumoasa autostrada din Romania
Incepe constructia autostrazii Sibiu-Pitesti. Se fac 9 tunele de 5 km pe cea mai frumoasa autostrada din Romania
de Magda Florea la 24 Ian. 2019
Urmareste-ne pe Google News
autostrada 2019autostrada pitesti sibiucnair

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat, in noul Sistem Electronic de Achizitii Publice (SICAP), doua anunturi de intentie privind atribuirea lucrarilor de proiectare si executie a unor sectiuni totalizand 68 de kilometri din Autostrada Sibiu-Pitesti.

Primul anunt se refera la contractul „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu-Pitesti Sectiunea 1, Sibiu-Boita, Lot 2 (km 13+170 - km 14+150), si Sectiunea 2, Boita-Cornetu (km 14+150 - km 44+500)”.
 
Sectiunea 1, Sibiu-Boita, Lot 2, are o lungime de 0,98 km si se situeaza pe teritoriul judetului Sibiu. Sectiunea 2, Boita-Cornetu are o lungime 30,35 km si se situeaza pe teritoriul judetelor Sibiu (km 14+150 – km 25+200) si Valcea (km 25+200 – km 44+500).
 
"Principalele lucrari pe aceste sectiuni prevad construirea a 9 tunele cu o lungime de 4,95 km, a 51 de structuri cu o lungime totala de aproximativ 10,91 km, precum si consolidarea de versantisustinere corp autostrada pe o lungime de aproximativ 14.000 de metri liniari”, se precizeaza intr-un comunicat al CNAIR.
 
Al doilea anunt se refera la contractul „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu-Pitesti Sectiunea 3, Cornetu-Tigveni (km 44+500 - km 81+900)”.
 
Sectiunea 3, Cornetu-Tigveni, are o lungime de 37,40 km si se situeaza pe teritoriul pe teritoriul judetelor Valcea (km 44+500 - km62+000) si Arges (62+000– 81+900).
 
Principalele lucrari pe Sectiunea 3 Cornetu-Tigveni prevad „construirea unui tunel cu o lungime de 1,70 km, a 55 de structuri cu o lungime totala de aproximativ 15,77 km, precum si consolidarea de versantisustinere corp autostrada pe o lungime de aproximativ 5.650 de metri liniari”, se mai arata in comunicatul CNAIR.

Cat va costa autostrada Pitesti - Sibiu?


 Valoarea totala a investitiei pentru cea mai asteptata autostrada din Romania va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei). Asta reiese dintr-un proiect de act normativ publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Costul este dublu fata de cel estimat in Master Planul General de Transport, care prevedea investitii de 1,6-1,8 miliarde de euro. 
 
Valoarea totala de 15,06 miliarde de lei (3,34 miliarde de euro) pentru construirea autostrazii Pitesti-Sibiu este prevazuta in Anexa 1 la proiectul de modificare a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii, postata pe site-ul Ministerului Transporturilor.
 
In schimb, Master Planul General de Transport, adoptat in toamna trecuta prin HG 666/2016, prevedea investitii de 1,6-1,8 miliarde de euro pentru autostrada Sibiu-Pitesti. In plus, 75 la suta din valoare urma sa fie finantata prin fonduri europene. 
 
"Fata de studiul de fezabilitate realizat in anul 2008 s-au efectuat o serie de revizuiri, pricipalele constand in reinvestigarea terenului si studierea mai multor variante de coridoare posibile de traseu cat mai optime avand in vedere constrangerile zonei atat din punct de vedere topografic, geografic, geotehnic, hidrografic, a declararii unor noi situri protejate natural si cultural, cat si a dezvoltarilor socio-economice si a cresterii considerabile a traficului, atat cel de marfuri cat si cel turistic si de pasageri', se arata in Nota de fundamentare a proiectului normativ. 
 
Initiatorii sustin ca "a fost necesara si alinierea proiectului la cerintele noilor norme si normative revizuite/actualizate atat cele nationale cat si cele europene, exemplificand: studiile getehnice s-au realizat in mod detaliat in conformitate cu noile prevederi ale normativului NP 074/2014 fata de NP 074/2007, calculele specifice structurilor s-au realizat in concordanta noul normativ P100-1 /2013 fata de P100/2006, in concordanta cu normele de calcul Eurocod fata de calculele anterioare pentru clasa de incarcare E, studiul de trafic s-a efectuat in corelare cu rezultatele recensamantului 2015 fata de cel din 2005, precum si adaptarea la noile norme privind siguranta rutiera, iluminatul structurilor, nodurilor rutiere, ITS, legislatia de mediu', dupa cum rezulta din document. 

Citeste si: Masurile fiscale anuntate de PSD-ALDE obliga PETROLISTII la concedieri in masa

Sursa foto: pexels.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x