Incepe revolutia autostrazilor in Romania: anuntul vine de la Comisia Europeana. Vom primi sume uriase de bani, pentru infrastructura rutiera

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Incepe revolutia autostrazilor in Romania: anuntul vine de la Comisia Europeana. Vom primi sume uriase de bani, pentru infrastructura rutiera
Incepe revolutia autostrazilor in Romania: anuntul vine de la Comisia Europeana. Vom primi sume uriase de bani, pentru infrastructura rutiera
de Magda Florea la 22 Dec. 2022
Urmareste-ne pe Google News
autostraziinfrastructura rutiera

Una dintre cele mai mari nemultumiri ale romanilor se leaga de starea deplorabila a drumurilor. Ne lipsesc autostrazile, iar drumurile existente sunt adesea in paragina, constituind si unul dintre principalele motive pentru care, anual, mii de romani isi pierd viata in accidente rutiere, pe soselele din toata tara.
 


 
Ei bine, se pare ca a venit vremea schimbarii. Comisia Europeana tocmai a dat unda verde pentru Programul Transport, cu o alocare de 9,6 miliarde euro, din care 4,6 miliarde euro finantare din partea Uniunii Europene.
 
Conform guvernantilor, principalul obiectiv adus de Programul Transport este recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport a Romaniei, asigurand, in acelasi timp, atingerea obiectivelor europene de reducere a emisiilor de carbon si transferul spre o mobilitate durabila si sigura.
 
"In 2019, aflat intr?o vizita de lucru la Bruxelles, la recomandarea Comisiei Europene pe fondul specificului sectorului de transport, am decis ca Programul Transport 2021–2027 sa fie unul separat, iar ca Autoritate de Management sa fie desemnat Ministerul Transporturilor si Infrastructurii. In decembrie 2020 cand am plecat de la minister, viziunea asupra finantarilor din PNRR si Programul Transport 2021–2027 erau complementare si propuneau o alocare de aproximativ 19 miliarde de euro.

Ma declar foarte fericit ca inclusiv in forma finala a PNRR-ului sectorul de transport are importanta cuvenita cu cea mai semnificativa alocare sectoriala de peste 7,6 miliarde euro si ca reusim astazi sa completam aceasta alocare cu una semnificativa de 9,6 miliarde euro, ajungand impreuna la peste 17 mld euro dedicate infrastructurii de transport.

Acest lucru confirma viziunea guvernului si societatii, calea dezvoltarii fiind asumata de Romania prin toate documentele strategice din domeniul finantarilor europene. Acest program a fost conceput pornind de la principiul ca sectorul transporturilor nu este doar un pilon de sprijin pentru alte sectoare, ci vine cu o contributie majora la rezilienta intregii economii, oferind o baza solida pentru redresare. In discutiile pe care le-am avut in noiembrie cu reprezentatii Comisiei Europene au reusit sa punem la punct toate aspectele pentru ca acum Romania sa vorbeasca in adevaratul sens al cuvantului despre proiecte de tara. Iar Programul Transport este emblematic in acest sens”,
a transmis ministrul Marcel Bolos.
 

Ce investitii se vor face in infrastructura rutiera din Romania, concret

 
Prin investitiile Programului Transport se au in vedere urmatoarele rezultate majore:
 
-        peste 305 km drumuri noi sau reabilitate – Reteaua trans-Europeana de transport (TEN?T)
 
-        164 Infrastructuri pentru combustibili alternativi (puncte de realimentare/reincarcare)
 
-        2.370 km de drumuri dotate cu elemente de siguranta rutiera
 
-        92 de puncte negre rutiere vizate din motive de siguranta prin proiecte finantate din PT
 
-        peste 184 km de cai ferate noi sau reabilitate – TEN?T
 
-        64 km de cai ferate reconstruite sau modernizate – TEN?T
 
-        16 gari si halte feroviare noi sau modernizate
 
-        40 trenuri achizitionate
 
-        12 km linii noi de tramvai si metrou
 
-        66 km linii de tramvai si metrou reconstruite sau modernizate (FC)
 
-        150 km linii de tramvai si metrou reconstruite sau modernizate (FEDR)
 
-        70 km cail navigabile interioare noi, reabilitate sau modernizate – TEN?T
 
-        8 Conexiuni intermodale noi sau modernizate.

Oportunitati strategice aduse de Programul Transport:
 
Proiecte fazate din perioada 2014–2020:
 
-        Autostrada Sibiu-Pitesti (loturile 1,4,5) – 926,4 milioane euro
 
-        Inel Bucuresti Sud – 507,3 milioane euro
 
-        Drum de mare viteza Pitesti-Craiova – 775,2 milioane euro
 
-        Autostrada Transilvania
 
Proiecte noi de investitii:
 
-        Autostrada Pitesti-Sibiu (loturile 2,3) – 1,847 miliarde euro
 
-         Sectorul Pascani – Suceava – Siret (101,5 km) – 638.8 milioane de euro (sectorul Pascani – Suceava la profil de autostrada pe cu o lungime de 60.5 km si un cost estimat de 423.8 milioane euro, iar sectorul Suceava – Siret la profil de autostrada/drum expres cu o lungime de 41 km si un cost estimat de 215 milioane euro)
 
-        Inel Bucuresti Nord plus drumuri radiale – 1,112 miliarde euro 
 
-        Autostrada Tg. Neamt- Iasi – Ungheni – 875,5 milioane euro
 
-        Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov – 1,570 miliarde euro
 
-        Autostrada Sibiu – Brasov – 1,479 miliarde euro
 
-        Legatura rutiera rapida Arad – Oradea;- 522,6 milioane euro
 
-        Legatura rutiera rapida Bucuresti – Alexandria (faza 1 din Bucuresti – Craiova) – 367,5 milioane euro
 
-        Autostrada Brasov – Bacau (inclusiv Bypass Brasov Nord) – 2,364 miliarde euro
 
-        Legatura rutiera rapida Craiova – Filiasi – Dr.Tr.Severin (faza 1); 300 milioane euro
 
-        Legatura rutiera rapida Dr.Tr.Severin – Caransebes – Lugoj (faza 1); 800 milioane euro
 
 
Te-ar putea interesa si: Angajatii romani, printre cei mai prost platiti din UE: noi, bulgarii si ungurii avem cele mai mici lefuri
 
Foto: pixabay.com
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Companii

Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza

today13 Oct. 2024
Cum sa iti creezi o plasa financiara de siguranta: metoda folosita de miliardari
Economie

Cum sa iti creezi o plasa financiara de siguranta: metoda folosita de miliardari

today13 Oct. 2024
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Business

Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara

today11 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie...

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie...

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Companii

Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza

today13 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x