Iata trei metode prin care creezi o cultura organizationala bazata pe siguranta angajatilor la locul de munca:
Asigura-te ca angajatii au instrumentele si echipamentul necesare pentru a putea lucra in siguranta. De asemenea este important ca echipamentul sa fie curat, verificat si cu inspectia tehnica la zi, pentru a preveni posibilele accidentari. Un echipament corespunzator ii protejeaza pe angajati si creeaza incredere in serviciile oferite.
De exemplu, intr-o clinica medicala privata sau un laborator, conducerea trebuie sa se asigure ca personalul implicat in activitati cu publicul si nu numai are halate de laborator de cea mai buna calitate, plus alte instrumente de protectie necesare, cum ar fi ochelarii sau masca de protectie.
In majoritatea companiilor, protocolul de siguranta incepe inca din faza de angajare a personalului. Atunci se verifica daca persoana corespunde cu fisa postului si este apta sa indeplineasca toate task-urile fara sa se accidenteze. Mai tarziu, aceasta beneficiază de informare continua, in faza de adaptare pe post, in care i se prezinta toate functiile echipamentelor, pentru a evita orice incident neprevazut.
Adopta un plan de siguranta care sa contina cate un training cu angajatii, la anumite intervale de timp, despre masurile de siguranta in caz de evenimente neprevazute. Cu ajutorul acestor sesiuni de protectia muncii se va sedimenta informatia de baza, iar angajatii vor sti cum sa procedeze in cazul unui incendiu sau accident.
Tot din seria de masuri preventive face parte si pastrarea unui mediu de lucru curat si promovarea in randul angajatilor a obiceiului de a strange si de mentine un nivel optim de ordine. Mai ales in domeniul constructiilor, pe santiere, un mediu organizat previne expunerea echipei la accidentari.
Sanatatea angajatilor nu se refera doar la metode de prevenire a accidentarilor. Exista boli profesionale in functie de munca pe care o presteaza fiecare angajat. De pilda, se pot face parteneriate cu clinici din domeniul nutritiei care sa ii invete pe angajati ce este o masa sanatoasa la birou si cum o pot prepara de acasa.
Incurajarea pauzelor scurte, de zece minute, pentru stretching la intervale de doua ore este o masura care se poate implementa cu usurinta intr-o companie. In acest interval destinat unor miscari usoare de stretching se detensioneaza muschii cervicali, muschiul sciatic si lombar, responsabili pentru majoritatea problemelor de sanatate asociate cu lucrul la birou.
Orice accident la locul de munca are un impact major atat asupra vietii angajatului, cat si asupra afacerii, iar cel mai bun mod prin care managerii pot evita aceste evenimente neprevazute si isi pot proteja angajatii este preventia si informarea lor.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Am avut o experienta pozitiva cu autoritatile Statului roman!
Fraude fiscale de peste 4,2 milioane lei, identificate de inspectorii antifrauda. La ce practici ilegale au apelat doi operatori economici pentru a prejudicia bugetul statului
WhatsApp va fi plin de reclame! Meta anunta modificarea care va schimba totul
Cum poti sa-ti gasesti un job de vara in Retail, HoReCa sau Turism, in 2025 - sfaturi de la specialisti in HR pentru angajare rapida, pe salariu bun
Partenerii nostri
Beneficiezi de indemnizatie crestere copil daca nu ai lucrat? Ce spun specialistii
Tehnologia mobila si respectarea normelor GDPR la locul de munca
Firma cu mai multe puncte de lucru: Cum se tine corect evidenta ambalajelor SGR
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Certificat calificat de semnatura electronica: Cum se inregistreaza achizitia in contabilitate
Firmele in vizorul autoritatilor: cum te pregatesti pentru verificari si inspectii
Contractul de renta viagera: Ce este si cum functioneaza? [MODEL]