Una dintre masurile la care pot apela companiile este sa isi trimita angajatii la traininguri si cursuri de specializare. Astfel, odata ce vor dobandi noi notiuni si vor obtine anumite certificari in domeniul lor de activitate, salariatii vor deveni mai eficienti atunci cand isi vor desfasura activitatea profesionala. Pe de alta parte, aceste cursuri le ofera posibilitatea de a avansa in cariera ori de a primi pe mana proiecte mult mai complexe, ceea ce va duce la o crestere a productivitatii. De aceea, este indicat ca personalul sa fie la curent cu ultimele tehnologii, deci, sa foloseasca diverse programe si tipuri de software, astfel incat sa isi faciliteze sarcinile de munca.
O alta solutie pe care o pot lua companiile in calcul este sa le puna la dispozitie o serie de beneficii angajatilor. Mai precis, le pot oferi bonusuri de performanta si mariri salariale, atunci cand acestia dau randament maxim si isi duc proiectele la bun sfarsit. Iar ca sa isi arate recunostinta cu privire la implicarea personalului, angajatorul le poate oferi o sampanie de calitate, in semn de recunoastere a efortului depus, mai ales dupa o perioada incarcata, cu un volum mare de munca. De asemenea, antreprenorii isi mai pot motiva salariatii cu ajutorul voucherelor de vacanta, sa le ofere zile in plus de concediu, sa le deconteze transportul, sa le puna la dispozitie laptopuri de ultima generatie ori sa incheie contracte cu clinici private de sanatate, care sa vina in beneficiul subalternilor.
De asemenea, angajatorul poate sa le ofere salariatilor un program de munca flexibil, poate chiar hibrid, deci, personalul sa isi desfasoare activitatea profesionala atat de la birou, cat si din confortul propriului camin. Este important pentru moralul angajatilor sa stie ca au parte de flexibilitate atunci cand vine vorba de locul de munca. Pentru ca odata ce vor lucra de acasa, angajatii nu vor mai fi nevoiti sa respecte anumite reguli, precum cele legate de tinuta vestimentara. De asemenea, nu vor mai fi nevoiti sa ia pranzul la o anumita ora si nici nu vor mai cheltui bani pentru asigurarea transportului. Pe de alta parte, cu cat isi vor termina sarcinile de munca mai repede, cu atat vor avea mai mult timp liber la dispozitie pe care sa-l investeasca in viata personala.
O alta metoda de eficientizare a activitatii in cadrul companiei, implicit si de crestere a productivitatii, o reprezinta externalizarea anumitor servicii. Mai precis, antreprenorii pot contracta o firma specializata intr-un anumit domeniu, de exemplu, juridic, economic, in sectorul resurselor umane sau cel al IT-ului, pentru a le oferi servicii integrate. Drept urmare, specialistii respectivi se vor ocupa de anumite proiecte si vor emite rapoarte lunare cu privire la serviciile pe care le ofera, astfel incat companiile sa aiba imaginea de ansamblu asupra evolutiei businessului. In functie de aceste analize, vor putea sa isi ajusteze strategia din mers si sa ia cele mai bune decizii care sa duca la dezvoltarea afacerii. Pe de alta parte, externalizarea serviciilor are avantajul ca angajatorul nu mai este nevoit sa apeleze la forta de munca, adica la alti angajati, deci, nu mai trebuie sa ii instruiasca sau sa le ofere salarii, ceea ce ar afecta bugetul.
Sursa foto: Shutterstock.com
Ultimele NOUTATI
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Peste 50.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM, in primele 3 luni din 2024
OFICIAL! Ce noutati au aparut in legislatia muncii si cum trebuie gestionate de managerii HR
VENITURI incluse in adeverinta pentru pensie, conform Legii nr. 360/2023
Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz
Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor
Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului
Te-ar putea interesa si