Munca de acasa suna bine, dar nu e atat de simpla

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Munca de acasa suna bine, dar nu e atat de simpla
Munca de acasa suna bine, dar nu e atat de simpla
de Magda Florea la 20 Aug. 2020 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
munca de acasamunca remotemunca la distantajoburi remotework from home

Pandemia a fortat multe dintre companiile din Romania sa isi trimita angajatii sa lucreze remote. Avantajele muncii de la distanta, printre care reducerea costurilor cu intretinerea cladirilor sau cu decontarile de transport, vin insa la pachet si cu o serie de ''lipsuri'', care reprezinta adevarate pietre de incercare pentru manageri.



Cum iti mentii echipa motivata cand nu ai contat fizic cu angajatii, cand sedintele se desfasoara online, cand, prinsi in confortul propriei locuinte, angajatii incep sa dea semne de scadere a productivitatii si eficientei? Specialistii din SUA analizeaza fenomenul muncii remote mai intens ca niciodata, si au ajuns la niste concluzii: modelul ideal de business, care imbina atat eficienta, cat si confortul de a lucra la distanta, consta in punerea in aplicare a unui model hibrid de munca.

Specialistii americani sunt de parere ca munca de acasa poate fi la fel de productiva, daca angajatii iau contact direct cu biroul clasic, o data pe saptamana.

Stim cu totii ce inseamna prezenta fizica intr-un birou. Intalniri neasteptate pe holuri cu managerii, cu alti colegi, sau chiar cu ''the big boss''. Intalniri neasteptate care pot naste idei, pot genera colaborari, intalniri aparent insignifiante dar care pot avea efect de brain storming.


Din acest punct de vedere, politicile de lucru la distanta nu trebuie sa reprezinte solutii exclusive. Decizia ar trebui sa fie luata la nivel de echipa, a recomandat Debbie Lovich, director general si partener senior la Boston Consulting Group. Asta inseamna sa-ti dai seama de un program care sa functioneze cel mai bine pentru toata lumea si include cateva zile in care toata lumea este la birou si apoi acasa restul timpului.
 
Daca nu este posibila intreaga echipa pe acelasi program, lucratorii la distanta ar trebui sa incerce sa faca prezente periodice la birou.
 
''In mod ideal, ar trebui sa mergi la munca o data pe saptamana”, a spus Judith Olson, profesor de informatica la Universitatea din California Irvine, citat de CNN.

5 sfaturi utile pentru o experienta work from home mai sigura

 

Primul pas spre succes: Abandonarea vechilor ''moravuri''

 
E greu sa desprinzi conceptul de productivitate de cel de prezenta fizica in birou. Aceasta este principala provocare a managerilor si, de obicei, obstacolul principal in desfasurarea unei campanii de munca remote eficienta.
 
Adevarul e ca, in pozitia de manager, intr-o Romanie destul de conservatoare in mentalitatea de business, devine destul de insecurizant sentimentul ca angajatii pe care ii coordonezi sunt imprastiati prin lume, si poti lua legatura cu ei doar online.
 
Inca simtim nevoia contactului fizic, ce vine si el cu avantaje. Stim cat de importanta e crearea unei legaturi inerumane directe, contactul vizual, sentimentul pe care ti-l starneste prezenta sau absenta unui om, insa, la vremuri noi, oameni noi.
 
Specialistii din SUA spun ca aici e principala provocare, managerii trebuie sa dea un vot de incredere angajatilor. 
 
"Doar pentru că cineva stă la un birou nu înseamnă că e productiv", e de parere Debbie Lovich, director general È™i partener senior la Boston Consulting Group.
 
 

Primul pas e facut. E momentul ca managerii incep sa isi antreneze echipele

 
Solutii mai clare, planuri si strategii concrete, stabilite si asumate. Al doilea pas vine tot dinspre partea manageriala. Tinand cont ca legatura cu angajatii e exclusiv online, managerii trebuie sa fie pragmatici si sa stabileasca clar sarcini atat individuale, cat si de grup. 
 
Daca, la birou, ''lucrurile mai pot astepta'' pana la sedinta de la ora trei, sau ele decurg oarecum natural din firescul cotidian, in privinta muncii remote e nevoie de mai multa impunere la nivel de coordonare.
 
Cu alte cuvinte, managerii trebuie sa traseze sarcini fixe si sa jongleze mai mult cu deadline-urile. Chiar daca nu sunt proiecte care au deadline, sa le stabileasca unul, cel putin pana cand simt ca ''si-au antrenat angajatii'' suficient, dupa care, periodic sa vina cu un nou deadline si tot asa, mentinandu-i ''in priza''.

 

Responsabilitatea a ajuns pe umerii angajatilor. Sa inceapa munca!

 
Odata investiti cu incredere si cu sarcini trasate clar, angajatii pot demara in forta procesul muncii. Insa nici pentru ei lucrurile nu sunt chiar atat de simple. Munca de acasa poate fi benefica unora si neproductiva, obositoare, stresanta pentru altii.
 
Vorbim despre caracteristicile individuale ale persoanelor si personalitatile diverse ale profilurilor de angajati: unii oameni sunt foarte dinamici, activi, dornici de interactiune, tanjesc dupa contactul fizic cu alti colegi si isi culeg inspiratia tocmai de acolo. 
 
Altii, din contra, sunt eficienti, productivi si dau randament maxim cand sunt lasati in ''habitatul'' lor. 
 
Cheia succesului este adaptarea unui mod de lucru pentru toate tipurile de angajati, prin comunicare si deschidere in relatia angajat-manager. Spre exemplu, angajatii care isi doresc sa vina mai des la birou, ar putea avea parte de un program care sa ii solicite mai mult in mod fizic la locul de munca, in timp ce ceilalti, sa fie chemati mai putin, sau cat simt nevoia.

Cheia succesului WFH

 
Probabil ca, daca ar fi sa definim ''cheia succesului'' muncii la distanta, am rezuma-o la simplul: deschidere, comunicare si intelegere pe linia manager-angajat. Fara aceste trei ingrediente, nici munca de la birou da randament, cu atat mai putin cea remote. 
 
Si, hei, doar cine nu munceste nu greseste! Fie ca se intampla de acasa, din varful muntelui sau din cel al patului, proiectul la care lucrezi poate fi un fiasco. 
 
Invata din greseli, motiveaza-te, mergi mai departe, cere ajutor! Data viitoare va fi mai bine, fie ca iti vei semna proiectul de succes din birou, sau de pe canapea. 
 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x