Pretul unei calatorii cu metroul ar trebui sa fie 50 de lei, spune Ion Radoi, in timp ce majoritatea salariilor din Metrorex sar de 5.000 de lei net

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pretul unei calatorii cu metroul ar trebui sa fie 50 de lei, spune Ion Radoi, in timp ce majoritatea salariilor din Metrorex sar de 5.000 de lei net
Pretul unei calatorii cu metroul ar trebui sa fie 50 de lei, spune Ion Radoi, in timp ce majoritatea salariilor din Metrorex sar de 5.000 de lei net
de Magda Florea la 11 Mai. 2021
Urmareste-ne pe Google News
metrorexmetrouion radoiuslm

Pentru ca Metrorex sa devina rentabila, pretul unei calatorii cu metroul ar trebui majorat la 50 de lei, e de parere presedintele "Unitatea" – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Radoi.
 

"Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolventa acestei activitati a metroului pentru ca (atat conducerea Metrorex cat si cea a Ministerului Transporturilor considera ca metroul, n.r.) nu este rentabil. 
 
Va rog sa verificati: in toata lumea metrourile sunt subventionate, nu exista nicio insolventa niciunde. Peste tot, tariful, pentru ca este vorba de transport public comun, este subventionat. S-au trezit acum cativa, cei care sunt acum la conducerea Metrorex si a ministerului, s-au trezit sa faca metroul rentabil. Asteptam si noi aceasta minune.
 
 In aceste conditii, cand noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Sa elimine nici mai mult, nici mai putin decat 1.700 de oameni si sa majoreze tariful la metrou. Pai daca metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, si care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, si tot n-au reusit sa faca metroul rentabil. 
 
Si a venit domnul Drula (ministrul Transporturilor, Catalin Drula, n.r.) si vor sa faca metroul din Bucuresti rentabil. Pai la ce nivel trebuie sa ridici tariful unui bilet ca sa-l faci tu rentabil? Iti trebuie sa-l duci la 50 de lei sau ceva de genul asta. In aceste conditii noi n-avem cum sa supravietuim, daca ei o tin pe a lor – sa face metroul rentabil", a afirmat Ion Radoi.
 
Iti amintesc ca, de curand, metroul bucurestean a fost in centrul atentiei publice, din cauza mai multor evenimente.
 
Pe de-o parte, din cauza protestului personalului Metrorex, care a blocat traficul Capitalei la finele lunii martie, fiind spontan si determinand sutele de mii de navetisti sa gaseasca alte modalitati de a se deplasa, fara sa fie anuntati inainte. Detalii, aici > Nea Radoi a inchis pravalia. Bucurestiul - paralizat

Pe de alta parte, spatiile comerciale amplasate ilegal la metrou, au fost desfiintate.
 
Metrorex sustine ca "spatiile comerciale care activeaza in reteaua de metrou pun in pericol siguranta transportului subteran, cu afectarea directa a exigentelor de securitate la incendiu si evacuarea persoanelor in caz de urgenta".
 

Majoritatea salariilor din Metrorex sar de 5.000 de lei net

 
Din 5.678 de salariati, 4.533 (80%) au salariu net de peste 5.000 de lei.

De asemenea, 1.478 (26%) iau in mana peste 7.260 de lei.
 
Zidarii, zugravi si instalatorii primesc in jur de 5.600 de lei net.
 
Un lacatus la Metrorex castiga peste 8.600 de lei, in timp ce salariul unui traducator sare de  6.600 de lei.
 
Sunt si salarii cuprinse intre 10 - 11.000 de lei, pentru directorii mari si anumiti sefi de serviciu. Cel mai mare fiind de 14.641 de lei pentru un post de sef serviciu.
 

Cele mai mici salarii - 3.000 de lei

 
Cele mai mici salarii nete din Metrorex se invart in jurul pragului de 3.000 de lei, cu trei exceptii, de 2.000 de lei si 1.451 de lei.
 
Citeste si: Se fac angajari. Care sunt domeniile de activitate care duc lipsa de forta de munca in acest moment

Foto: freepik


 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Examenul de presedinte
Analize

Examenul de presedinte

today02 Mai. 2025
Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara
Companii

Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara

today02 Mai. 2025
1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x