Rolul biroului în 2022 pentru orice companie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Rolul biroului în 2022 pentru orice companie
Rolul biroului în 2022 pentru orice companie
de Redactia Manager la 17 Nov. 2021
Urmareste-ne pe Google News
spatiu de interactiuneproduse de curateniebirou

Rolul biroului in viata unei companii s-a schimbat in timpul pandemiei. Fortati de masurile de protectie sanitara, companiile au trecut la munca de acasa sau cea hibrida. Pentru multe dintre ele ramane o intrebare esentiala: ce rol mai are biroul fizic in viata unei firme?


Conform datelor de mobilitate de la Google si Apple, traficul la finalul lui 2021 a devenit mai intens, dar nu a atins nici pe departe cifrele de dinainte de pandemie. Activitatea in cladirile de birouri din marile centre financiare ale lumii s-a schimbat. Astfel, la San Francisco activitatea este cu 57% mai mica, iar la Londra cu 42% mai redusa. Germania e cea mai conservatoare in aceasta privinta, traficul de la birouri fiind mai mic cu doar 20% fata de cel de dinainte de pandemie. 


In acest context, companiile au decis in continuare sa-si mentina sediile si birourile pentru angajatii care doresc sa nu munceasca de acasa sau pentru diferite alte activitati. Ce rol mai are insa biroul unei companii in 2021, aproape 2022?


„Spatiu de interactiune” pentru angajati


Specialistii de HR folosesc aceasta formulare pentru a descrie un rol esential pe care il are biroul in continuare in multe companii. Acest spatiu de coliziune inseamna ca biroul este locul unde echipe de mici dimensiuni se pot intalni pentru a dezbate o problema care a fost discutata intr-un sir de peste 100 de mail-uri sau pentru a face un brainstorming pentru un proiect important. 


Chiar daca suntem mai productivi si mai rapizi de acasa, colaborarea lasa de dorit. Asa ca e important ca angajatii sa aiba un spatiu familiar unde sa se vada si sa dezbata fara a fi intermediati de o platforma de video call-uri. 


E important la nivel operational sa mentii birourile intr-o stare foarte buna, sa investesti in produse de curatenie de calitate si angajatii sa nu simta ca au ajuns intr-o cladire fantoma, ci intr-una primitoare. 


Primirea noilor angajati sau a internilor


Training-ul angajatilor seniori se poate face online, iar multe companii au demonstrat ca acest proces de  formare profesionala poate fi facut cu succes de la distanta, cu ajutorul echipelor distribuite si a tacticii de „buddy”, prin care un angajat existent este indrumatorul celui mai nou. 


Cu toate acestea,totul stau lucrurile in perioada pandemiei cu  posturile de interni. Acestea necesita o alta forma de interactiune, mai personala. Din acest motiv, birourile pot fi in continuare folosite pentru internship-uri. Astfel, un numar redus de angajati poate veni la birou pentru a putea sa ofere training tinerilor care fac practica si care castiga experienta. Multe lucruri pot fi facute online, dar comunicarea si explicatiile  fata in fata sunt mai eficiente in acest caz. 


Transformarea in spatiu de coworking


Deja am mentionat ca multe companii au lasat birourile deschise, dar accesul se face pe baza de rezervare sau dupa un calendar stabilit la inceput de luna. Astfel, echipele se pot intalni, pot munci impreuna sau angajatii care nu apreciaza munca de acasa pot folosi in continuare biroul. 


Din acest motiv, un trend care a pornit in pandemie si care va continua va fi transformarea spatiilor de birouri ale companiilor in spatii de coworking, unde angajatii vor putea veni voluntar pentru a schimba mediul de lucru, pentru a putea lucra cu altii sau pentru a duce mai rapid la final un proiect. 


Inainte de pandemie unele corporatii deja inchiriau spatii in birouri dedicate de coworking, utile pentru lucrul la proiecte punctuale sau pentru momentele cand biroul central era modernizat. Acum lucrurile se pot schimba si biroul vechi sa devina un spatiu activ. 


Un spatiu de munca si socializare


Petrecerile de Craciun si teambuilding-urile nu au mai putut fi organizate, dar nici momentele de relaxare intre angajati. Din acest motiv, biroul poate fi o ocazie pentru echipe din diferite departamente sa interactioneze si sa aiba cateva zile impreuna. Chiar daca productivitatea ar putea scadea, e important ca  moralul angajatilor sa fie la un nivel bun. Munca in echipa ajuta la aceasta relaxare, se schimba ritmul si mediul de lucru. 


Din acest motiv, specialistii sfatuiesc managerii de HR sa ofere posibilitatea managerilor de departamente sa organizeze astfel de zile de munca si socializare la birou.

 

Ultimele NOUTATI

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x