S-a schimbat mentalitatea romanilor: pe ce pun pret tinerii din ziua de astazi, parintii si bunicii aveau alte planuri la varsta lor
generatia zindependenta financiarastabilitate financiara
La vremuri noi, oameni noi! Mentalitatea tinerilor din ziua de astazi difera semnificativ de ce a parintilor si bunicilor lor. Cei nascuti dupa 1997 si pana in 2012, adica exponentii Generatiei Z, par sa vina cu noi ganduri despre cum trebuie traita viata, de fapt.
Daca parintii si bunicii lor aveau ca scop principal in viata intemeierea unei familii si tinau cu dintii de un serviciu, unii muncind chiar si o viata intreaga in acelasi loc, altfel gandesc tinerii de azi, pentru care independenta financiara e mai importanta decat casatoria, iar jobul e schimbat la foc automat.
O analiza realizata de curand de Romaniam Business Leaders, se pare ca tinerii nostri din
Gen. Z au ca centru existential banul. Dobandirea unei stabilitati financiare este obiectivul lor in viata, pe locul al doilea fiind sa se aseze la casa lor, asa cum parintii si bunicii lor faceau, inca din primii ani de tinerete.
Conform studiului, printre cei mai mentionati factori motivatori in randul tinerilor, se numara independenta financiara (47%), implinirea pe plan personal (44%), starea de sanatate (37%), dorinta de a lasa ceva de valoare in urma (33%).
Expertii explica: "Siguranta financiara primeaza in perioade de criza"
"Siguranta financiara primeaza in perioade de criza, iar tinerii inteleg pe deplin acest lucru. Valul de incertitudini generate de anii de pandemie si acum de situatia creata de razboiul din Ucraina si efectele sale in plan economic, justifica intr-o oarecare masura aspiratia pentru independenta financiara a celor 47% dintre tinerii intervievati", a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights si Vreau sa fiu Antreprenor.
“Generatia Z este considerata prima generatie nascuta intr-o perioada in care internetul si noile tehnologii sunt disponibile la scara larga, acesti tineri fiind extrem de conectati la mediul digital si consumatori avizi de social media. Companiile, organizatiile, dar si autoritatile se raporteaza la preferintele lor in construirea strategiilor de business, dar si de recrutare", considera Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights PulseZ
De asemenea, daca bunicii lucrau 20, 30 sau 40 de ani in aceeasi intreprindere, fiind multumiti, cu bune, cu rele, de ceea ce le oferea acel loc de munca, tinerii din Gen. Z au o disponibilitate fara precedent de a explora joburi peste joburi. Acestia nu sunt dispusi sa ramana intr-un loc, daca acel job nu indeplineste criteriile pe care ei le au sau daca apar lucruri ce-i nemultumesc pe parcurs.
"S-au nascut dupa 1995 si au energie pentru a invata. Sunt inteligenti, motivati sa faca o schimbare in lume, inovatori, responsabili si intelegatori. Numiti si „nativi digitali” sau „generatia retelei”, acestia au crescut intr-o lume modelata de internet. Sunt practici, inteligenti si le place sa preia conducerea, deoarece sunt curajosi. Sunt mai nerabdatori si mai agili decat predecesorii lor din generatia Millennials si cauta noi provocari si impulsuri continuu", spun autorii studiului, despre acesti tineri.
Foto: pixabay.com